Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Eens je het hebt moet je gewoon het spel uitspelen.

Mooi, van Pa gekregen?

Zullen we dat maar doen…:wink:

Waarom staat er in -het horlogeforum- Algemene Horlogepraat nog steeds een banner met “Gelukkig Nieuwjaar”

50 - 50 Paul. Die hoog opgeleide talenten hebben meteen al een prima startsalaris. :wink:

2 likes

Ongeveer 30 jaar geleden al Simon, maar in sluimerstand. Het werd pas 2 jaar geleden echt actief, toen ik op dit forum kwam. :sob: Is er een doctor in de zaal. :crazy_face:

2 likes

Haha! :dizzy::dizzy::dizzy:

Minimaal 1 x per jaar behandelen met een NA. Dan verdwijnen de klachten vanzelf. (Bij hele zware chronische symptomen wellicht behandelen met 2 NA’s per jaar.) Het beste gebruikt u hiervoor “dikke klatsers”.
Om recidive van deze ziekte te voorkomen, niet stoppen met met de behandeling als de klachten verminderen.

6 likes

Stomme vraag misschien :face_with_peeking_eye:
Ik heb een bandje op een horloge zitten met een kalender erop… hoe werkt dat, kan niks op het forum vinden en ook niet op internet.

Draaien aan het wieltje doet niks :thinking: kapot?
Merk bandje is dbgm stainless steel verstellbar.

Let niet op de smerigheid, horloge en bandje moeten nog de schoonmaak in :confounded:

2 likes

Met behulp van het wieltje zet je de 1e van de maand onder de juiste weekdag.
Daarmee heb je dan een maandkalender aan de pols.
Edit:
De dagindicator op jouw band is in het Duits (M = Mittwoch), dus woensdag de 1e van de maand, zoals ie nu staat

3 likes

Ah dank! Zoiets dacht ik al. Maar helaas werkt het knopje dan niet. Ik kan niets verzetten. Toch een keer openmaken dan.

2 likes

Mensen. Hoe krijg ik deze sluiting los om het bandje op lengte af te stellen?

Meteen een tipje van de NA-sluier.

1 like

Vermoedelijk kun je in deze opening een platte schroevendraaier steken en zo het klemmetje omhoog wippen:

Daarna verstellen en weer dichtdrukken.

Zo werkt dat bij mijn meshband in elk geval. :slight_smile:

6 likes

gelukt! Thanks voor de megasnelle reactie :smiley: Ik durfde niet zomaar te gaan wrikken, toch altijd een beetje voorzichtig met een NA en dit is de eerste keer dat ik zo’n sluiting tref.

12 likes

Vraagje van mijn vrouw.
Kan je een kwarts horloge ook opwinden?

3 likes

Neen (denk ik)

1 like

Grappig dat horloges dikker geworden zijn. Vooral de automaten.
Ik ben ook ‘automatisch’ dikker geworden. Nu snap ik hem

4 likes

Is de enige juiste antwoord. :+1:

1 like

Voorsorteren noemen wij dat op 2025 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wel even checken voor je reageert Ferry.
Dat staat er al meer dan een maand niet meer.

1 like