Beetje vreemd antwoord inderdaad. Maar vooruit.
Dan mis je wel een hoop gezellige tekeningetjes hoor! Rolex is een bron van frustra⊠euh inspiratie.
Ligt aan het uiterlijk van het horloge.
De explorer heeft een wijzerplaat die een stuk groter oogt en een mindere toolwatch uitstraling.
Waarbij de Submariner een 36mm dial heeft en de size juist van de bezel en kast komt, en ook de sub zal zeker groot ogen maar door het soort horloge zou het kunnen ( denk ik )
Een oude Submariner: je hebt helemaal gelijk.
Een nieuwe Submariner met maxi case: is echt best een flinke jongen en oogt een stukje forser dan een Explorer.
Submariner zonder datum.
De andere sport modellen kan ik noet heel veel omgeven.
Vooral omdat ze eigenlijk allemaal net een tikkie te groot en te flashy zijn.
Ik zat dus ook te kijken naar een 16610 maar de vintage banden zijn gewoon niet voor mij weg gelegd.
14060M dan een mogelijkheid?
Naja het kroontje spreekt mij gewoon aan omdat ze net als Patek erg klassiek zijn in hun doen.
Maar ook JLC spreekt mij heel erg aan, alleen hebben die nou niet echt modellen die ik als daily wearers beschouw.
Vindt zo een master control moonphase echt schitterend ( en ook onder de 7k te krijgen!! ) maar niet echt vaak de kans om hem dan te kunnen dragen.
Te duur voor wat het is tegenwoordig.
En zeker die modellen vindt ik lastig omdat de staat vaak genoeg om te huilen is.
Niet eens. Snap je houding dan ook niet helemaal als je zegt dat je budget 6-7k is, ik vraag wat je dan zou willen en er dan nu op terugkomt dat het te duur is voor wat het is?
Ben ik met @HanDavinci dit is de markt⊠je vraagt om advies en dit is een manier om mee te doen. Zoân sub is het gewoon waard.
Verder succes met deze kwestie waar je waarschijnlijk niet uit gaat komen
Nee het is meer dat ik holle banden en stamped clasps niet echt lekker vindt.
Ik ben gewoon niet echt de persoon voor vintage.
Ik weet dat dit vaak niet op prijs wordt gesteld, maar je doet het zo consequent. âIk vindâ moet het zijn.
Maar wat zou je nu kopen als er geen wachtlijsten bestonden?
Sub no date 114060 zoals hierboven aangegeven. Had dezelfde vraag gesteld.
Dan is het toch makkelijk. Wachten tot je aan de beurt bent qua wachtlijst. Ze gaan op het moment erg rap door de wachtlijst
Ik geloof er nix van. Van zodra dåt binnen handbereik ligt gaat ie zich afvragen of ie dat wel écht wil.
De psychologie van mensen die altijd willen wat ze niet kunnen hebben.
Als je het horloge zo graag wil, waarom dan niet gewoon de grijze premium betalen? Omdat dan het ander heilig graaltje niet gerealiseerd wordt, waardevermeerdering.
Ja goed punt. Grappig dat de TS dus ook over de lol van de âhobbyâ heeft. Denk dat hij daar wellicht iets anders mee bedoelt dan andere leden.
Zet je gewoon op de wachtlijst Lucas, het enkele maanden wachten heeft ook zijn charme. Je hebt namelijk lang het gevoel van ergens naar uit te kijken.
En, ik âvindâ het niet erg dat je niet âvindtâ schrijft, ook mensen die zonder fouten schrijven hebben gebreken.
Ik heb 4,5 maanden moeten wachten en de spanning op die ene telefoon⊠gewoon super!
Dan stel ik een lange wandeling voor, om je grip op de realiteit terug te krijgen. Wees blij met wat je hebt of koop een toffe DJ van je geld.
DJ > Sub.
Wat een ontzettend vervelend topic is dit. Lucas wil een sub no date en klaagt over het feit dat er wachtlijsten zijn en dat de enige andere optie is om een premium bij de grijze dealer te betalen. Hij wil dat niet en die praktijken zijn natuurlijk ook helemaal niet goed voor de hobby en liefhebberij. Waarom is die gedachte nu echter een blijk van het feit dat hij alleen een Rolex koopt om âwaardevermeerderingâ en âstatusâ?
Als jij Seiko leuk vindt en je wil 2k plus voor een of ander Presage-model neerleggen, prima. Wil jij een Omega Speedy Ultraman of whatever en leg je daar je muntjes voor neer, prima. Wil je een Rolex sub no date? Evengoed prima.
Laat dat stomme gezever over de aankoopmotieven lekker zitten. Iemand zou hier niet zo actief zijn als Lucas, als ze hier alleen zouden zitten voor hun portemonnee en het cashen op een voor list gekochte Rolex.