Heb je horloges die je echt nooit wegdoet?

Deze gaat nooit weg vanwege de zeldzaamheid en het verhaal er achter. Daarnaast vind ik het een geweldig horloge. De Seiko 6306-7001. Een JDM model, dus alleen uitgegeven in Japan. Gekocht door twee Nederlandse onderzoekers die gestationeerd waren in Japan en het horloge meegenomen hebben naar Nederland. Ohja. Helemaal origineel.

Deze Baume et Mercier, gekregen van de beste vriend van mijn vader. Horloge was van zijn vader.

Deze ben ik niet van plan, aangezien het mijn favoriete horloge op het moment is.

Deze, leuke kastvorm en vind het gewoon een mooie reclame horloge.

Mijn vakantiehorloge, laat me niet in de steek.

En deze, sporthorloge. Niet kapot te krijgen, kost geen drol en krijg er amper wat voor terug.

De rest kan ik wel missen.

1 like

Oh, ik hoef ze al niet meer

2 likes

Die eerste zie ik wel zitten.

En ik als ik eerlijk ben denk ik ook dat je me dat verschuldigd bent nadat je zo hard-to-get speelde met die 5513.

Uit arren moede ben ik helemaal naar Rotterdam moeten togen om een andere te halen.

1 like

Van mijn ouders gekregen na de middelbare school.
Heeft onlangs ruim 25 jaar kapot in een la gelegen. Onlangs in ere hersteld.

2 likes

De date just, gekocht omdat ik weer “beter” was na en jaar ziekte.

6 likes

Horloges verkopen is vermoeiend
 In de tijd die het kost kun je, als je gewoon werkt, de volgende bijna verdienen :smiley:

Ik doe even rustig aan met kopen en verkopen. Die services kosten ook een hoop geld. Hoop binnenkort die Candino terug te mogen verwelkomen (reparatie m.b.v. donoruurwerk) en dan gaat de Longines Ultra-Chron voor een preventief onderhoud.

Ik verkoop pas als ik iets 1. niet meer draag, 2. niet meer leuk vind, 3. niet meer relevant vind binnen het door mijzelf aangegeven kader van mijn bescheiden collectie. Nu 2e week mijn Rolex om de pols vraag ik me af waarom ik nog andere horloges heb. Komt volgende week (of de week erna) allemaal weer goed.

Twee soorten horloges: De ‘vaste collectie’ en de ‘impulsaankopen’. Van de laatste mag er soms wat gaan, zoals recent een Donax Squale en een Falken en een Vetta.

@anon66746476EV.

Ik heb redelijk wat horloges gehad en verkocht. Nu alweer vier jaar de sub om de pols (nagenoeg elke dag). En Idd mijn andere horloges zitten en blijven in de doos

Ik kan er geen afscheid van nemen want ze horen bij me. Alleen je hebt maar een “daily beater” en die gaat met je mee tot het einde.

Die Rolex heb ik al een jaar of drie hoor. Gaat de kluis weer in om mezelf te dwingen weer andere horloges te dragen :wink:

Huwelijks kado van vrouwtje, kan niet uit de collectie.

Mijn werkpaard ook niet.

De knoepert zal moeten blijven !!

Overige ???

Ik heb exact hetzelfde met mijn gw5600. Met name het zombiegedeelte

Mee eens: verkopen is vermoeiend. Zeker als je het goed (in de zin van juist) wilt doen.

Ik draag overigens mijn andere horloges nog steeds. Ik merk dat ik altijd naar mijn mooiste grijp. En als ik twee gelijksoortige heb, dan pak ik de mooiste.

Daarom mocht de Fortis met de komst van de Rolex weg, ik zou hem toch niet meer pakken. Mijn gouden Hamilton mocht weg omdat hij verloor van mijn JLC dresswatch. En de dog leg connie mag straks weg omdat hij verliest van de andere pie pan.

2 likes

Ik heb er drie die zeker nooit weggaan.
De Tag Heuer is mijn huwelijkshorloge en eerste high end watch
De Butex en Chronograph Suisse zijn van mijn grootvader geweest

5 likes

Even de thermometer er opnieuw in. Bij mij is dit inmiddels wel echt een blijvertje. En bij jullie?

3 likes

Blijvertjes:

Seiko Monaco van mijn overleden vader.
Omega GenĂšve eveneens van mijn vader.
Zilveren Kaiserstunde zakhorloge van mijn grootvader.
Omega Seamaster Mariner I van mijn grootvader.

SMP 300, mijn eerste echte horloge.

EDIT: De Kaiserstunde loopt niet. Vorige week heb ik, na JAREN zoeken een identiek horloge via ebay gevonden. De kast daarvan is fucked up beyond all rescue, maar het uurwerk is goed
 Dit wordt mijn nieuwe project. Zin in. Ik weet for a fact dat het horloge sinds 1953 niet meer gelopen heeft, hopelijk doet ie het 65 jaar later weer

8 likes

De BLNR, aangeschaft als aandenken aan mijn 50e verjaardag.

12 likes

m’n Rado True Slimline,ETA MET 2492-A2 gaat nooit weg; gekocht in 2014 nadat ik Gehoord had dat ik m’n 2e HBO-diploma in the pocket had! Volgend jaar heb ik gepland 60 te worden en dan wil ik me trakteren op weer iets blijvends
 Orienteren, orienten

Lekker luxe probleem; dit weekend veel contacten met @Erredibi gehad

6 likes

De SKX en dan niet omdat het een SKX is maar omdat ik deze heb gekregen van mijn zoon.

8 likes

Mijn VSA maverick

Heb hem nu 2 jaar, heb hem aangekocht in niet-werkende staat (chronograaf had een eigen wil :smile:) .
Het was de “last one left”
.
Ik had de optie om hem terug op te sturen naar Amerika (met de kans nooit meer 1 te vinden) of ik kon hem zelf naar Victorinox sturen voor het kaliber te repareren (geen garantie, grey market).
Heb hem niet teruggestuurd :wink:

Gewoonweg een blijvertje, zie me deze echt nooit verkopen, heb er ook meer voor betaald dan hij waard is maarja

Voelt dan weer véél duurder dan het is.

4 likes

RESPECT Charles! :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Een paar mooie verhalen hier. Het doet goed om vooral eens even stil te staan bij de emotionele waarde, naast de financiële of esthetische. Een herinnering aan het mooie gebaar dat het dragen van een horloge soms kan zijn.

Zelf heb ik er een paar die nooit de deur uit gaan:

Een quartz horloge van mij volledig onbekende origine, dat ik van mijn moeder zaliger gekregen heb voor mijn verjaardag. Er staat een zwierige snor op, wat meteen de reden was waarom ik ze kreeg :smiley:

Mijn eerste horloge mod: een skx omgebouwd tot ‘fieldmaster’. Omdat het veel gepruts en gezoek heeft gekost om te maken en ik heb ze op een paar mooie reizen meegenomen waar het z’n dienst bewezen heeft. Mijn meest gedragen horloge.

8 likes