Hanhart Only

Van een Hanhart kun je geen spijt krijgen! Hanhart is een prachtig mooi merk met een zeer rijke historie. Absoluut ondergewaardeerd, maar wel echt een merk voor de liefhebber en fijnproever die kwaliteit weet te waarderen. Veel plezier van je prachtige Hanhart.

1 like

Deze en de 417 zijn prachtig, gefeliciteerd :+1:.
Loopt deze ook COSC?

1 like

Hij doet -3 seconden per dag, maar dat moet je wel met een groot vaatje zout nemen aangezien ik enkel maar een app op mijn telefoon heb om dat te testen.

1 like

Als je Android gebruikt, kun je ook deze app proberen. Daarmee kun je de tijd op het horloge registreren (1 of 2x per dag bijv.) waardoor je, zeker na een paar dagen, een goed beeld krijgt van hoe het horloge loopt terwijl je het draagt.
Dit is altijd anders dan als je maar 1 positie test.

Toen ik begon met een Orient horloge, liep die +10sec/dag. Met plat wegleggen 's nachts. maar toen ik per positie keek, bleek die op zijn kant (kroon omhoog) -5 sec/dag te lopen. Toen heb ik m 's nachts zo weggelegd en daarmee dichter bij 3-5 sec/dag kwam.
Kan ook een interessant inzicht zijn als je er horloge hebt wat iets verder uit de pas loopt.

1 like

echt een prachtig horloge !

1 like

Vandaag m’n strap binnen gekregen van Diaboliq Straps.
Gemaakt van een leren legertas uit 1917.
De strap past echt perfect bij het horloge.

16 likes

Hanhart liefhebbers (en dus ook een klein beetje bundstrap)
Dit is echt een aanrader hoor. Ik wordt niet gesponsord maar de bund van vario zijn de moeite waard.

10 likes

Mooi idd,dit is toch de 42mm?

Ik.moet duidelijk weg blijven uit dit topic…
Hou me tegen!!!

Ja ik ga losse muntjes sparen en over enkele weken als er genoeg in de asbak zit ga ik er eentje bestellen.
Wat een pracht!

2 likes

Mooi hoor!

1 like

Heb hem een keer op een NATO gezet. Ook niet gek

9 likes

Brons met redelijk patina ondertussen
Allen niet tevreden met dat ding.
De chrono loopt continue om dat het knopje blijkbaar niet meer werkt op te stoppen
En zou ik hem al kunnen stoppen dan lukt resetten al helemaal niet meer want de reset knop zit zoals je kan zien op de tweede foto zo goed als in de kast ( dus helemaal vast)
En ok ik nu dure of eerder betaalbare horloges heb … Ik ben er ALTIJD uiterst voorzichtig mee dus eerlijk gezegd snap ik die shit niet

5 likes

Al contact opgenomen?

Misschien vast gepatineerd :rofl:

1 like

Balen dat het horloge niet meer goed functioneert, maar WOW wat prachtig in het brons.

2 likes

nog niet.
Maar kan brons zo ‘patineren’ dat het de boel op slot zet ?
De bezel zit al zeer lang 100% vast, vroeger kon je die draaien maar dat is al lang gedaan

Ik vermoed eigenlijk van wel.
Het blijft een oxidatieproces.

1 like

das dan wel shit dat je horloge na enkele jaren compleet vast zit :face_with_symbols_over_mouth:.

Voor hen wel gegarandeerde Service inkomsten :zipper_mouth_face:

Is maar een vermoeden he!

Ergens zou ik denken dat er dan wel roestvaststalen tubes of zo voorzien zijn om dat te voorkomen.

Kan even goed het uurwerk zijn, en in beide gevallen ga ik ervan uit dat het kan opgelost worden.

1 like

Maar geen dealers in België en in Nederland precies en kol een importeur. Geen zin om het op te sturen naar Duitsland en eigenlijk ook geen zin om er kosten aan te doen. Geen idee wat ze daar vragen voor reparatie en herstellingen maar vermits he top zich al geen duur horloge was vraag ik mij af of het wel de moeite is.

1 like

“Voor een 417 ES met Sellita SW510 (de meeste huidige modellen) is die €506 een goede indicatie als je hem rechtstreeks naar Hanhart stuurt. Als er onderdelen vervangen moeten worden (drukknoppen, kroon, glas, wijzers, enz.) kunnen daar extra kosten bijkomen.”

Staat niet in verhouding tot een uurwerk dat amper 2K of zo kostte he.

1 like