Ergens hierboven werd gerept over je inboedelverzekering?? Deze lijkt mij niet aan de orde. Dit is nou net een casus om bij je rechtsbijstandverzekering te deponeren, mits je die hebt.
Gezien de houding tot nu toe gaan ze hier geen gehoor aan geven. Zullen ze ook wel allerhande smoesjes voor hebben en dit kun je ook niet afdwingen.
Helaas inherent aan HF de laatste tijd.
Succes met de afhandeling. Zoals ik al eerder schreef, leg dit bij je rechsbijstandverzekering.
Ik heb gelukkig beide verzekeringen, en denk dat inboedel meer is als ik voor doe dat ik het zelf heb verprutst. Aansprakelijkheidsverzekering is denk ook niet aan de orde? Verwarrende begrippen ineens allemaal . Ik heb namelijk weinig hoop dat hij zelf gaat betalen als zijn verzekering niks kan.
Dan is ‘dreigen’ met het inschakelen van rechtsbijstand denk ik wel een goede volgende stap. Ik verhaal nog altijd liever de schade op hem dan dat ik een bonnetje instuur bij mijn eigen aansprakelijkheid/inboedelverzekering.
Enige nadeel met rechtsbijstand is denk ik dat het nog steeds welles / nietes blijft gezien ik geen directe foto’s heb van voor de overdracht. Uit ervaring weet ik dat ze onder een bepaald bedrag sowieso uitkeren (minder moeite) of dan 50/50 proberen. Heb in elk geval goede hoop dat ik het gehele verhaal wel goed kan onderbouwen/aannemelijk kan maken ondanks het gebrek aan direct foto bewijs.
Misschien als de eigenaar van de winkel hoort dat het met oplazeren en afwerken misschien niet eens meer gaat kosten dan 200 euro, hij wel bereid is te betalen. Kan me voorstellen dat hij denk dat het veel meer gaat kosten als dat.
Niet dreigen, gewoon doen. Gewoon vragen of zij misschien iets kunnen betekenen op het moment dat jullie er niet uit gaan komen. Ze hebben ook een adviserende rol.
Eerst de offerte voor herstel afwachten en dan terug naar de sigarenknakker. Ik hoop dat jullie er onderling uitkomen. Succes.
Precies. Je hebt best kans dat zo’n verzekeraar het heel eenvoudig bekijkt. Kosten inzetten jurist + administratie > geclaimd bedrag = wij betalen en case closed. Je betaalt ervoor, werken zullen ze.