Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Waarom verkopen Schaap & Citroen en Gassan geen Grand Seiko.

2 likes

Hoe strak moet je een schroefkroon eigenlijk dichtdraaien? Sowieso wel gemerkt dat het per merk verschilt hoe soepel een schroefkroon loopt, maar in het algemeen draai ik 'm niet overdreven strak dicht. Zodra ik weerstand voel doe ik de top van m’n vingers net even dat kleine beetje totdat het niet meer kan.

Maar wat wel gek is… Afgelopen maanden had ik dus dat het logo op de kroon altijd in dezelfde positie stond, maar bij het gelijk zetten deze week helemaal anders. Is dat normaal? (Longines HydroConquest)

1 like

Dat er ook zwiterse horloges daar op de markt waren betekent toch niet dat er een “uitzonderinlijke” interesse was? Het is vrij normaal dat er legio merken zijn van verschillende komaf die verkocht worden.

Ik dacht dat het ook vaak geen nieuwe modellen waren maar met name gewoon een model met een andere print of wijzerplaat.

1 like

Laatst langs geweest en precies dit besproken, de verkoopster vond het een gemiste kans en zei dat er meer en meer naar gevraagd wordt, dus wie weet denken ze erover na

Ik probeer hier op hf de lijst te vinden met horlogemakers… Het lukt me gewoon niet.:see_no_evil: Kan iemand ff helpen. Bvd…

1 like
2 likes

Top, bedankt voor je snelle reactie.:+1:

1 like

Geen probleem uiteraard!

1 like

Wat betekent CPO? Zie het vaak acher gebruikte horloges staan.

Certified Pre Owned, voor zover dat iets waard is dan

1 like

Bedankt.

1 like

Weet iemand wat de lengte is van Datejust 36 wijzers?

Als je goed is is de urenwijzer 8 vanaf het midden en de andere twee zijn 12,5 mm vanaf het midden :+1:

1 like

Mijn domme vraag houd mij al wat langer bezig, dus schakel ik jullie maar eens in.
Wordt het aangeraden om uit voorzorg de bandpennen te vervangen? Zo ja, na hoeveel (draag)tijd wordt het aanbevolen?
Dank voor jullie input

1 like

Ik weet niet van officiële “aanbevelingen” maar zou over het algemeen zeggen dat pushpins van leren/nato etc straps het zwaarder hebben dan de pushpins in een bracelet. Dus als je leren bandje aan vervanging toe is, ook ff de pushpins vervangen is een kleine moeite… met een bracelet zouden de pins langer mee moeten gaan dan een service interval… dus met een bracelet tijdens de service even laten vervangen…

1 like

Tijdje minder gepost, dus van trustlevel 3 naar tl 2 gegaan. Laatste tijd weer meer gepost en sinds vannacht weer terug naar tl3. Maar kan iemand me uitleggen waarom ik op tl2 blijf staan?

Je zult nog wel in je proeftijd zitten. :wink:

1 like

Kan volgens mij wel bijna een dag duren.

Precies, had ik ook een week of wat geleden. Duurde ongeveer een dag voordat het aangepast was :+1:

Ervaringsdeskundige.:wink:

1 like