Help me kiezen, Deckwatches & Nautische reut

Er komen wel erg veel voorbeelden voorbij die niets met deckwatches te maken hebben. Koop maar gewoon Stowa. Ik heb gestemd op de versie met Arabische cijfers. Die heb ik zelf ook. De Romeinse versie was er nog niet toen ik de mijne kocht. Wel fraai, op de crosshair kleine seconden na. Dat vind ik een misser.

1 like

Ik hoor wat je zegt. Zelf vind ik de Romeinse cijfers eleganter, maar de secondentrack op de Arabische veel cooler. Al vraag ik me af hoe een X - XX - XXX - XL - L subdial zou voelen. Want Arabisch mengen met Romeins mag alleen op een California dial. Daarom begrijp ik dat ze een crosshair hebben gekozen.

Maar er is rond antwoord 70 een Stowa besteld inderdaad. Wie wil weten welke moet nog even het NA topic afwachten. :rofl:

Die subdial misschien iets met streepjes of stippen. Goede keus heb je gedaan. Stowa dus. :wink: Ik lees nog wel welke. Ik heb wat reacties overgeslagen en dus “de aankoop” gemist.

1 like

Stowa heb ik ook gehad. Prima ding, haalt het bij lange na niet bij deze. En ja, sinds die datum van de gravure in bezit.

Ik zie prijzen van 8k voorbij komen? Dit is de 99.1, die kost 3.5k nu meen ik. Destijds 3k. Wachttijd was toen een half jaar, huidige wachttijd moet je gewoon even navragen.

3 likes

Nee, die verklap ik expres niet omdat ik een poor man’s @Brodie probeer te doen. Uiteraard zonder 17 uur rijden, want verzenden, en uiteraard geen Zenith. :slight_smile:

Wat ik nu ga zeggen is een intens persoonlijke OCD tik dus neem geen aanstoot:

Als ik ooit een DornblĂŒth zou bestellen zou ik er een mail achteraan doen of ze in godesnaam alle gravures, inclusief die van DornblĂŒth zelf, weg zouden kunnen laten op die bruggen. Gewoon Cotes de Geneve is genoeg, dank je.

Datzelfde zou ik ook van een A. Lange & Söhne Saxonia roepen: Als ik ooit zo’n ding bestel gaat er een mail naar Lange om te vragen of ze in godsnaam NIET die tierelantijnen op die regulator kunnen aanbrengen. Wat mij betreft flikkert Lange iedereen die met een graveerstift werkt zo bij kop en kont het bedrijf uit, want ze verneuken uurwerken met die barokke reut.

Ik vind dat naar, zoals je merkt.

De tweede reden dat de DornblĂŒth voor mij af valt is omdat ze witte wijzers hebben met een grijs dopje over de assen. En dat dopje is niet eens een strak dopje, je ziet de as nog zitten. Nu zul je zeggen dat ik daar ook een wat harde mening over heb, maar ik ben een man van ervaring:

Die Presage is eigenlijk
 Tja, het horloge is prachtig, maar die blikken plaat over die wijzer heen is een schande. Evengoed is dat een horloge van 1000 ballen, dus da’s minder erg dan wanneer het om een horloge van 3K zou gaan. Dat dopje op de Hamilton is al veel beter, maar had ook in de kleur van de wijzers mogen zijn.

Dit is hoe het wel moet:

En dit is hoe het deo volente mag als je het dan niet echt goed wilt doen:

2 likes

:white_check_mark:Partitio
:white_check_mark:Marine
:negative_squared_cross_mark:Antea nog zoekende maar alleen KS met oude logo

2 likes

Ik zou dus echt voor deze gaan,meest galante Marine Uhr en dan uiteraard met het mooie oude logo

2 likes

In jouw tijd (oude logo) maakten ze de 36 natuurlijk niet. We gaan het zien wanneer ik 'm binnen heb, maar als we mekaar ooit tegen komen hoop ik het te kunnen vergelijken. :slight_smile:

Week of 2, 3 levertijd. Sorry man. :pray:

1 like

Ik heb maar kippepootjes,17cm zoiets maar de Partitio,ook overgenomen van anon
.EV,is maar 37mm en lijkt erg klein op mijn pols.

Die gravure is mn trouwdatum. Horloge was een kado van mn vrouw. Volgens mij is Dornbluth 5 man oid, en als je helemaal geen gravures wil zal Dirk daar vast wel naar luisteren.

1 like

Zoals gezegd, neem het me in godesnaam niet kwalijk. Mijn OCD is heel erg m’n eigen probleem. Je moest me eens een vaatwasmachine in zien ruimen, dan besef je pas wat voor handicap het is. :slight_smile:

Maar gefeliciteerd met je bijna 12,5 jaar. :slight_smile: :+1: Nog een jaartje. Grote plannen, of laat je het rustigjes aan je voorbij gaan?

Je hebt me wel een volgend project aangepraat.

Ik had de configurator gemist. Die heb ik nu gevonden. De 99.1 Medium met zwarte wijzerplaat en gepolijste hardware is supercool.

1 like

Kijk een vrouw met smaak :+1:t2:

1 like

Heb je dat tipje van de sluier niet al in een ander topic opgelicht? :thinking:

1 like

Nou, dat zou je kunnen denken, maar dat was de eerste foto die ik kon vinden. :slight_smile: En toen ik riep “ik ben bezig met bestellen” was dit topic een onderdeel van die bezigheid.

Dus of je dat goed in het snotje hebt of niet laat ik even in het midden. Maar well spotted, Sir. Well spotted indeed.

1 like

Wees gerust, ik voel me echt niet beledigd over wat een voor mij totaal onbekend iemand anoniem op een forum post.

Wat ik wilde aangeven is dat die incriptie per definitie optioneel is, en niet een standaard feature, een fabricagedatum oid.

Stowa vs Dornbluth, die laatste is vele malen mooier. Forser, voelt degelijker en is een stuk zwaarder.

2 likes

Hee, dan is het goed. Maar het is ook absoluut niet mijn bedoeling om totaal onbekende lieden, die nog welwillend genoeg zijn om een gevraagde mening te posten ook, te beledigen. :+1: Dat we mekaar maar begrijpen.

Er tekent zich een plan af aan de horizon waarbij één stuk een bepaalde functie gaat hebben, en als ik ooit nog eens een bonusje heb waar ik wat mee moet een ander stuk een andere functie gaat hebben.

Dus dank voor die input.

1 like

Couldn’t agree more
:+1::slight_smile:. Via een toenmaals aangeschafte Stowa kennisgemaakt met Dornbluth en er uiteindelijk één aangeschaft. Het vakmanschap en de liefde waarmee een Dornbluth gebouwd wordt mis je simpelweg bij een Stowa. Eind van het verhaal: De Stowa moest het veld ruimen.

1 like

Jullie zijn nou wel heel erg grote statements aan het maken. Mijn vorige Stowa, de Ikarus, vond ik ook al erg mooi in elkaar steken, die was zeker niet van afstand in elkaar gegooid in een fabriek in een kelder in Bangladesh, zeg maar.

Maar goed, watch this space. Alleen heren, als het na deze veren in de reet van DornblĂŒth ooit tegen gaat vallen, ja, dan zul je het horen.

Het is gewoon mijn mening en daar zul je het mee moeten doen
:joy:Geniet van je Stowa, dat heb ik ook gedaan
:+1:, voor die prijs echt een heel erg mooi horloge. Overigens wil ik ook niet beweren dat een Dornbluth perfect is hoor, mijn Seiko SLA021 is echt mooier en beter afgewerkt.

1 like

JS maakt echt schitterende horloges! Helaas zie je ze te weinig in “WUS”/HF-kringen