Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Veel korting dan overal

Dat is me dan nog niet opgevallen.

:rofl:

Ja.

Even de zinsconstructie veranderen en er gaat een wereld jullie open.

3 likes

Dan moet ik U tegen U zeggen, maar heel gek, voel mij ineens een stuk jonger :grin:

1 like

Ik maak haar echt niet wijzer op het forum, laat haar maar af en toe een horloge plaatsen. Dit topic weet ze echt nooit te vinden :rofl:

2 likes

Ik heb gehoord dat Assie een arendsoog heeft. Glad ijs Fred. Erg glad ijs… :rofl:

2 likes

Een vrouw ziet meer dan een man he :rofl: :rofl:

4 likes

Wie is de dader, wie stuurt Assie62 pb’tjes. Nu heeft ze dit topic ook weer gevonden. Jongens ik moet af en toe mijn frustratie kwijt he, dan maar naar het off topic. Kan ze lekker niet komen haha

5 likes

Van wat ik heb begrepen zijn een 30-tal slagen voldoende om volledig op te winden.

Edit: 20 is genoeg!

1 like
1 like

Klopt. In een automaat zit een veer, die slipt als hij volledig is opgewonden. Je kunt dus niet teveel opwinden. Hoeveel windingen is afhankelijk van het uurwerk (veel factoren), maar bij een automaat zo’n 30 a 40

Het uiteinde die als het waren vorkt, kan slippen in de trommel maar de trommel voorkomt dat de veer afrolt. Het slippen wordt bevorderd door een speciaal soort vet in de trommel wand.

Maar je hoeft niet met de hand te winden hoor. Bij een Seiko caliber met Magic lever (weinig slijtage) zie ik hier ook geen enkel voordeel in en zou ik een paar keer snuffelen, tijd goed zetten en omslaan. Niet slecht bedoeld, het is leuk dat de 4R van Seiko hacking en handwinding heeft. De ‘Seiko Shuffle’ is gewoon een heel stuk praktischer

5 likes

Zit of komt er in horloges ook al AI technologie voor. :smiley::wink:

Zeker wel!
Als je je horloge vijf minuten voor zet, dan kan het perfect voorspellen hoe laat het over vijf minuten zal zijn :wink:

7 likes

Haha😂

Nog een hele domme vraag:
Is de Casiotron familie van Megatron van de transformers.

2 likes

Klopt! de casiotron is familie van de Decepticons!

Dacht het al deze Casiotron ziet er gemeen uit :wink:

Kom net deze tegen in het blauw.
Te koop, seiko 5.
Nu heb ik altijd geleerd , en net nog even gegoogeld, dat een van de 5 vaste kenmerken van een seiko 5 dagaanduiding is .
Dat heeft deze dus niet.
Domme vraag: vergis ik me in mijn aanname of vergist de verkoper zich, en is dit helemaal geen 5?

2 likes

Als het goed is hebben alleen de seiko 5 gmt’s geen dag aanduiding.

OK. Dank je.