Zeg ik dat, dat ik niet wil betalen? Kijk op een ander kritiek leveren kan iedereen. Dat het knullig was weet ik onderhand nou ook wel. Ook al zou je enig begrip kunnen hebben na mijn diverse uitleg. Klaarblijkelijk niet dus. Heb slechts 450 aankoop transacties op Ebay achter mijn naam staan, waaronder vele horloges en alles geheel positief, dus…
Maar de moraal van dit topic is, dat niemand uiteindelijk echt antwoord heeft gegeven op mijn vraag. Het meeste alleen maar commentaar, dat helpt echt.
Buy now is Ebay. Dit gaat over Catawiki en die hebben dat niet.
In je openingspost vraag je op welke manier je onder de koop uit kan komen volgens mij.
Jazeker wel.
Wij hebben gezegd dat de koopovereenkomst gesloten is een het antwoord is in principe nee.
Je zou, wat ook voorgesteld is, contact op kunnen nemen met de verkoper. Wellicht is die coulant.
Overige alternatieven zijn niet netjes.
Volgens mij heb ik het idee geopperd om ons mee te laten kijken door de advertentie te delen? Wellicht heeft de staat of omschrijving een aanknopingspunt om eventueel van de koop af te kunnen, maar blijkbaar is dit niet nodig…
Je kunt daar dan wel weer ex. Britse btw kopen. Houdt elkaar ongeveer in evenwicht.
En
Je wil gewoon geen advies @SCHERPRIJDER
Als je het kavel deelt, kunnen mensen je helpen te checken of de omschrijving niet klopt oid.
Je klaagt over mensen die hun mening geven, maar je geeft ook geen info.
Nou… dat is een wel uiterst optimistische kijk op de situatie nu. Als je tijd hebt tot Sint Juttemis…
Los van wat @cdg zei… Als je het perceel niet wilt delen, geef dan op z’n minst aan welk horloge je hebt gekocht. Wellicht zou een soort schatting van onze kant hout snijden… Waarom zou je je druk maken als je het kunt verkopen zonder verlies, bijvoorbeeld?
Interessant topic, vooral om dat je inzicht krijgt in hoe sommige forumleden denken over dit soort kwesties. Kan wat mij betreft zo in het ‘ervaringen met’ gedeelte.
Gewoon betalen en op de blaren zitten zou ik zeggen. En vertel nou eens om wat voor horloge het gaat
Ik begrijp nu iets beter waarom jouw Speedmaster nog niet verkocht is.
Lekker op de man spelen!
Klasse actie!
Niet het antwoord wat je wilde horen misschien. Er zijn namelijk heel veel antwoorden gegeven op je vraag.
Ik denk dat TS echt wel door heeft dat hij een fout heeft gemaakt, en feitelijk is het gekocht is gekocht maar zo naïef hulpvaardig als ik ben ga ik toch een tweetal opties aangeven:
-Gewoon niet betalen; Catawiki zal je een paar keer vragen om te betalen, en uiteindelijk wordt je account geblokkeerd (let op, dit geldt ook voor jouw naam en bankrekeningnummer)
-Smokkelen; Vraag de koper of het horloge kan worden opgehaald en koop een budget retour vlucht en geef het horloge dan niet aan bij de douane (let op; dit is een economisch misdrijf)
Ik koop ook regelmatig dingen op veilingen en ja, dat kan ook wel eens tegenvallen, maar dat ligt nooit aan de aanbieder dat ligt toch echt aan mij die ofwel de voorwaarden of de beschrijving (+foto’s) niet goed heeft bekeken. Ik ben in een andere categorie dan horloges op Catawiki een forse aanbieder, en ik heb permanent drie tot vijf van deze kwesties lopen met mensen die niet willen/kunnen betalen (buitengewoon irritant), dus denk even goed na wat je geweten hierover zegt.
IS het zeker dat die kosten moeten betaald worden. Paketje kan toch door de mazen van het net glippen?? Of zie ik dat verkeerd??
Hangt er vanaf soms moet je die kosten al betalen voor het verzenden van het pakket (hier ook waarschijnlijk want anders zou TS de kosten nog niet exact weten)…
Ik vind dit ook niet zo netjes van jou Siedo. Ik had dit niet van je verwacht en dat heeft er ook niks mee te maken. Die Omega is nog niet verkocht omdat dat ding mie een portie lelijk is zeg, allemachtig. Niemand wil zo’n Speedy
En @jaroen is niet zo’n ster in het fotograferen van de sterke kwaliteiten ervan, alhoewel ik ze ook nog niet heb kunnen ontdekken
Bij deze mijn waarde toevoeging. en OT, ik vind het een beetje vreemd dat @scherprijder geen advertentie durft te/wil posten. Het is toch grappig hoe je reputatie zo op het spel komt te staan door het aanmaken van één topic. Ik vind het maar louche overkomen.
Wat wordt hier verzwegen?

Vind t ook maar vreemd het permanent niet reageren op vragen onzer kant. Evenals de suggesties om maar niet te betalen. We pogen volgens mij met zijn allen om er een integer forum van te maken inclusief betrouwbaar blauw gedeelte. Vervolgens adviseren we wel om niet te betalen zonder gegronde (en legitieme) redenen? Ik hoop niet dat die moraal zich vertaalt naar het blauwe gedeelte want dan hebben we met zijn allen een groot probleem. Koop dat horloge gewoon en neem je verlies en laat het een wijze les zijn. We maken allemaal wel eens zulke fouten. Leer ervan en schaam je vooral niet. #moraalriddermodusuit