Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Hoe is je voorraad nu? Al bijna er doorheen?
Ikzelf ben er nu bijna een jaar vanaf… ik heb 30 jaar gerookt. Nu jij nog! :pray:t3:

1 like

Genoeg geleuterd over roken, antwoord op mijn domme vraag wil ik!

Waar komt die voorraad SKX-en bij Creationwatches vandaan?

3 likes

Precies.

3 likes

Ik heb dit niet in de gaten gehouden, maar zijn ze daar tussentijds wel eens uitverkocht geweest, of constant beschikbaar geweest? Want dan kan het gewoon voorraad zijn. (Die verkochten ze namelijk met bergen tegelijk toen ze veel gemod werden)

1 like

Volgens mij niet uitverkocht geweest. Maar de productie is bij Seiko al in 2020 (of eerder) gestopt. Kan me niet voorstellen dat ze zo’n enorme voorraad hebben.

1 like

Idd. Ik hoorde laatst een seiko AD vertellen dat hij ook soms nog voorraad krijgt van modellen die niet meer gemaakt worden. Dus misschien nog oude voorraad vanuit Seiko?

Ik zie trouwens net de prijzen op CW… Ik vraag me af of ik mijn skx in de kluis moet gaan bewaren🤣 jeetje…

1 like

Zie hier, Als je echt niks te doen hebt dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel zware shag ik per jaar wegrookte. Ps, De longines heb ik niet tegen list gekocht.:grin:

1 like

Misschien kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kan komen welke balans as ik moet hebben voor mijn oude zakhorloge ?
Ik kan namelijk mijn balans wieltje omhoog en omlaag bewegen, maar zie denk ik niets verkeerd aan de as tappen.
De as tappen lijken onder en boven even lang te zijn.
Het lijkt er op dat de balans as te kort is, vreemd.
Diameter van het uurwerk is 43,25 mm, zou een 16S zijn, volgens het internet.

Bestaat er ook een marmeren watch stand voor 3 horloges?
Zijn er ook mensen die een watchroll elke dag gebruiken? Ik heb er geen ervaring mee omdat ik denk dat een watchbox handiger/sneller is als je horloges altijd op dezelfde plek liggen. Heeft iemand hier wat nuttigs over te zeggen?

Na inkrimping van de collectie zit ik bijna op 3 stuks. Hier wil ik dan ook een stand, watchbox of roll voor kopen.

https://www.amazon.nl/SHZICMY-Horlogestandaard-displaystandaard-horlogehouder-horlogepresentatie/dp/B0BD3J7FHD/ref=asc_df_B0BD3J7FHD/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=664306258075&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=4451146946203262991&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9063960&hvtargid=pla-2032934626077&psc=1&gclid=Cj0KCQjw9rSoBhCiARIsAFOiplm3lBT6iqsvDAIFQEOW7d9GW2LRVSYNCrJVGF-Xx5AkcUWtEddasqAaAmEBEALw_wcB
2 tot 4 horloge :+1:

1 like

Heb ff hulp nodig, is ook een vraag.
Op ons forum zwerft een gerespecteerd lid rond met een ENORME collectie breiitlings.
Daar zitten een aantal juweeltjes bij.
Ik wil graag dat topic nog eens doorspitten, maar weet zijn naam niet meer, en vind het topic ook niet…
Alvast dank :+1:

Wellicht valt dit in de categorie “domme vragen”.

Exact 2 jaar geleden heb ik een Rolex DJ 16234 met doos gekocht bij een handelaar. Ik merk dat ik weinig plezier heb van de DJ, en zou graag een explorer 1 36 mm willen. Nu blijkt het dat deze zelfde verkoper een mooi exemplaar online heeft staan, voor om-en-nabij het aankoopbedrag van mijn DJ (scheelt 300 euro). Ik heb gemaild voor een inruilvoorstel, en krijg terug dat ik de DJ kan inruilen voor de Explorer met een bijbetalen van € 2.250,-.

Lijkt mij nogal aan de prijs zo, maar wellicht ben ik onwetend. Wat vinden jullie?

1 like

Een volledig correct bedrag i.m.h.o., want de DJ is explosief in prijs gestegen sinds 2021. Succes met je beslissing hierin. :wink: :smiley:

1 like

zojuist geplaatste post is uiteraard bedoeld voor @Panadero. :smiley:

1 like

Volgens mij zou dat juist niet spreken voor een bijbetaling van meer dan €2k?:sweat_smile:

2 likes

@Jozeph: de markt werkt in ieder geval bij Rolex horloges “omgekeerd evenredig.”

1 like

Lijkt mij redelijk scheef. Gewoon zelf de DJ verkopen en dan het blauwe deel in de gaten houden.

1 like

Heb jij die dj naar z’n grootje geholpen?

Bedoel, handelaar moet eten maar niet perse zo goed.

Nee, hij is amper gedragen. Denk in 2 jaar tijd, max 30 dagen omgehad. Altijd heel voorzichtig mee geweest.

Is gewoon een domme vraag, niets met horloges te maken. En wie ze veel stelt gaat een TL omlaag.

Voor de rest geduld hebben.