Happy Historische Horloge Hoarders

Aankopen van defecte horloges is.véél makkelijker dan verkopen van goed werkende exemplaren…:face_with_diagonal_mouth:

8 likes

Ik ben maar amateur, maar die getallen zijn behoorlijk realistisch.
200 is aan de lage kant, ik werk hard.

6 likes

Daar komt bij, dat ík geen perfectionist ben. Een vintage horloge hoeft niet superstrak te lopen. Als hij maar doorloopt en goed gesmeerd is. ( Dus niet onnodig slijt)
Als je elk exemplaar eens af en toe draagt zet je hem toch op tijd voor die dag. Zo leg ik tegenwoordig mijn datum horloges op datum weg. Die hebben meestal geen snel verzet en je wil geen 25 dagen doordraaien!

4 likes

Soms ben ik bij mensen @fredpanarai1 die een timegrapher ding hebben en dan zie ik allemaal sneeuw. Mooi joh. Flatline is vast mooi maar bij mij zijn de bewoners dan dood.:grin:

7 likes

Mooie woorden. :ok_hand:

2 likes

Zo lang duurt het toch niet om een horloge op de juiste datum te krijgen? :rofl:

3 likes

Ik heb denk ik 100 stuks met een mooi verhaal erachter.
Gerepareerd voor mij, cadeau gekregen. Geerfd. Eerste duurdere horloge. Horloge voor vaderdag. Enz. De aantallen gaan dan snel omhoog en veel horloges verkoop ik niet omdat ik weet dat iemand hem verkocht met een grote ‘gunfactor’.
Je komt er bv achter dat iemand een horloge aan je overdoet voor een paar tientjes terwijl hij een 10-voudige waard was. Of je ziet dat iemand hem alleen wegdoet omdat hij weet dat ik ze niet zomaar wegdoe.

8 likes

Zeker weten Bill, zou toch echt een timegrapher op je werk aanschaffen. Tis zo lullig als er dan toch nog een beetje leven in zit bij een bewoner, zoals bij veel vintage horloges :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Een oude horlogevriend van me zei ooit tegen me dat, als ik net zo oud was als hij, de datum toch niet af te lezen was en dat uren- en minutenwijzer genoeg waren om goed te zetten…

4 likes

Ha, ik zei ik ben niet zo perfectionistisch. Maar een horloge dragen met verkeerde datum? :sweat_smile:

1 like

CDO dan?

Dat is OCD, maar dan in de correcte alfabetische volgorde.

4 likes

Ik kan bijna een kwartaal lang iedere dag een ander horloge dragen, maar het is zo wel genoeg. Ik heb de afgelopen jaren steeds beter kunnen afkaderen wat ik leuk vind. Soms kan ik opeens een bepaald horloge willen dragen en, hee, die heb ik dan gewoon al in de collectie. Dat vind ik heerlijk. Soms vintage, soms recent, soms een duiker, flieger, chronograaf, fieldwatch, beater of dresswatch. Weinig drang meer om te kopen. Alleen lekker dragen en genieten van wat ik op dat moment om de pols heb.

6 likes

Ook hier een gelukkige verzamelaar. Hoeveel? Ik heb ze nooit geteld. Soms kom ik in de voorraad er eentje tegen die ik me eigenlijk niet eens herinner.
Waarde? Nauwelijks, het geluk zit bij mij in het wekelijks kiezen op zondagavond welk horloge uit het doosje mag komen. Heerlijk!

4 likes

Mijn inziens gaat het ook om kwaliteit Ipv kwantiteit.

De ideale collectie horloges voor een verzamelaar is een onderwerp van veel discussie onder ervaren liefhebbers. Velen zijn het er echter over eens dat een collectie van minder dan 20 horloges ideaal is. Dit stelt verzamelaars in staat om een evenwichtige selectie van hoogwaardige, diverse en historisch belangrijke horloges te bezitten, terwijl ze ook ruimte laten voor emotionele verbinding en waardering voor elk stuk.

Helder.

4 likes

Nope, sorry.
Heb er nooit meer dan drie :smirk:

2 likes

Geheel mee eens. Ik denk dat onder 20 een heel mooi streven is.

En sowieso, kwaliteit over kwantiteit.

4 likes

Jullie hebben gelijk, voor zover het over algemene horloges gaat. Daar heb je er doorgaans geen tientallen van. Maar bij vintage ligt dat toch wat anders. Gewoon omdat de waarde veel lager ligt( in het algemeen)
Ik heb de titel van het topic aangepast. ( Dankjewel Jeroen)

2 likes

Teruggeplaatst, titel aangepast. Hoort mijns inziens hier thuis :wink:

En, nee ik ben geen hoarder. Wel een vintage verzamelaar van met name 1 merk waar al het nodige over te vinden is hier op dit forum.

:lion:

14 likes

Ik denk het niet. Als je gewoon 20
Top vintage horloges zou kopen is dat ook een serieuze waarde.

De toppers zijn niet voor niks gewild en kostbaar.

Het artikel van le monde edmond gaat nou net uitsluitend over vintage.

Veel te lastig als je s ochtends moet kiezen. Levert enkel maar keuzestress op.

Stuk of 10 is mooi en overzichtelijk.

Edit: zonder de erfstukken moet het zelfs met 5 kunnen.
Familie/erfstukken zijn eigenlijk een separate categorie, telt niet echt mee.

3 likes