Jammer ik hoopte op een mooi NA topic! ![]()
Ik zou lekker even wachten.
Jammer ik hoopte op een mooi NA topic! ![]()
Ik zou lekker even wachten.
Somebody called? ![]()
@TagEd als je een topic start weet je dat je dat je een probleem hebt. Dus de vraag is wat ga je er aan doen? Gewoon doorgaan? Complete powerpoints maken met aankoop strategieën om het goed te praten? Of ga je kijken naar wat je dwars zit en er wat rationeels mee doen?
Terwijl je wacht op je nieuwste aankoop alweer bezig zijn met de volgende is een klassieke rode vlag. Dan gaat het inmiddels om de dopamine en niet om de horloges zelf. Aan excuses verzinnen heb je niets, dus daarom een paar dingen:
1: Horloges zijn optioneel. Voor iedereen. Meer horloges nog optioneler
2 Je kunt dagelijks horloges zien online die mooi zijn. Waarom wil je ze ook kopen?
Dan nog een tip: bedenk eens voor jezelf hoeveel horloges je redelijkerwijs kunt dragen? Dus niet 2 keer per jaar, maar met enige regelmaat? Zijn dat er 5, hou het bij 5. Zijn het er 10, dan 10. Bepaal dit voor jezelf en ga er niet overheen. Maar belangrijker; Kijk met zorg naar wat je er dan in wilt hebben en probeer zoveel mogelijk blijvertjes te hebben. Als je bijv. uit gaat van 10, streef dan naar een stuk of 7 keepers. Dan heb je nog ruimte om eens wat te wisselen, maar moet er dan wel eerst wat uit.
Just my 10 cents ![]()
Ik zou even op de rem gaan, dat je genoeg kunt genieten van die grail die onderweg is.
En let op met Zenith, dat zijn partypoopers.
Soms kan het een ideetje zijn om even een regel te zetten, vb. eerst één buiten voor er een nieuwe binnen mag? Ik hanteer die momenteel omdat ik 4 horloges gekocht heb op één jaar!
Gewoon voor de Zenith en de BB54 gaan. Ik ga je beloven: je wordt blij.
+1
Dat is ook een beetje het aantal waarop ik wil blijven en dan komen ze allemaal af en toe aan bod.
Dat gevaar loert, idd.
Oh, maar dat doe ik ook zeker, hoor.
Ja, dat gaat ook zeker lukken! ![]()
Komt goed! ![]()
Ja, ik moet idd weer 'ns wat uitdunnen hierna, denk ik. ![]()
Ga ik idd proberen, denk ik
.
Dat geloof ik. ![]()
Je hebt een punt.
Klinkt herkenbaar. ![]()
Oh, gewoon allebei ook?! Hmm, dat is, zelfs voor mij in dit stadium, een beetje veel van het goede. ![]()

Herkenbaar. Ook al vaker geroepen dat het welletjes is geweest, en dan jeukt het toch weer. Af en toe doe je aankopen waarvan je na een paar dagen al denkt: waarom? Die gaan dan uiteindelijk weer van de hand, meestal met verlies. Aan de andere kant, als je je het kunt veroorloven, waarom niet? Ik denk dat de meesten hier niet elke euro om hoeven te draaien voordat 'ie wordt uitgegeven, dus die rem zal niet vaak gebruikt worden als argument. Ik weet het ook niet. Ik ben nu inmiddels 16 dagen NA vrij, en ik kan het nog aan…
Neem een baan als verzorger groenvoorziening bij de gemeente. Je hebt gewoon een veel te hoog inkomen man. ![]()
Gewoon gaan voor duurdere horloges, dan komt er niet zo snel een nieuwe omdat de financiën er niet zijn en kan je mogelijk genieten van wat je hebt. Een dure is niet veel duurder dan een stapel goedkopere.
Wat vervangt de NA bij wat je al hebt? Gaat datgene wat je in je collectie hebt dat vergelijkbaar is weg met de aankoop?
Zijn er gaten in de collectie? Zo zoek ik al een tijdje naar de juiste fieldwatch. Met een pre-order in de VS is die gedachte een soort van rustig.
Een mooie brons staat op de lijst, plus een mooie small seconds.
De maanfase heb ik pas afgevinkt, al staat die zo rechtstreeks uit Japan ondersteboven.
Kortom; make a plan & stick to it.
Koop je horloges voor de jacht/zoektocht/dopamine-hit, of maakt het je echt blij als je een nieuwe ontvangt?
Heb dus weer een vakantie geboekt maar ook weer een horloge gekocht, wat nu