Moet ik je een motivatie geven?
Ach mag je doen, maar vanaf september 2023 geen peuk meer opgestoken
Eigenlijk hoeft het dan niet meerā¦
maar misschien kan ik anderen ff motiveren.
Ik ben Maart 2004 gestopt, cold turkey, idd het enige wat helpt.
Mooi dan ben er er vanafā¦
november 23 sta ik opeens bloed te plassen.
Antibioticaā¦over
en weer terug en meer AB
en weer terug
vlak voor kerst echo, dr zit iets in je blaas
meteen cystoscopy, das een kijkapparaat wat ze door je dingesjeweetwel douwen tot in je blaas.
Zeg maar nee, ik had er twee, twee grote tumoren, je kunt meekijken en ā¦OH GADVER **
Uroloog keek ons aan⦠hoofdschuddend.
Naar begeleidingspsych om er over te praten.
Enfin, werd leuke kerst.
Na de kerst CT scan.
Stomme verbazing bij uroloog, geen uitzaaiingen.
TURT ingepland, voor biopsie en ff kijken hoe ver die dingen ingegroeid zijn.
Zou half uurtje duren.
Ruggeprik, dus je bent erbij
Half uur werd anderhalf en de uroloog hoord ik steeds enthousiaster worden.
'savonds kwam ie aan bed vertellen dat het in tegenstelling tot alle verwachting zeer goed was gegaan, alles losgemaakt maar moest nog keer terug.
Na 2e keer opgestoken duimen tijdens de operatie.
Niet dat ik er nu vanaf ben, ik draai op reservetijd van 5 tot 10 jaar, misschien langer.
Lang zat om nog wat horloges te dragen.
Oorzaak, inderdaad, die ligt ver in het verleden, het roken.
** in de film men in black hebben ze zoān geheugenwisapparaat, waar kan ik die ff lenen?
PS
Steek nou nog eens op als je durft
Pfffff sterkte !!!
Mwoah,
ik blijf nog ff hoor.
Evengoed rij je je met de auto hartstikke dood.
Maar deze confrontatie laat je wel ff nadenken, opeens ben je niet meer die onsterfelijke windsurfinstructeur met blokjesbuik maar een ouwe vent van 65 die echt ook dood kan gaan.
En nog genoeg tijd om mooie dingen te dragen om het polsje
Ik nu 232 dagrn gestopt maar ja denk wel is , het is net een loterij.
Mooie wraak !!!
Dat is niet niks, pffff blij voor je dat je geen uitzaaingen had.
Maar was het de Uroloog die je vertelde dat het door roken kwam of zei die āzou door het roken kunnen komenā. Goed dat je anderen motiveert, roken is natuurlijk ongezond en kan tot hele vervelende ziektes leiden. Echter, ik was het roken gewoon zat. Daarom ook niet gewacht tot 1 januari. Met mij is mijn vrouw ook toen gestopt, ik heb er totaal vanaf dag 1 geen moeite mee gehad gelukkig. Echter mijn vrouw mist het roken nog steeds, dus die blijf ik motiveren.
Wat wel belangrijk is om te vertellen dat je gratis medische hulp kunt krijgen als je wil stoppen, dus hoef je echt niet naar kruitvat voor pleistertjes. Uiteindelijk had ik die hulp totaal niet nodig, maar mijn vrouw dus wel en kreeg netjes pleisters opgestuurd, wat bij haar ook echt hielp. Dit ter aanvulling op jou verhaal.
Enige nadeel is dat de kiloās erbij vlogen, maar sinds kort langzaam maar zeker val ik weer af.
Zuwwe ut daamaa nieover hebbuh
Komt daar waarschijnlijk door zei ie, vooral bij zware rokers.
3 Pakjes zware per weekā¦hum.
't stoppen an sich is zo gepiept ja.
Niets in je handen hebben is iets wat echt maanden en jaren duurt.
Tot die dag dat je het goor begint te vinden.
Mooie horlogeās deze en de bulova. Inderdaad deze ervaringen laten je toch eens nadenken over het leven en beseffen dat je echt moet geniet van de momenten en de mensen in je leven. Van de horlogeās ook natuurlijk
Ik heb vorige maand een spiksplinternieuwe Damasko DS30 gekocht incl leather vintagr strap.
Echter heeft deze band een hele sterke onaangename geur.
Nu vroeg ik me af, is er een manier om de geur uit de lederen band te krijgen?
Grootmoeders truc is samen met baking soda in een plastic zakje stoppen. En daar paar dagen in laten zitten. De baking soda zou de geur absorberen.
En anders bezoekje aan de schoenmaker of bouwmarkt voor leerreiniger.
Ik heb hier op een forum weleens gelezen de band in de vriezer te doen. Zelf nooit geprobeerdā¦.
Bij een nieuwe band is het vaak door de chemicaliƫn, waarmee het leer is behandeld. Veel blootstellen aan de lucht, als het goed is, dan verdwijnt de lucht na een tijd(je) vanzelf.
Als je op internet zoekt, dan lees je inderdaad dat baking soda wordt genoemd. In een plastic zakje, samen met het geopende pak, op de band gestrooid of een pasta maken met water en erop smeren. Die laatste twee zou ik niet zo snel doen met een nieuwe band.
Schoonmaken met water, waaraan een beetje azijn is toegevoegd, zou ook moeten helpen. Maar of dit een goede optie is op een splinternieuwe bandā¦
Mijn dochter, 25 jaar oud en cum laude afgestudeerd computer sciences aan de UVA, geen domme meid, bleek tot mijn verbazing ook het verschil tussen een quartz en een mechanisch horloge niet te kennen. Dit ondanks dat ze weet heeft van mijn verzameling. Ik heb het haar uitgelegd en ze bezit nu een mooie gouden 50 jaar oude mechanische Certina. Conlusie: ik ben nu echt oud.
Op ongeveer welke leeftijd heb jij āt āvirusā opgelopen?
Misschien een domme vraag maar hoe kom ik van het horloge virus af�
Je zult er mee moeten leren leven. Beterschapš