Hands-on: Marine Nationale straps

Heb zelf nooit een MN gehad, ben vanwege dit topic voor die van Steward gegaan en na proef van 1 bandje heb ik er 3 bij besteld recent, achteraf hadden het er 4 moeten zijn overigens want ik ‘mis’ nog net 1 kleurtje :stuck_out_tongue:

Een MN doe ik denk ik nog wel een keer, enige wat me tegenhoud is de stof onder de kast…

Vind ze ook super comfortabel, vooral als je actief bezig bent is het heel prettig.

Nog een foto voor de sfeer:

7 likes

Ik heb er ook aan moeten wennen, maar het draagcomfort vind ik erg fijn.
Met dit soort temperaturen (zegmaar richting de 30 graden) vind ik op een gegeven moment geen enkel horloge(bandje) meer prettig om te dragen.

Kan overigens het Franse 4cwatches ook aanbevelen. Prettige communicatie en een net afgewerkt, prima betaalbaar bandje!

5 likes

MN kan ook zonder stof onder de kast, kostte me destijds €20 extra……

10 likes

Bedankt ook voor voorbeeld posten!

2 likes

Als ik dit zie weet ik al genoeg. Teveel dubbel geslagen stof, te veel metaal. Zelfs als de stof fijn is toch maar liever G10…

Bedankt voor de duidelijke foto’s vanuit diverse hoeken!

Oke je bent geen fan van MN straps. Misschien is dit topic dan wat voor jou:

Plaatjes dan maar.

867c8070032091eb863e4528a4a9a64b0bc012c7_1_690x463 d6089ce3a178a88591abdba7d7e725620cb2529d_1_690x463

20 likes

Ik vind MN echt wel mooi om te zien maar het komt me gewoon te dik en propperig over. Heb alleen een Ali MN en de stof is bagger maar dat is begrijpelijk. Het hang en sluitwerk is echter hetzelfde en ik kan er niet aan wennen. G10 (NATO) is veel dunner, zeker Single Pass NATO, slechtes 1 gesp. Maar feit is dat het horloge soms zwabbert op je pols, vooral een zware duiker.

Deze zomer ook steeds meer gewend geraakt aan RVS schakelbanden en FKM synthetisch rubber. RVS wint het dan toch, alleen bij zwemmen in zeewater ga ik voor FKM want dat kan overal tegen i.c.m. met een Vostok van 60 euro dan hoef ik me over zout niet druk te maken.

Overige horloges draag ik op leer, dat is comfortabel en dun. Alleen niet boven de 25 graden en niet i.c.m. water al wil ik nog wel eens op zoek gaan naar een waterbestendige lederen band.

1 like

Mooie combinatie! :star_struck:

1 like

Jij moet dringend je diensten aanbieden aan Erika.
Zulke mooie foto’s. Ze zou gelijk (nog) meer verkopen. :wink:

1 like

Wat betreft looks en constructie wel, maar die van Mankey zijn veel elastischer en zachter.

Ik ga je niet overhalen, ieder zo z’n voorkeuren! Maar ondanks dat er wat negatieve geluiden te horen zijn over CNS banden, ben ik er heel tevreden over.

Ik heb de single Paratrooper banden en gebruik ze op alle horloges, de hele zomer. Ze gaan wel wat onder het horloge door, maar geen dubbelingen in de band en het is elastisch wat prettig is in de zomer met de warmte.

Het zal de kwaliteit niet halen van een Erika’s, maar ze kosten dan ook maar tussen de 5 en 10 euro. Zo kan je nog ‘s wat proberen.

4 likes

Verder geen “Anger Issues”? Ik kan me ook zo’n verhaal herinneren bij je betreffende een Speedy … :joy:

2 likes

Staal ook toch? Of ben je in de war met gietijzer?

Ik heb enkele Single Pass NATO van CNS en voor het geld zijn ze niet onaardig. Maar de gaatjes slijten vrij snel.
Op zich wil ik ooit wel een Erika MN proberen om het zeker te weten, dan weet ik in elk geval dat het niet aan de kwaliteit ligt.
De kleuren vind ik heel mooi en je kunt ze mooi op polsmaat bestellen. Erika maakt er wel serieus werk van.

1 like

Daar zijn de meningen over verdeeld, wellicht onterechte angst. Niet alles is Oyster staal, wat dat ook voor mag stellen…

Zeg ik ook niet, maar ik heb heel wat horloges gehad van velerlei pluimage maar last van zeewater hadden ze nooit. Van het zand van het strand wel :wink:

1 like

Ik heb een Erika mn strap voor mijn Sinn UX, een relatief zwaar horloge, maar het horloge beweegt niet op mijn pols.
Ik heb ook een aantal soortgelijke mn straps van diverse site´s, maar die liggen allemaal bijna ongebruikt in de doos. Het comfort van de Erika strap heb ik nog niet gevonden bij een ander merk en ik zoek ook niet meer. De Erika straps zijn wat duurder, maar kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ik vind ze ook comfortabeler en sneller om te slaan dan de nato straps die ik ook gebruik.

2 likes

Dan ga ik me er maar eens in verdiepen en bestellen. Kan ik er uit ervaring over meepraten.

1 like

En de band die bij de Alpinist zat.

Maar nee hoor. Ik trek slechte reut alleen niet. En als ik iets niet goed ontworpen vind, wil ik het ook een ander liever niet aandoen.

1 like

Die foto van de Nomos is geniaal Zulu. Perfecte match van dat blauw orange in de band en het horloge.

1 like