Ik spaar al 50 jaar en doe niets weg!
Deze gaat nooit weg. Ik heb hem voor de derde keer gekocht en begrijp nu wel (nu al ) dat ik hem dus moet houden:
Menig HFer is niet zo snel van begrip als jij
Ik zeg altijd bij aankoop âdeze gaat nooit meer wegâ
Conclusie: paar maanden later zie ik weer iets anders en verkoop ik het desbetreffende horloge
Maakt de hobby (voor mij dan) heel erg leuk!
er had zo Patek Philippe op de plaat kunnen staan!
Pracht exemplaar.
Of FrĂ©dĂ©rique ConstantâŠ
Inderdaad heel mooi!
Al een keer weg gedaan en na een paar weken weer gekocht. Deze gaat onder normale omstandigheden niet meer weg
Ik ben dit jaar terug gegaan van zes naar drie âechteâ horloges, twee van deze drie zie ik onder normale omstandigheden nooit vertrekken.
Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn Black Bay 36 ooit weg zou doen, of ik moet echt zwaar in financiĂ«le nood raken. Het is mijn daily en dat is best een beetje te zien aan de kast en band, daarom is het sowieso niet echt een gewild exemplaar denk ik. Bovendien is hij uit het geboortejaar van mijn dochtertje. Het lijkt me leuk om hem over 15 of 20 jaar te laten polijsten en haar als ânieuwâ cadeau te doen.
Het andere horloge wat niet weg âkanâ is de Longines Conquest Heritage die ik op onze bruiloft droeg. Om er zeker van te zijn dat ik 'm niet weg doe heeft mijn vrouw voor mijn 35e verjaardag een custom Dstrap laten maken voor het horloge. Ook is het mijn eerste (en tot nu toe enige) horloge wat ik heb gekocht met de volledige Authorised Dealer Experience. Inclusief kopje koffie
dus als ik 'm verkoop zou dat ook nog eens flink afschrijven zijn.
Als ik merk dat een horloge al langere tijd niet gedragen is dan probeer ik deze vaak een aantal opeenvolgende dagen om te doen. Merk ik dat ik gedurende de dag toch liever iets anders om heb, dan mag hij vertrekken. Soms zijn horloges nog zo mooi, als ik ze niet draag dan heeft het geen zin om ze te hebben.
Ook is mijn bankrekeningsaldo niet oneindig, dus moet ik soms wat vrij maken voor een nieuwe aanschaf. Dat is vaak ook de trigger om weer eens goed maar de huidige collectie te kijken en een schoonmaak te houden.
Voor nu zijn de blijvertjes de Rolex GMT en de Oyster 1002 American Heritage Dial.
Ik zeg bij elk nieuw horloge dat ik koop dat ik deze nooit meer weg zal doen. Tot op heden zijn ze allemaal binnen 6 maanden weer weg
Ik vind het leuk om verschillende horloges te proberen en merkt dat ik als ik meer dan -zeg- zes horloges heb, ze niet allemaal draag. Daarom verkoop ik meestal een horloge als ik een nieuwe koop, dat houdt het financieel ook leuk. Helemaal budgetneutraal is het niet, maar als je een klein beetje oplet kun je een paar keer per jaar iets nieuws kopen zonder dat je er een krantenwijk bij hoeft te nemen Overigens haal ik bij lange na niet het tempo en/of aantal van de notoire flipperaars hier; in de 15 jaar dat ik met horloges bezig ben heb ik zoân 85 verschillende horloges gehad.
Bindingsangst?
Een snelle rekenaar komt er op uit dat je in die 15 jaar elk jaar die 6 horloges allemaal hebt vervangenđ
6x14=84
Dat heb ik niet met horloges, maar wel met ringen.
Hahaha, er zijn mensen die er hun werk van maken om daar een verband in te zienđ
Ik heb tot nu toe nog geen enkel horloge weggedaanâŠ