Help mij met de laatste twee vakjes van mijn horloge doos te vullen

Hey allemaal,

Ten allereerste even een korte waarschuwing. Ik ga wat plaatjes delen van mijn collectie, maar ik heb vooral Chinese horloges die men zou kunnen beschouwen als een kopie. Deze collectie is vrij snel gegroeid omdat ik links en rechts wat heb kunnen overnemen van een vriend die toch liever originele horloges had. De enige die ik zelf heb gekocht is de Groene San Martin en de Maranez in geel, zilver en turquoise.


Een San Martin in brons die lijkt op een Panerai.
Drie maranez homages die lijken op een Doxa
Een San Martin Willard homage in sunburst groen
Een Heimdallr, Seiko monster homage in rood
Een Playshark IWC Aquatimer homage
Heimdallr Oranje SKX007 homage.
En niet op de foto omdat ik hem nu omheb een B-Uhr homage van escapement time.

Dit zijn de horloges die ik heb. Maar er mist iets voor mijn gevoel. Ik heb alleen maar duikers en een B-uhr. Aan de andere kant mis ik ook iets in het blauw. Turqoise heb ik al…

Toen ben ik gaan kijken en viel mijn oog op dit horloge:


Het liefst in het blauw met wit denk ik, omdat ik die kleur blauw nog niet heb.

Maar toen dacht ik, dat is alweer een duiker die lijkt op de Willard. En ik heb nog geen chronograaf… Dus zat ik te denken aan een Citizen piloten horloge het liefst een zwarte plaat met gele secondenwijzer. Voor een chronograaf heb ik het liefst een quartz uurwerk.


Enige probleem is: De plaat is niet helemaal zwart maar meer donkerblauw. En het liefst toch een zwarte plaat.

Aan de andere kant heb ik totaal geen dress watch. Heb ik deze nodig? Waarschijnlijk niet. Ik draag toch geen pakken maar mocht iemand een leuke weten mag je het altijd aanraden.

Voor het eerste slot zou ik dus op zoek zijn naar een quartz chronograaf die of dresser is of een stoerdere met zwarte wijzerplaat en gele secondenwijzer. Want zwart en geel vind ik een leuke combinatie.

Aan de andere kant ben ik nog op zoek naar een leuke kleur die ik misschien mis of iets wits. De zilvere Maranez is leuk maar ik heb eigenlijk niets in het wit.
Misschien zoiets:

Of misschien denken jullie in die collectie moet heel wat anders en kunnen jullie me wat inspiratie geven. Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite.

Oh ja het budget… Ik heb het nu niet zo heel breed want de spaar centjes raken een beetje op. Ik studeer namelijk, maar heb wel sinds een anderhalve maand een bijbaantje waarmee mijn horloge verzameling een beetje geëxplodeerd is. Ik zat te denken niet hoger dan 500 euro. Per horloge dan heb ik een idee waar ik naar toe kan sparen.

4 likes

Als ik zo naar je verzameling kijk (leuk!) en dat je wellicht een chrono wil: ken je de Seiko SNA411? Op Monsterwatches staat er een onder Chrono’s.
Verder qua prijs: rond de 500 ben ik altijd saai maar degelijk en zeg ik kies een Hamilton Khaki Field Auto. Maar dat is niet jou ‘cup of groene thee’ als je collectie zie.
Heb je Zelos al gecheckt?

Ik heb een Longines Heritage conquest te koop op MP, is niet jouw stijl denk ik, maar toch, omdat je het hardop afvraagt :slight_smile: Dat is nog steeds mijn advies voor een dresswatch.
Succes verder, ben benieuwd wat je gaat kopen!
(of spaar gewoon verder joh en stel die itch even uit :slight_smile: )

2 likes

Leuke verzameling en zie dat je van de kleuren bent, heb ik ook. Toch ga ik je een kleurloze plaat voorstellen en ik zal vertellen waarom.

De Bulova Lunar Pilot.

Budget: check.
Gewaardeerd merk: check
Gaaf design: CHECK!!!
1 om over te vertellen: CHECK.

Dit is wat genoemd wordt, the other moonwatch.
Dit is een high accuracy quartz reissue van een gelimiteerde Bulova chrono automaat waarvan er 1 op de maan geweest is. En om precies te zijn met Apollo 15. De astronaut die op de lunar rover over de maan crosste had deze om de pols.
Op de achterzijde staat dit haarfijn toegelicht.
Ik heb hem zelf ook trouwens en hij is fantastisch!!!

Meer geschiedenis over Bulova en de ruimte, zie mij. topic

3 likes

Zou toch gewoon even doorsparen voor een Rolex denk ik.

Lukt dat niet, zou ik gaan voor de hamilton. Dat vind ik een leuk horloge en heeft een eigen smoel.

Ziet er wel heel tof uit, is denk ik ook wel een beetje chronograaf en dresser in één. Tenminste denk niet dat hij vies zou staan onder een hemd of zo. Breekt misschien ook een beetje de kleuren. En Quartz precies wat ik wilde.

Ik ben nu al een beetje aan het googlen en zie dat er meerdere edities zijn. Hij is in het zwart gecoat (niet mijn voorkeur) Dan die wat jij hebt op roestvrij staal en een special edition geloof ik met een leren bandje en zo. Zie alleen dat hij niet overal even goed op voorraad is, ik ga eens rondkijken. Bedankt dit is denk ik wel een sterke suggestie. :fist_right:

2 likes

let wel op, de stalen band versie past geen rubber bandje op en vice versa. Vorm van de kast is anders. En graag gedaan!

hier nog een wristshot van de mijne

2 likes

Bedankt voor je reactie. De SEiko SNA411 ziet er wel leuk uit maar 21 mm lugbreedte staat me beetje tegen liefst had ik 22 gehad of 20. En ik denk dat een citizen met ecodrive wat fijner is qua batterij.

Een Hamilton khaki in het wit lijkt mij wel leuk en dat is een sterke suggestie. Misschien valt die ook wel te dragen als dress watch. Betreft Zelos ben ik wel bekend met ze en een Abyss 3 leek me wel leuk maar het was niet helemaal mijn kleur. Wel bedankt dat je me nog eens die richting inwijst. Betreft een de Longines heb je wel gelijk niet helemaal mijn ding.

1 like

Bedankt goeie tip. Ik neem aan dat de rubberen band kast, ook wel andere rubbere bandjes kan hebben? Maar dat de stalen kast er zo eentje is dat het rubben bandje niet goed past omdat de lugs niet lang genoeg zijn. Dat heb ik wel eens gehad met een horloge. Daar ik niet zo van staal hou moet ik denk ik naar die rubberen editie kijken. Ik heb er een gevonden voor 400 euro dat lijkt me geen slechte prijs.

2 likes

Ga ik ook vanuit maar als je zeker wilt weten, vraag even in het Bulova Only topic.

Nee probleem is dat er te weinig ruimte tussen de lughole zit en de kast. Hierdoor is zelfs een gewone nato niet mogelijk.

2 likes

Ik zou ook voor de Hamilton gaan

1 like

Ben voor de rubberen versie gegaan. Had er eentje gevonden die heel scherp geprijst was. Nu hopen dat de douanekosten gaan meevallen. :frowning:
Maar hier kost hij op zijn goedkoopst 410 euro.
En ik heb hem nu gekocht voor 314.
Als douane meevalt… Risk or die trying.
Nu heb ik wel een beetje voorschot op mijn spaargeld gepakt…
Even sparen dan maar… Haha.

Bedankt voor de tip de historie van dit horloge en alles is gewoon sjiek en ik kon wel wat zwarts gebruiken. Denk dat hij ook wel te gebruiken is als dresser.

3 likes

Dit iets voor erbij?

Niet echt een klik ermee zo op eerste gezicht, maar ik wens je wel succes met de verkoop. :slight_smile:

1 like

Aangezien je voornamelijk horloges hebt die lijken op andere horloges, zou ik voor een horloge gaan wat het origineel betreft nu.

1 like

de hamilton aloewel je iets met duikers hebt…

1 like

Hamilton vind ik wel mooi maar hij is 38 mm en ik ben juist de grotere duikers gewend. Kleinere horloges stellen me soms een beetje teleur. Weet niet wat dat is, overcompensatie? :rofl:

De Bulova lijkt ook weer op een ander horloge, het schijnt dat ik gedoemd ben. :cry:

Wat dacht je van een junghans chronoscope type c

2 likes

Moet er wat vaker naar kijken maar ik vind hem om eerlijk te zijn niet vies. Hij heeft wel wat.

1 like

Hij kost ongeveer 500 nieuw

1 like