Hebben jullie nog lol met de hobby?

Geduld is een schone zaak. Gewoon op de lijst zien te komen en wachten.

Heb jij je OPs bij een AD gehaald? Zou er eens heen gaan.

2 likes

In dat geval zou ik eens goed rondsnuffelen op t forum hier want ik denk dat je een paar N.A’s hebt gemist…

De één na de ander wordt na een vrij korte periode gebeld dat er een Sub of ander gewild sportmodel beschikbaar is.

Iedereen en zijn moeder op de wachtlijst zetten en je loopt binnen de kortste keren met een groen tasje de AD uit. :+1:

1 like

Dat is net het tegenstrijdige hier; van zodra ze vrij verkrijgbaar zijn… gaat niemand ze nog willen. Ook TS niet. Want dan is het geen ‘kijk wat ik heb kunnen vinden’ dingetje meer, dan wel gewoon een tool-duiker van 7k.

6 likes

Deze snap ik wel maar ik kan me er niet in vinden…:wink:

Als ik een horloge Ubergeil vindt en em kan dokken dan komt ie er sowieso. Moeilijk verkrijgbaar of massa’s op de markt.

Ik vind het nogal een verschil, moeilijk verkrijgbaar is een Sub wel redelijk maar een Sub is niet zeldzaam in mijn ogen.

Het is of wachten, of een premium betalen grijs.

Vervelend, maar het is niet anders.

3 likes

Sta op de lijst(en) dus we zullen zien.

Dus eigenlijk komt het weer op hetzelfde neer als 100 andere topics die over Rolex gaan? Als je een Rolex wil kopen kun je niet de AD inlopen en zeggen “doe me die maar” nadat een grote selectie aan modellen met verschillende wijzerplaten voor je neus is neergelegd? Dat als je dat wilt dat je naar de GD moet en een premium moet betalen of “lang” wachten als je op een wachtlijst gezet wordt? Fijn dat jij die frustratie ook weer geuit hebt in je eigen topic :slight_smile:

1 like

Dan heb je post 42 ook niet gelezen neem ik aan?

Het is niet perse dat ik alleen premium sport modellen wil.

Ze zullen je om je OP heus niet van je vespa schoppen terwijl jij wacht tot je een telefoontje krijgt. Dat is gewoon een mooi horloge. Daarnaast is geduld een schone zaak. Het grootste probleem zit hem vind ik in het feit dat je die Oyster Perpetual niet eens kan waarderen op jouw leeftijd en met jouw portemonnee.

2 likes

Die heb ik wel gelezen. Maar dat kwam meer neer dat je het belachelijk vond dat Rolex niet makkelijk te koop is (al 100en keren in andere topics gezegd) en dat je een premium moet betalen (ook al 100en keren in andere topics gezegd) en dat je gewoon huur moet betalen zoals alle mensen die op zichzelf moeten wonen…

1 like

Ho even correctie op mijzelf, specifieke post over al je pech. Dat hoort bij vintage. Die heb je ook met seiko’s of andere merken :slight_smile:

Het is soms ook gewoon lastig. Ben in het bezit van Rolex en Tudor. Merk dat ik puur wat uiterlijk betreft zoveel meer heb met Tudor. Rolex ook prachtig en natuurlijk een segmentje hoger. Dat merk je aan alles. Toch besloten mijn hart te volgen en de Rolex te koop te zetten. Die Explorer valt binnen je budget. Maar mijn gevoel is dat je het in een hoger segment rolexxen zoekt. Mijn vraag is alleen een beetje waarom. Er is voor jouw 7k ook op Rolex gebied genoeg moois te krijgen…

Kan ik zeker wel waarderen!

En ik pak gewoon de fiets , vespa is een beetje onnodig.

Draag hem ook met plezier maar de manier waarop bij die OP ben uitgekomen heeft gewoon stuk plezier weg genomen.

Ik zag je explorer staan en zeker over nagedacht! Alleen is hij net 3mm te groot :confused:

Maar hoger segment valt wel mee. Ik zou een submariner mooi vinden maar het is niet dat ik nu alleen naar gmt’s en sky dwellers zit te kijken.

Vintage doe ik niet meer omdat ik gewoon te veel nare ervaringen heb gehad. En dat valt er veel keuze weg. Neo vintage overweeg ik nog wel maar in mijn optiek is dat te duur voor wat het is.

Maar ik kijk nu ook meer buiten Rolex om, zo zit ik mij nu te orienteren op Grand Seiko, Omega en IWC.

1 like

Hoort er zeker bij maar als je net begint met verzamelen en horloges is het wel telkens een flinke domper.

Maar terugkomend op je eerdere antwoord, ik heb nooit gezegd dat ik het belachelijk vond dat er wachtlijsten en dergenlijke zijn. Vindt het gewoon jammer.

Je schetst nu redelijk een beeld van wij wat echt redelijk Met de realiteit verschilt.

Uitte alleen een beetje mijn frustraties op horloge gebied , meer niet.

@TheWornWatch wat zou je kopen dan voor die 6-7k als er gewoon voorraad is?

1 like

Vintage is gewoon onderzoek, onderzoek, onderzoek.
Als beginner is het echt dodelijk zonder expertise ik te schakelen. Iedereen betaalt leergeld.

Nieuw is makkelijker en veiliger, behalve met Rolex, want wachtlijsten of premiums. Elk ander merk is een stuk makkelijker te kopen, bij de AD of grijs, onder list.

Maar goed, dat kroontje he.

6 likes

Er zijn inmiddels stiekem wat meer merken waarbij niet iedereen even voor list kan gaan winkelen.

Daarbij zijn er ook genoeg mensen die niet enkel uit zijn op het kroontje en bepaalde modellen gewoon mooi vinden.
Ik merk wel dat ik juist door het hele vraag/aanbod gebeuren minder naar Rolex kijk. Zo heb ik het gedeelte hier op het forum ook op negeren staan. :slight_smile:

4 likes

Ik lees al even mee en vraag me af als de Rolex Explorer 3mm te groot is, waarom de Submariner, die groter is wel een optie is?

2 likes

Ik overdreef een beetje. PP is (wellicht) nog erger met de nautilus…

Maar ik heb hetzelfde. Ik wil een keer 114060, maar daar wil ik geen premium voor betalen. Dus dan maar wachten en niet mauwen.

3 likes