Jaartje
Klinkt dan alsof hij teveel wil verdienen of blij was dat ie weg was
Jaartje
Klinkt dan alsof hij teveel wil verdienen of blij was dat ie weg was
Ja, verwacht ook zoiets idd. Thanks. Zal nog een jaartje wachten totdat ik âm hier in het blauw kan zetten voor een schappelijke prijs.
Je kan altijd andere handelaren proberen of via chrono24
Ik zelf heb geen domme vraag maar ik heb recent wel iets meegemaakt wat door liefhebbers van mechanische horloges als een domme vraag zou kunnen worden beschouwd ( maar het feitelijk niet is want domme vragen bestaan immers niet, toch?).
Een poos geleden nam ik deel aan een bouwoverleg. Naast mij zat een pas afgestudeerd ingenieur. Ik heb de gewoonte om tijdens vergaderingen mijn horloge af te doen en vóór mij op tafel te leggen (alsof ik daarmee de voortgang van het overleg kan beĂŻnvloedenâŚ). Die dag had ik een handopwinder om de pols. In gedachten pakte ik het horloge en begon de kroon op te draaien. Ik merkte dat de jongeman naast mij bevreemd naar mij keek. Blijkbaar kon hij het niet plaatsen want hij fluisterde: âwat bent u nou aan het doen?â Ik boog naar hem toe en zei zachtjes: âik ben mijn horloge aan het opdraaienâ. Ik zag de verbijstering in zijn ogen. âU bent wĂĄt?!â Hij had werkelijk geen idee! Na het overleg heb ik hem op hoofdlijnen uitgelegd hoe een mechanisch horloge werkt. Er ging een hele nieuwe wereld voor hem open! Ik op mijn beurt had er nooit bij stilgestaan dat er mensen zijn die geen weet hebben van iets dat voor liefhebbers zoals wij zo vanzelfsprekend is. DĂĄt mag je gerust als dom bestempelen.
Gisteren kreeg ik een appje met een foto van een Seagull om een pols. âMijn eerste echte horloge. Dank u welâ, stond er bij. Mijn dag kon niet meer stuk!
Ik moet toegeven, het klinkt nog net iets sympathieker dan: âik heb iemand een heroĂŻne verslaving gegevenâ .
Jezus, zie dit bericht nu pasâšď¸ Heb inmiddels een horlogedoos voor 3 besteld. Mocht dat niets zijn is dit zeker een optie! Vriendelijk prijsje ook. Bedankt.
Mooi verhaal met een goed einde!
Zojuist zat ik te gluren in het âshow je collectieâ topic en ik zag een foto waarbij de kronen van automaten open stonden indien ze niet gebruikt worden.
Wat is hier de gedachte achter? Ik zie het vaker, ook bij verkoop topics en fotoâs op het internet.
Gewoon uit luiheidâŚ
Zodat de tijd stilstaat en het horloge niet loopt voor het maken van een foto. Om eventuele slijtage te voorkomen zal het niet zijn, want op een gegeven moment staat de automaat toch stil als het ding niet gedragen wordt
Om de veerspanning te behouden totdat hij weer gedragen wordt?
Kijk dat is nieuws voor mij, Thanks!
Dat werkt alleen bij âhackingâ uurwerken. De automaten die ik bezit lopen, indien ze niet worden gebruikt, gewoon door tot de opwindveer is afgelopen; of de kroon nu uitgetrokken is of niet.
Heb een horloge op het oog. Is denk ik jaren '70. Vraagje: is een amplitude van 240 en een beat error van 0,2 in orde?
Ik denk meer dan in orde.
Misschien is hier iets heel logisch op, maar de siliconen band van mijn Seiko Arnie begin te glimmen op meerdere plekken. Weet iemand hoe je hem weer matteert?
Met Scotch and Brite oppoetsen.
Wie weet wat de reden is van de, voor mij vreemde, seconden verdeling van de laatste 15 seconden van de bezel? Deze start namelijk steeds op 6 en gaat terug naar de 1. Logischer lijkt mij van 5 naar 0. Ik wil het graag weten, dus brandt maar los.
Ik zie een countdown van steeds 5 blokken van 1 seconde maar geen idee van de toepassing.
Verrukkelijk verhaal.
Hier stond 1 van mijn kleinkinderen verbijsterd te kijken hoe ik een grammofoonplaat liet afspelen
Dat was een leuk uitlegje, gelukkig is het een slimme meid.