Heb je horloges die je echt nooit wegdoet?

die gaat nooit meer weg… omdat ie eigenlijk geen drol waard is… maar ik heb zelf een kastje gemaakt omdat de originele kast gebarsten was…

The watch that started it all… eerste keer dat ik naast alleen een kastje… ook de wijzerplaat en wijzers zelf maakte… in dit horloge tikt het uurwerk van mijn vaders Verdal Tour de France… “erfstuk” dus…

Tja… mijn eerste Compleet gebouwde horloge… de Instrument 2… alles gemaakt, behalve het uurwerkje… ik wist na het maken van een Crystal Caseback voor een Breitling Navitimer dat ik ook achterwanden kon maken… dus deze kreeg ook een achterwand uit eigen keuken…

ik heb intussen wel een andere wijzerplaat gemaakt…'t is en blijft een prototype… dus experimenteren mag… :smile:

" nuff said… "… de P1lot One… mijn eerste oplage van meerdere exemplaren… 52 stuks… Nr 13 blijft… da’s “mijn klok”… ;)… ok… het ontwerp is van Teun van Heerebeek… maar het engineeren is mijn werk… dat was nog best een pittige klus…

't zijn dus vooral horloges die ik zelf gebouwd heb waar ik geen afstand van kan doen… maar toch. er zijn er ook die ik niet zelf gebouwd heb… die niet weg mogen… zoals…

krijgertje… met een klein defect… opgelost… moet alleen nog een nieuw glaasje in… komt van de winter wel… :smile:

en…

daar was het nodige mee aan de hand… verkeerd afgestelde slipveren, verkeerd gesmeerd anker en rad, krom centraalrad, versleten urenrad, kromme wijzers… 'k heb heel wat uurtjes aan dit horloge besteedt… maar het resultaat is er naar…

6 likes

Deze gaan er niet meer uit,hoewel ik helemaal geen flipperaar ben dus de rest blijft ook wel denk ik…

2 likes

Seiko super handopwinder uit 1955 ook vanwege mijn geboortejaar. Iedere week minstens een dag aan de pols.

6 likes

Deze, omdat het de eerste was die ik zelf kocht.

3 likes

Wegdoen is 1.
Verkopen is iets anders.

En nee, ik ga niets verkopen
omdat je er altijd op verliest
zelfs in het hogere segment.

Omhoog flipperen is je bankrekening
omlaag flipperen.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

Ben je al zo oud :laughing:

Life starts at sixty!
Tegenwoordig :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Erfstuk van mijn opa

Bevalling plus borstvoeding eerste zoon op getimed. Gaat naar hem als hij 18 wordt

Zelfde verhaal voor tweede zoontje

De rest blijft waarschijnlijk…

Hahahaha

4 likes

De Longines Lindbergh Hour Angle Watch gaat nooit weg. Is jarenlang een graal geweest en heb deze ca. 8 jaar geleden nieuw gekocht.


Een andere graal, waarvan ik altijd dacht dat de diameter te groot was, heb ik begin dit jaar van een gewaardeerd forumlid overgenomen. Diameter en draagcomfort zijn prima dus gaat ook nooit meer weg.

Verder zijn er nog 2 waarvan ik nu denk: “neen, die doe ik ook nooit weg”…

Grt. Marco

He die ken ik…:wink:

1 like

Gekregen van mijn vader die hem geërfd had van zijn vader:

5 likes

Nice, die Braun !

Op de foto is een Monaco en niet de Carrera die ik bereid ben te verkopen.
Begrijp jouw tekst dus niet helemaal.

Nu dan toch mijn zwarte Monster vertrokken is vanwege mijn hebzucht (en geldgebrek) kan ik hier beter niets meer zeggen. Niets in mijn kist blijkt heilig te zijn. Ik ben hopeloos…

Toch maar 3 plaatjes van horloges die noooooooit mogen/zullen vertrekken…

[URL=http://s466.photobucket.com/user/thehaguedragon_2009/media/Deep%20Blue%20Pro%20Aqua/IMAG1206-1.jpg.html][/URL]

[URL=http://s466.photobucket.com/user/thehaguedragon_2009/media/Citizen/Promaster%20Ecodrive%20SKY/IMAG0036_zpsfntqbwrr.jpg.html][/URL]

[URL=http://s466.photobucket.com/user/thehaguedragon_2009/media/Steinhart/20130908_162342_zps2035209a.jpg.html][/URL]

Verkeerd gelezen, tot die conclusie was je nog niet gekomen n.a.v. dat ik mijn bericht verwijderd had?

En nog maar een Speedy, met een echte “Tropical Bezel”, want hij was 15 jaar in de tropen:

5 likes

Die dingen zijn zoveel mooier met een metaalkleurige bezel

Sorry hoor! Wat je kan quoten dat staat er nog.

Het is dat ik in een goede bui ben vandaag :sunglasses:

Anders niks van te merken :wink:
Opnieuw begrijp ik het niet maar dat zal wel weer aan mij liggen.