Help! Schade aan horloge gemaakt (niet door mij)

Nog steeds in gesprek? :fearful:

Een foto is maar een momentopname hè dus dan zou je op het moment van afgifte een foto moeten maken…

TO heeft met de stoeptegels gegooid en zit dus dit weekend vast…( Erg jammer voor degenen hier die dachten op de rikketik morgen een nieuwe oris aan hem te kunnen verkopen😂)

4 likes

Foto stond net op Facebook,
Vanmiddag gebeurt.

16 likes

:flushed:

4 likes

5 likes

Liep net even langs de sigarenboer…

5 likes

Meer dan de helft is off topic onzin in dit topic. HF holt achteruit de laatste tijd. En ook als TS ben je machteloos tegen deze forumvervuiling.

4 likes

Ik wil niemand teleurstellen, maar bereid je voor op een wedstrijd. Als de sigarenboer nadrukkelijk aan de verzekeraar heeft laten weten dat hij ook horlogereparatie doet dan heb je een kans, maar anders is het voor rekening van de sigarenboer en dan komt het op hem aan. Welles/nietes ben ik bang. Vervelend voor je.

Zo, sorry Ik ben net pas weer voorwaardelijk vrij gekomen dus jullie moesten even in spanning blijven. Gekkigheid, had familieverplichtingen, maar bedankt voor de humor hier van sommigen :sweat_smile:.

Zal het kort proberen samen te vatten maar in hoofdlijnen komt het hier op neer. Ben met de beste man in gesprek gegaan en in eerste instantie was er zoals verwacht wat verweer. Dat deze schade niet door hen kon komen etc., vooral mevrouw de heks (dat mag ik wel zeggen toch) nam ook direct weer een hele valse houding aan, maar gelukkig werd het drukker in de winkel waardoor ze weer wegging.

Afijn, op een gegeven ogenblik zei ik dan zetten we opnieuw de tang erop om te kijken hoe het uit komt t.o.v. het horloge. Hij deed dit nu aan de onderkant van de lugs, en was volgens hem altijd de wijze waarop ze knippen. Ik vond het rieken naar een voorbedacht scenario. Vervolgens kwam er weer een welles nietes verhaal en er genoeg mensen misbruik maken van dit soort situaties, maar dit heb ik aardig kunnen weerleggen. Ook dat als ze wisten dat het een horloge was van 2K ze er meer rekening mee hadden gehouden. En ik op mijn beurt dit ook had kunnen aangeven.
Heeft ie in zekere zin een punt, maar ik dacht zij hebben vast wel een goed tooltje, en in praktijk ging het echter dusdanig snel + had ik geen flauw idee waarmee ze ging knippen. Daarnaast moet je in mijn optiek ALTIJD voorzichtig zijn met een horloge ongeacht de waarde, het zijn gewoonweg andermans spullen.

Dit werd uiteindelijk ook een beetje het kantelpunt wat ik nu van hem verwachtte terwijl ik ook een foto liet zien van hoe het horloge recent was. Hij voelde gewoon de nattigheid en kon merken dat hij er ook mee in zijn maag zat (terecht). Zijn verzekering staat volgens hem hier indd niet garant voor, maar hij wilt het wel proberen. Ik reken er dus eigenlijk op dat als ik hier straks een factuur heb er niets aan ga hebben. Maar ook was dit het nadat ik nogmaals benadrukte dat ik de ervaring gister echt niet prettig / professioneel vond en letterlijk afgesnauwd werd, er oprechte excuses en sorry kwamen. Hij gaf toe de situatie echt heel vervelend voor me te vinden, en ook voor hem. Hij hoopte dan ook dat we er uiteindelijk uit zouden komen.

Durf niet te voorspellen of hij zomaar geld gaat lappen, daarom ga ik maandag ook mijn eigen verzekering maar eens bellen wat wijsheid is. Ik wil gewoon dat het opgelost is en ik heb hier overduidelijk wel van geleerd. Ook al is het maar het proberen te verwijderen van een spring bar bij een vertrouwd adres; nooit meer! Een harde, maar wijze les en uiteindelijk komt het linksom of rechtsom vast goed :slight_smile:

Heb inmiddels ook gemaild naar Nieuwendaal en Dik Wakker (bedankt voor de tips), eigenlijk de 2 enige opties die er zijn. Ben erg benieuwd wat zij en de verzekering gaan zeggen zodat ik weet welke weg we gaan behandelen… :walking_man:

17 likes

:crossed_fingers:

En anders:

7 likes

Wat een gedoe joh.

Hij zou feitelijk gewoon moeten toegeven dat er inderdaad incorrect is gehandeld en dat het horloge wordt hersteld op zijn kosten. Dit soort welles nietes spelletjes moet je niet met je klanten willen.
Alsof je expres verkeerde springbars installeert om de schade van een paar deukjes op een sigarenboer te kunnen verhalen.

Wat zijn verzekering er van vindt, is voor jou natuurlijk niet van belang.
Want nu komt het er een beetje op neer, als mijn verzekering het niet dekt dan neem ik mijn verantwoordelijkheid niet.

4 likes

Dit laatste wat je schetst is inderdaad wel een beetje mijn onderbuik gevoel. Soort van half toegeven en achter een verzekering verschuilen, maar ondertussen niet 100% verantwoordelijkheid willen pakken. Zie het zelf ook als les en ga niet zomaar altijd grof aan de haal met een horloge van een ander ongeacht de waarde…

Ik hoop daarom maar wat meer op mijn eigen verzekering maar ik wil hem bij voorkeur nog wel even laten zweten.

1 like

Ook als je er niet uitkomt, zou ik hem laten herstellen door Dik Wakker (of de kast laten vervangen).
Het bonnetje ben je echt vergeten na een tijdje, bij niet herstellen blijf je je ergeren, ondanks dat je jezelf dan probeert wijs te maken dat het went.

Ik heb vorig jaar een woofer van m’n Sonos faber luidspreker beschadigd, door iets wat ik beter niet had kunnen doen.
Een tijdje naar het resultaat gekeken en geprobeerd mezelf ervan te overtuigen dat je het bijna niet kon zien……….toch maar laten herstellen, een paar honderd euro lichter maar nu ben ik weer helemaal happy en ik ben het (bijna) vergeten.

Tip: probeer een goede horlogemaker te vinden! Voelt gewoon fijn om daar naartoe te gaan, als er iets gedaan moet worden.
De meeste juweliers zijn vaak ook alleen goed om wat te kopen, maar ze moeten eigenlijk van je horloge afblijven!

Ik heb helaas ook ervaringen met gekraste lugs, kastbodems en verneukte schroeven.

3 likes

Klopt helemaal Santa. De man is gewoon de sigaar (pun intended), verzekerd of niet is geen argument jegens de benadeelde.

1 like

enige mate van zelfreflectie van de sigarenboer en sigarenboerin was wel gepast …

3 likes

Die verzekering is gewoon niet relevant. Hij had moeten zeggen “stuur de rekening maar op”. Als de verzekering niet betaald, jammer voor hem.

3 likes

Had al gezien hoe het bandje was gemonteerd?:innocent:

2 likes

Dit is echt balen en dan ook nog eens zo’n discussie achteraf, natuurlijk ga je daar nooit meer heen dus herstellen blijft voor nu een optie.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar een filmpje maken van het horloge hoe je hem afgeeft en de maker hem aanpakt en later teruggeeft is toch wel bewijs. En dan de rechtsbijstand erop af sturen.
Ben je dan wantrouwend als je dat doet, ja natuurlijk. Maar door ervaring wijzer geworden. Hoop dat je Oris weer in een mooie staat komt. Succes met je Oris in ieder geval.

1 like

Als er een dief langskomt hebben ze altijd camera’s op diverse plekken in de winkel (ook achter).

Ik zou dat dan ook even navragen, gezien jullie dan beide kunnen zien of de vrouw het wel/niet gedaan heeft.

Overigens nog een tip in hetzelfde rijtje: als je een pakketje met iets kostbaars ontvangt, film dan altijd het dichte pakket tot en met het product hoe je die opent.

2 likes