Zag laatst bij de AH een marsbewoner met een Seiko Astron om de pols.
Dat is zijn vakantiehorloge.
GPS maakt gebruik van satellieten die in een baan om de aarde draaien en zijn ontworpen om positie/tijd op aarde vast te stellen.
De signalen worden dan ook voornamelijk richting de aarde gezonden. Wellicht kan met de juiste apparatuur nog wel een signaal worden opgevangen op de maan, maar zeker niet met een ontvanger in een horloge .
Dus dat inderdaad
Hier staat bijvoorbeeld het voorbeeld van de maan uitgelegd, mocht je geĂŻnteresseerd zijn:
Omdat de horloges complexer zijn geworden door modernere eisen.
Moderne uurwerken en kasten zijn beter bestand tegen schokken, magnetisme, etc. Ook is de gangreserve vaak beter, waterdichtheid beter en zijn er functies toegevoegd, zoals hacking en handwinden.
Dit alles zorgt voor dikkere horloges. Als je de kast toch dun wilt houden en tegelijkertijd wilt voldoen aan alle moderne wensen, dan kost dat heel veel ontwikkeltijd/geld. Niet alle merken doen deze investering.
Je ziet dit bij veel meer horlogemerken dan alleen Seiko. Kijk bijvoorbeeld naar Tudor.
De oude Seiko van @Arend uit 1972 heeft een 6119 movement van 5.25 mm dik. De nieuwe waarschijnlijk een NH36 van 5.32 mm. Die 0.07mm verklaren nooit de extra dikte van 4.00 mm. Naar mijn mening zijn grotere, dikkere horloges gewoon een modeverschijnsel.
En dan nog meer likes, als aanmoediging!
Kom net dit berichtje tegen.
Ben je nou onderhand gestopt?
Wat, nog niet?
Zou je dat dan eens niet als de sodemieter doen?
Graag een eerlijke foto van een vuilcontainer vol asbakken
Nope, nog steeds voorraad . Maar wilde net een peuk opsteken, even een uurtje wachten maar
. Zie je dat het helpt als je mij op mijn donder geeft
Wie weet hoe je een verkleurd gouden horloge weer mooi kunt âoppoetsenâ?
Opaâs geĂ«rfde Eterna begint een beetje lelluk te worden.
Zal wel geen zuiver goud zijn vermoed ik.
Een goudpoetsdoek en dan kijken waar de onderlaag erdoorheen komt. Mogelijk bij iemand opnieuw laten vergulden. Maar opzich heeft het ook wel wat.
Dank voor deze tip.
Ik had eigenlijk gehoopt dat er ietwat minder rigoureuze manier zou zijn om het horloge wat meer glans te gevenâŠ
Hoort het plaatje bij deze Richtacht ?
Ik zelf denk van niet, misschien kan iemand er mij wat over vertellen waar het plaatje voor dient ?
Ik heb ondertussen een filmpje op joubuis gevonden hoe dit stukje gereedschap werkt.
Het plaatje hoort er niet bij, waar voor het dient weet ik niet.
Polywatch. Gebruik heel weinig, anders gaat het in alle kiertjes zitten. Bijna niemand weet dat het ook prima werkt op alle metalen. Kastje knapt er enorm van op zonder dat je âdierbareâ krasjes verwijdert.
Dit âexcuusâ zegt dat intrinsieke motivatie volledig afwezig is.
gewoon wegpleuren die troep
Snel nieuwe voorraad halen en doorstomen tot de volgende Watches&Wonders of tot de HFLE 24 op de mat valt.
Daarna een nieuwe reden verzinnen om nog een jaartje door te paffen.
Wie weet.komt er wel een HFLE25âŠ
De HFLE24 is wel lekker hoor btw
Nee John, ik ben een eigenheimer en een gier. Dus pleur niets weg, maar sta natuurlijk open voor diegene die mijn tabak voor een mooi horloge willen ruilen. Zullen toch wel Rolexdragers zijn die roken en willen ruilen
Je zou je in moeten schrijven voor de WK
,recht praten wat krom is,
Ik denk dat je een goede kans maakt.
Nee daar ben ik een kneus in, weet je toch. Maar inschrijven voor het WK âkrom praten wat rechtâ daar maak ik een goede kans wat denk jij?
Jep, Peter heeft me dit geleerd en zodoende ook de ring van mijn vriendin kunnen poetsen.