De Hydroconquest misschien ?
Zwart idd maar heeft toch ook kleur en valt wel op.
Daarom dat hij boven in mijn lijst staat. Ik twijfel wel tussen de 50 en 60. Dat wit met blauw is wel machtig maar wel duurder en geen 20 mm en heb zo veel mooie 20 mm banden
Als je op zoek bent in de categorie rond 1000 euro, prijs-kwaliteit hoog in het vaandel draagt en richting pilot/diver neigt, zou ik voornamelijk kijken naar de collecties van Mido en Fortis. Je ziet ze niet veel, maar daar zitten wel mooie dingen bij.
Als het wat chiquer mag zijn, is een vintage Omega (Seamaster) ook wel een aanrader. Die starten vanaf vijfhonderd euro en daar zitten ook veel leuks tussen.
Ik vind 42mm net wat beter dan 44 en ik vind het ontbreken van een minutemarker op de bezel een beetje jammer. Verder wel een hele mooie klok.
Mido en fortis ken ik nog niet. Goede locaties om die te kopen?
Wat Omega seamaster betreft. Hoe bepaal je welke versie je wil hebben en hoe geraak je eraan? Ik kan me inbeelden dat dat niet zo straight forward is.
vg
Zoals al gemeld is de Longines Legend Diver bij uitstek de combi Chique/Casual van het rijtje die je noemt, ook zeker geen kleintje.
De Squale 60 Atmos die je noemt is het zeker niet! Is niet chique, maar een sportieve klatser! Zie hier die van mij;
De max nog niet gezien en zal ik nu nooit ontzien
Mooie Christopher Ward C60 Trident Pro 600? Naar mijn idee een van de mooiste casual chique duikers op het moment. Er is een zwarte, niet wat jij zoekt maar ook eentje met een rode bezel en een met een witte wijzerplaat.
Christopher ward heeft een tijd in de lijst gestaan maar eruit gegaan omdat ze eigenlijk te duur zijn (behalve nu) en ze het voor die prijs verliezen van de squale in termen van opvallend en mooi.
Mido en Fortis zijn wat kleinere Zwitserse merken, maar hebben zeker en vast een goede reputatie. Fortis werd en wordt gebruikt door Russische kosmonauten, terwijl Mido op nummer vier komt van COSC-gecertificeerde horloges na Rolex, Omega en Breitling. Omdat ze wat minder gekend zijn, zit de prijs-kwaliteitratio erg goed. De keerzijde van de medaille is dat de restwaarde ook navenant is en dus niet bijster goed. Normaal gezien kan je ze bij grotere juwelierszaken wel terugvinden.
Vintage kopen is sowieso niet zonder risico’s, maar dat kan je wil afbouwen door grondig je huiswerk te doen. Kijk naar welk verkoopplatform, de reputatie van de gebruiker, de kwaliteit en het aantal foto’s en als het even kan een foto van het movement zelf. Voor een paar honderd euro per stuk heb ik zo al een aantal leuke vintage horloges op de kop kunnen tikken.
Squale is idd wat sportiever ipv casual chique, maar zou samen met Hamilton en Oris wel mijn voorkeur hebben. Sinn heeft ook mooie modellen zoals die van @daffie…
Staat een mooie Squale 60 atm hier te koop maar zonder de extra banden vind je die nieuw ook voor 1050-1100 euro. Succes!
…ok dan maar meteen even een plaatje erbij om @dino enthousiast te maken voor de 104
(doorklikken voor extra scherpte)
Wat vind je van de witte Sinn 104? Sportief, maar heeft zeker ook klasse. Valt binnen je budget en echt wat anders een flieger met witte dial.
Mee eens…dat is ook een looker…lekker eigenwijs met witte wijzerplaat.
@dino de EZM3 is ook erg gaaf. Dat geldt eigenlijk gewoon voor veel Sinn klokjes, dus daar zit je sowieso goed.
Oris 65…erg mooi!
Longines Legend Diver…erg mooi!
Zo…het wordt steeds makkelijker voor je
En wellicht is een Damasko ook nog interessant? Ik heb zelf een DA46 gehad en dat blijft een dijk van een klok!
Succes met de keuze…ergens zul je gewoon de knoop moeten doorhakken en een keuze maken.
Leuk in ieder geval om mee bezig te zijn!
Alpina maakt ook hele mooie horloges in deze prijsklasse, bijvoorbeeld de Alpina Alpiner 4, voldoet aan al je eisen.
Mmmm, prachtig horloge de EZM3, maar wel een echte tool watch naar mijn mening. Dan is @dino beter af met een Sinn 104, zwart of wit, maar door de polished case echt een chique uitstraling.
Mee eens. ‘Casual chique’…inderdaad daar valt de EZM3 niet onder. Dino noemt beiden overigens zelf
Ik dacht ook meteen aan een Sinn 104 bij het zien van je lijstje! Of misschien de 556, bijvoorbeeld de jubileumversie van @Bauhaus? Andere mooie optie lijkt me een Halios Seaforth. Uit je lijstje sowieso de LLD maar lukt dat binnen budget?
Als je casual chique zoekt vallen de Squale en de Sinm EZM3 wat mij betreft af; zeker casual, niet chique.