Hoe is je ervaring met de bund strap ?
Ik zit te wachten tot de Moby Dick in 39mm uitkomt,heb Hanhart een mail hierover gestuurd en ze sluiten een 39mm Moby niet uit
Op YT staat een film over de 42mm en daarvan zegt de maker dat je voor de 42mm met witte plaat toch wel minimaal 19cm knuisten moet hebben en zelfs dan was de aanwezigheid behoorlijk
Heb zelf 18.5cm pols dus wachten op de 39mm
Het kan nog wel veel verschil maken of je een ronde pols hebt of een platte dunne pols.
De 42mm heeft een lug to lug van 49,75mm en dat blijft voor de meeste mensen fors ondanks de “downward angle” van de lugs.
(42mm op 20cm pols)
Ik heb zelf een 19 cm pols en heb altijd al de voorkeur gehad voor 42mm en zeker niet kleiner. Omega Speedmaster Professional, Oris Sixty Five, Hanhart 417, etc, ik heb ze allemaal in 42mm. Vind 42 mm mooi op mijn pols uitkomen en ik vind het echt prettig formaat …… maar allemaal strikt persoonlijk natuurlijk
Dubbele post. Foto voor Fotochallenge thema oogst.
En de ster zelf, toch altijd bescheiden gebleven.
Klopt,bij de Moby Dick is met name de witte dial de “boosdoener”
Ik heb meerdere horloges tot 43,5mm maar door de donkere dials ogen ze beter in proportie(denk ik )
Ik hou niet van een bund strap, ik heb de losse lap eronder dus direct verwijderd. Zonder die lap en op leer, draagt het horloge erg prettig, maar ik heb een voorkeur voor Nato band, lekker wisselen van kleur (bij iedere outfit een andere kleur) en het staat hem allemaal waanzinnig goed. Nog maar een paar dagen in bezit, maar niet eerder heb ik zo veel zo veel complimenten en reacties gehad op een horloge.
Hij is er… Erg blij mee. Het is een stevige jongen, maar draagt toch echt fijn door de voor mij perfecte diameter. Afwerking is erg fraai.
Gefeliciteerd, mooie klok. Wens je veel plezier van deze mooi Hanhart. En ja, de kwaliteit en afwerking is inderdaad verbluffend mooi en goed. Ben zelf ook nog steeds onder de indruk van mijn 417.
Weet iemand wat het verschil is tussen de Pioneer MK1 en MK2? Ik kan geen verschil ontdekken afgezien van de extra button.
Volgens mij dat dus.
De Pioneer MK I is de replica van het “Calibre 40”, de eerste precisiechronograaf geproduceerd door Hanhart in 1938. Alle chronograaffuncties op dde MK I (start, stop en nulstand) worden uitgevoerd met de bovenste, enkele knop door deze achter elkaar in te drukken dit in tegenstelling tot de MK II waar dit met met twee knoppen (bovenste en onderste) wordt gedaan en kan de secondewijzer niet opnieuw worden gestart vanaf het punt waarop hij is gestopt. Het heeft dus puur te maken met hoe je de stopwatchfunctie wilt gebruiken. MK I is zoals het ooit is uitgedacht door Hanharten wat ook wel kenmerkend is voor Hanhart.
Thanks, ik kwam toevallig op hun site en dit model spreekt me erg aan. Alleen zat ik te kijken waar ik ze kan passen en dat is lastig in Nederland. Twijfel tussen 40mm en 42 mm. Ga nu zoeken in Duitsland.
Ik heb ooit begrepen dat de 40mm van dit model het gevoel even dat ze wat groter dragen, ik heb zelf een 19 cm polsomtrek en ik draag altijd 42mm. Dat is voor mij de perfecte maat gebleken.
Ben daar ook wel eens ingedoken om er misschien eens een te kopen.
Persoonlijk zou ik dan de MK1 prefereren. Vanwege dat historische feit. En omdat je ze niet heel veel tegenkomt. De “2 knops” chronografen zie je overal.
Met de MK1 heb je echt iets bijzonders.
Ik zit op een polsomtrek van 17.5 - 18 dus ik wil eerst gaan passen. Weet jij toevallig hoeveel mm bandjes erop gaan?
Ik geloof dat in Nederland, alleen Seriouswatches in Drachten een Hanhart dealer is.
Dat en bij de MK2 zijn de knoppen aan de zijkant niet in balans. dat stoort me een beetje.