Yeah right. Incasso voor zo’n bedrag
Geen idee… gaat er toch om wat je in totaal betaalt voor een horloge en niet hoe de posten zijn verdeeld? Tenzij je eigenlijk niet had willen kopen maar een bewust laag bod hebt gedaan. In dat geval heb je misgegokt. Dat lijkt een beetje het geval te zijn.
Nou @SCHERPRIJDER, je woorden tegen @Drebin laatst waren dat je al 9 jaar op HF mee gaat. Ik moet zeggen dat dit dan een behoorlijk dullige actie is .
Dit
Gewoon aftikken, keertje boos brommen en door.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Wellicht is hier een kenner die op basis van een redial of andere afwijking je kan helpen onder de koop uit te komen.
In alle andere gevallen zou ik hem gewoon afnemen en mijn verlies nemen.
Had dit probleem ook tijdens een live online veiling alleen dan met een Patek Phillipe van 25k. Scheet zowat in mijn broek want ik drukte per ongeluk op de bied knop, was dus helemaal niet eens mijn bedoeling om op die kavel te bieden. Gelukkig werd ik overboden voordat de hamer viel.
Dit soort dingen kunnen gebeuren en het is afhankelijk van de veiling zelf. Hopelijk zit je niet gebonden en kan je eronder uit. Anders is het flinke pech.
Even samenvattend. In mijn eerste bericht zei ik. “In mijn enthausiasme” Dat dus en vele horloges verder(zoals de quote hierboven) te hebben bekeken en een tip dat in Turkije het goed kopen is, heb ik niet verder nagedacht of dat land EU is. Turkije is wel bezig tot de EU toe te treden. Maar daar heb ik dus niets aan op dit moment. En Engels kan ik zeker wel lezen 😉.De vele jaren dat ik online koop op vele sites en ook veilingen, weet ik eigenlijk ook wel hoe het zo onderhand in elkaar zit. Nogmaals in mijn enthousiasme niet genoeg verdiept dit keer in de advertentie. Ok, wellicht kost het mij leergeld. Maar op een horloge van nog geen 2000,- zoveel extra te moeten betalen is niet in proportie. Vandaar mijn vraag in eerste instantie. In de USA ook laatst horloge gekocht en invoerkosten betaald maar niet zo belachelijk veel(lees vervoer en veilingkosten) Conclusie inderdaad niet buiten EU kopen ivm hoge extra bijkomende kosten. De Btw is de hoogste kostenpost in dit land.
Ben nog steeds wel benieuwd of je bod en de kosten de reële waarde overstijgen, maar da’s pure nieuwsgierigheid
Lees mijn laatste bericht even.
En misschien een goed idee om je naam te veranderen in Hanspeurneus:wink:
Tsja… niet netjes … of er niets zal gebeuren .? Misschien heeft de verkoper wel toevallig een neefje in Nederland die even kan komen “kijken” wat er “mis” gegaan is …
Welk kavel/horloge gaat het om?
Zou zo’n bedrag niet extra betalen… en al zeker niet aan de verkoper.
Gewoon verzenden, en wellicht heb je geluk
Eigenlijk is alleen de btw onverwacht toch?
Dan is het extra bedrag nog ‘maar’ ongeveer €480.
Bekijk het van de positieve kant
Jíj hebt ff een geheugen zeg
Horloge bijna 2000,- en met bijkomende kosten zit ik op plm. 2700,- en dat is dit horloge in mijn ogen niet waard.
Zit wel wat in, in deze redenatie.
Maar nu zijn we wel benieuwd om wat voor horloge het gaat
Toch een beetje knullig verhaal wat me als verkoper zelf meerdere keren is overkomen. Bieden en dan uiteindelijk niet betalen. Eerst de veilingvoorwaarden lezen voor je een bod doet lijkt me toch niet zo moeilijk.
Dat is met veel aanbiedingen het geval: goed lezen vóórdat je biedt of op de Buy Now knop drukt.
Met andere woorden: je had dit kunnen weten, en om daar dan de verkoper mee te laten zitten is niet netjes.
Uiteraard ben je vrij om contact met de verkoper op te nemen, en jouw fout uit te leggen. Er bestaan ook nog heel redelijke mensen.
Benieuwd naar de N.A die er op volgt,