Ik ook niet ,raar
Inderdaad, dat lukt niet. Lijkt wel uit de lucht gehaald, erg jammer đŤ¤
In de Facebook-groep âWatch Repair Or Spareâ lees ik dat de genereuze man overleden is. Een groot verlies voor de horlogewereld!
Iemand heeft hier:
https://xchwarze.github.io/ranfft-db/app/?fbclid=IwAR06PfNRljpVK-vvSydNAB_VKtK7WfjDfg_J4XJG0OXgZTKEMSIiq0VHmOw
een kopie geplaatst van zijn website ranfft.de. Is er iemand die weet hoe je daar weer een leesbare database of website van kan maken?
Volgens mij functioneert het prima maar ik weet niet hoe het voorheen was. Er is zelfs een zoekfunctie.
Ik heb een domme vraag, waar moet je je Seiko Astron neerleggen voor satelliet ontvangst naar het westen, oosten, noorden of het zuiden gericht.
Radio golven zijn net cirkels. Als hij binnen de ontvangst cirkel is maakt het niet uit.
Het zal wel een domme vraag zijn, maar als ik in het topic âwat dragen wij vandaagâ een reactie geef moet ik altijd weer terugscrollen waar ik gebleven was. Is het mogenlijk om direct weer naar een postnummer te gaan, scheelt een hoop scrolwerk?
Als je een reactie geeft bv op een post van mij,
Komt jouw reactie onderaan staan.
Dan staat in het rechterbovenhoekje van je reactie mijn avatar.
Als je daar dan weer op klikt kom je toch weer bij mijn postje terecht.
Tenminste, met een gsm.
Tenminste Tenminste, bij mij .
Groet Eddie
Thanks Ed, ik doe alles met mijn pc. Maar wie weet werkt het daar ook, zo niet dan blijf ik maar scrolen
Ach wat stom van mij, werkt hier ook. gebruikte ik altijd als iemand een reactie gaf op een ander horloge, maar was zo stom om dat niet bij mijn post te doen. Weer wat wijzer, thanks vriend
Ik heb een domme vraag: Ik ken de âverboden zoneâ als het gaat om het instellen van de datum van een horloge tussen 21.00 en 03.00/04.00. Nu gebeurt het wel eens dat ik savonds alvast een horloge op de juiste tijd zet om het in de ochtend te dragen. Ik trek de kroon dan naar de uiterste positie, draai dan de wijzers naar 14.00, klik de kroon naar de datum-snelverzet positie, zet de datum bij, klik de kroon terug naar de buitenste positie en stel de tijd in. De actuele tijd is op dat moment meestal ongeveer 22.00.
Kan dit kwaad? Ik gebruik de snelverzet functie van de datum niet na 21.00, maar zet de tijd wel bij in de âverboden zoneâ.
Als je de tijd versteld, voert het uurwerk toch eigenlijk zân normale beweging uit? Het punt met de datum is volgens mij dat er binnen een bepaald bereik spanning op bepaalde delen wordt opgebouwd. Mijn volledig niet op enige ervaring en kennis gestoelde aanname is dat zoals je nu beschrijft geen probleem is.
Ik heb nog nooit een probleem gehad met het verstellen van de tijd rond de datumwissel. Het gebruik van het snelverzet kan inderdaad wel tot schade leiden bij bepaalde binnenwerken.
@David_Gee @Oldheritage dankjulliewel. Zo begrijp ik het zelf ook, maar vandaag begon ik te twijfelen. Bedankt voor de geruststelling
Dan is er niets aan de hand, de bewuste schade kan alleen veroorzaakt worden door het snelverzetmechanisme te activeren terwijl het uurwerk al op normale wijze begonnen is met het proces om de datum te verzetten.
Hoe blokkeer ik een persoon? Nooit gedaan, maar heb nu wel deze behoefte.
U is scherp.
Echt blokkeren (in de zin dat de ander jouw berichten niet kan lezen) kan niet op HF.
Moelijk hè, om af en toe te maken te hebben met iemand die ergens een andere mening over heeft. Zou eigenlijk verboden moeten worden hè?
Kinderachtig pestgedrag dit.