Heb je horloges die je echt nooit wegdoet?

Thanks… ik krijg er binnenkort nog eentje… zonder chrono, met een lichte wijzerplaat… is ook wel een blijvertje… omdat ik de kastvorm erg mooi vind…

Goh, ik heb twee horloges van mijn grootvader. Deze doe ik - ook al hebben ze geen enkele financiële waarde - zéker nooit weg.

Ik heb ze laten opknappen door Freddy en draag ze bij speciale gelegenheden.

[URL=http://s1295.photobucket.com/user/Glenn-BE/media/Pontiac%20en%20Novera/P1030787_zps8b169711.jpg.html][/URL]

[URL=http://s1295.photobucket.com/user/Glenn-BE/media/Pontiac%20en%20Novera/P1030782_zpseae2f197.jpg.html][/URL]

Verder kan ik elk horloge dat ik in de collectie heb missen… Al zou ik het bij deze best moeilijk hebben :wink: :
[URL=http://s1295.photobucket.com/user/Glenn-BE/media/Hanhart%2041/P1030754_zps0fb099c5.jpg.html][/URL]

Groet, Glenn

5 likes

Onderstaande Seiko. Gekregen voor mijn afstuderen. Het horloge komt uit de Discovery serie. Met deze serie wilde Seiko de landing van Columbus in de “Nieuwe Wereld” in 1492 herdenken. Op de achterkant staat een afbeelding van het schip van Columbus:

En de middelste uit de onderste foto. Van mijn vrouw gekregen. Ze was zo blij dat ze eindelijk een keer wist wat ze voor me moest kopen en dat ze zich nog kon herinneren dat ik haar een keer had gewezen op dit model, dat ik nooit heb durven zeggen dat ik eigenlijk een andere uitvoering bedoelde :smile:

2 likes

ik heb nog een aw-24 liggen, ook gaaf. ( nog uit het originele tijdperk )

ze worden momenteel ook weer uitgegeven in grotere kastmaten…opzich zijn de designs van de her uitgaven ook mooi.

Vanwege sentimentele redenen zal deze nooit zijn ouderlijk huis verlaten…

Beide gaan nooit weg,
Zijn van m’n overleden ouders, de Palerma draag ik op voor mij speciale dagen!

5 likes

Iig deze (voorlopig :innocent:) niet…

2 likes

Deze twee niet, de Citizen omdat dit mijn eerste mechanische klok was en de pepsi niet omdat ik die van mijn moeder heb gekregen.

De Monster ook niet omdat ik die van een goede vriend heb gekregen voor een speciale gebeurtenis.

De Kama niet omdat hij van mijn opa is geweest.

De Semaster Cosmic niet omdat hij van mijn vader is geweest.

En tenslotte de Aphibia niet omdat het gewoon een hele leuke klok is.

Ik twijfel nog over de Enicar, dat is ook een topper maar er hangt geen verhaal aan vast, dus wie weet, ooit. Voorlopig in ieder geval een blijvertje!

2 likes

Er zijn er 4 waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit weg zal doen:


Laco B-uhren (hier in zijn natuurlijke omgeving). Als een echt werkpaard heeft hij mij nog nooit in de steek gelaten :smile:


Maar ‘dressie’ kan hij ook prima (onder een pak) :wink:


HET horloge waarmee mijn verzameling begon, Tissot PRC200, inmiddels 10 jaar later heeft hij wat butsen en krasjes door de krappe cockpit en is het uurwerk een keer vervangen geweest.


Maar soms mag de PRC 200 ook mee naar werk :wink:


Citizen Skyhawk Titanium, mijn dagelijkse ‘werkmaatje’


Mijn Nederlandse trots… TW

@Zbignjew Ligt 't nou aan mij of ontbreekt er iets aan die Omega? :wink:

Voor mij dit trio.


Van onder naar boven:

  • TAG Heuer 1500. Mijn eerste grote horlogeliefde. Twintig jaar geleden nieuw gekocht. Jaren dagelijks gedragen. Maar tegenwoordig vrijwel nooit meer. Gaat nooit weg, omdat ie mij veel meer waard is dan ik er ooit voor terug krijg.
  • Omega Seamaster Cosmic. Heb eigenlijk niets met dit merk en dit exemplaar is ook niet mijn stijl. Maar dit was ooit, heeeeel lang geleden een cadeautje van mijn schoonmoeder aan mijn schoonvader. Dus met deze verkopen ga ik hier thuis geen punten scoren, zeg maar… :stuck_out_tongue_winking_eye: Vorig jaar groot onderhoud gehad. Moet er nog 'ns een mooi bandje voor zoeken.
  • Seiko SKX011. Mijn 007 was altijd een van mijn meest gedragen horloges. Een moderne klassieker, in-house uurwerk met 1 seconde afwijking per dag(!) en in praktijk bijzonder kras- en stootbestendig en (uiteraard) uitstekende waterdichtheid. Draagt heerlijk. Echt een horloge naar mijn hart, dus. Maar deze 011, met z’n vrolijke wijzerplaat, heeft vanaf dag één de plaats van m’n 007 ingenomen… Het leven is soms hard. :smile: Zie deze voorlopig ook niet de tent verlaten.

ik verkoop eigen geen van mijn horloges en draag ze ook allemaal maar misschien is mijn collectie wel te klein :yum:
[URL=http://s391.photobucket.com/user/happyhunters/media/F52BA37E-8D3D-4554-ADA2-9C4ADFEDEF9D_zpskanjtg2z.jpg.html][/URL]

1 like

Nu voorzien van plaatjes

2 zeker (heb ik al aan mijn zoon beloofd):

18 karaat gouden JLC cal. 800/C

18 karaat gouden Omega Constellation ref. 2852

1 waarschijnlijk nooit (enige horloge dat ik ooit nieuw kocht, bizarre tocht naar Wuppertal voor gemaakt met de trein):

Sinn 6015st

2 ben ik niet van plan:

Rolex Submariner 5513 (momenteel mijn favoriete horloge)

18 karaat rosé gouden WonderWatch Valjoux 22 chronograaf
http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/b/f/bf8e5058ffc7fd0ed3167f957026cc492fc706fd_1_669x499.jpg

De rest is de buitenschil, welke beweeglijk is (waaronder):

18 karaat rosé gouden Zenith cal. 156 chronograaf

14 karaat gouden Omega Constellation ref. 168.005

18 karaat gouden Vetta Valjoux 23 chronograaf
http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/5/1/51f991d9c4ec81887f59a6eaccefbab5be6197dd_1_468x500.jpg

5 likes

Stuk voor stuk prachtige klokken. Kan mee levendig voorstellen dat je ze niet kwijt wil :smile:

DAMN!

Wat een gave collectie :love:

Toch een paar die hoogstwaarschijnlijk nooit het pand zullen verlaten, zolang ik leef

Mijn vaders Seiko 7009, ik hou het niet zozeer om hem, want we spreken al enkele jaren niet meer met elkaar. Maar hij kreeg het in '77 van mijn grootvader zaliger op een ferrytrip naar het VK.

Oris BC, gekocht voor mijn veertigste verjaardag

De SKX011J, mijn persoonlijk gelukshorloge, die rond mijn pols hing toen ik een arbeidsongeval meegemaakt heb dat heel slecht had kunnen aflopen. Tijdens vernieuwingswerken aan de sluis hadden ze die dag een trapje weggenomen om op de kaai te raken, wat ik niet wist :pouting_cat: Zie filmpje, opgenomen door het camerasysteem :wave:

Dat zijn ze zo ongeveer op dit moment.

1 like

Voor allen die met regelmaat informeren via mail, Facebook, eBay en PB: De heren-Calypsomatics gaan voorlopig zeker niet weg.

4 likes

Een echte Pepsi!

Ziet er goed uit!

Alsof je er drie nodig hebt :wink:

Linkerpols, rechterpols en verder mag je raden…

1 like