Hebben jullie nog lol met de hobby?

Het punt dat iedereen hier probeert te maken is dat je een beetje overkomt als ‘ik wil een 15k horloge met mijn armzalige 7k budget’. Terwijl dat toch echt in je hoofd zit. En terwijl er bakken plezier valt te beleven aan 0,5 2k 4k 6k euro. Klinkt alsof je een imago shopper bent, of iemand die persé met de 15k jongens wil lopen. Iemand die persé wil hebben wat iedereen anders wil hebben.

Doe je eigen ding. Waar wordt JIJ gelukkig van als je er naar kijkt, ongeacht wat anderen vinden? Ongeacht wat het kost? Ongeacht welk verlies je bij herverkoop moet slikken?

Vertrek vanuit de hobby, en niet vanuit de harde cash.

13 likes

Je zegt zelf dat die SM300 pro geweldig is aan je pols. Waarom ga je die dan niet halen en hou je zelfs cash over? Omdat het geen Sub is? Ruk je toch eens los van conventies en doe je EIGEN ding.

11 likes

5 likes

Pijnlijk waar vrees ik

Man…wat treurig.

6 likes

Ben met je eens. Mooi betoog!:ok_hand:t2:

@Brodie heeft nog genoeg lol! :joy:

1 like

Was het maar zo’n feest😂 Er is geen enkele studente die het opmerkt dat je een Rolex draagt

Eigenlijk, ik stel me nu kwetsbaar op, vind ik het bedrag waar je een leuke vaatwasmachine voor kunt kopen meer dan genoeg voor een horloge…
Een enkele keer wil verdubbelen tot twee vaatwassers, bij hoge uitzondering drie, maar een vaatwasser is het gemiddelde…
Ok, nu weet je het. Ik denk in vaatwassers.

8 likes

Zou gewoon opletten met vintage. Horloge-dealers zijn erger dan de gemiddelde tweedehands auto dealer. “Recent service gehad”, “Perfecte conditie” mijn reet. Als je niet weet wat je gaat kopen trekken ze je er gewoon onder. Kapot polijsten, waterschade, redials, frankenwatches… Koop je een vintage horloge, doe je research, weet wat je koopt én reken er gewoon alvast maar een service bij van een paar honderd euro… indien Rolex meer.

Of koop een nieuw horloge bij een AD, heb je er geen gezeik mee.

Vintage omdat het goedkoop is, is bijna altijd een slecht idee.

1 like

Vintage is nooit goedkoop.
Standaard service meecalculeren, nieuw glas nieuwe mainspring, nieuw bandje…

2 likes

Ik ga voor het seizoen; ik reken op dit moment in kerstbomen. De lente; in tulpen. Zomer; in kilo’s vlees voor de op BBQ. Herfst; nog geen idee wat ik dan moet bedenken…

1 like

Er is genoeg vintage goedkoop… maar meestal is het dan gewoon puin.

1 like

Winterjas ?

1 like

Ik in broodroosters.
Mijn vriendin = 2 broodroosters
:kissing::kissing:

2 likes

Bladblazers! :+1:

3 likes

Ik lees her en der dat je 21 bent en in het begin van dit topic zeg je dat je 6 a 7k hebt liggen voor een horloge maar het maar niet kan vinden omdat je smaak duurder is geworden zogezegd.

Daar vinden veel mensen iets van en dat is natuurlijk te begrijpen.

Ik denk dat je op een te jonge leeftijd al geproefd hebt van te dure horloges en de ladder verder wilt beklimmen, waardoor je er even te negatief tegenaan kijkt omdat je in jouw ogen blijkbaar geld tekort komt.

Dat is voor mij herkenbaar want ik ben op m’n 17e begonnen met een te serieus horloge waar ik me het heen en weer voor heb gewerkt destijds.

Het enige wat ik toe kan voegen is dat het prima is om groot te dromen en dure dingen te willen hebben waar je nog net het geld niet voor hebt. Maar vergeet intussen niet dat je je in een luxepositie begeeft als je als 21 jarige 6 a 7k hebt liggen voor een horloge.

Wat je uiteindelijk wilt op horlogegebied laat ik aan jou over.

Groet,

Noel.

6 likes

Schone gedachte!

2 likes

@septentrio

Moet hier toch even tegen in gaan.

Status is dus het laatste waar ik horloges voor koop, laat staan andere dingen in het leven. Gaat dus totaal tegen mijn manier van leven in.

Nergens staat dat ik horloges van 15k wil hebben dat komt ook uit iemands grote duim.

Enige opmerking die ik maakte is dat ik het treurig van dat ik op papier gewoon een sub zou kunnen kopen maar dat de werkenlijkheid anders is.

1 like

You’ll get over it. :wink: