Lol, Ed je kent mij toch. Checken laat ik aan anderen over, ben al oud he, goed excuus toch
En wat zij jij, mij wel want ik sta op de automatische piloot
Daarom heb ik dat maar even voor je gedaan.
Ik ben nog jong. Van 1956
Wat zei je Ferry ?
Daar heb je vrienden voor toch . Over nog geen 3 maanden bereik ik de bejaarden status van 65 jaar, zal ik iedereen op het HF uitnodigen voor een feestje
65 is het nieuwe 45 hé. Dan kom je net kijken.
Fijn opa, hoef ik mij geen zorgen te maken. Telt dat ook voor Assie of moet ik haar inruilen voor een jonge blom van 35
Lol, ze kijkt toch niet in dit topic haha
Bejaard is vanaf 70 jaar. Ik weet er alles van. 80+ is hoogbejaard.
Dat moet je nooit te hard roepen.
Het zou zomaar kunnen dat @Assie62 zich vandaag of morgen geroepen voelt hier eens rond te neuzen.
Veel korting dan overal
Dat is me dan nog niet opgevallen.
Ja.
Even de zinsconstructie veranderen en er gaat een wereld jullie open.
Dan moet ik U tegen U zeggen, maar heel gek, voel mij ineens een stuk jonger
Ik maak haar echt niet wijzer op het forum, laat haar maar af en toe een horloge plaatsen. Dit topic weet ze echt nooit te vinden
Ik heb gehoord dat Assie een arendsoog heeft. Glad ijs Fred. Erg glad ijsâŠ
Een vrouw ziet meer dan een man he
Wie is de dader, wie stuurt Assie62 pbâtjes. Nu heeft ze dit topic ook weer gevonden. Jongens ik moet af en toe mijn frustratie kwijt he, dan maar naar het off topic. Kan ze lekker niet komen haha
Van wat ik heb begrepen zijn een 30-tal slagen voldoende om volledig op te winden.
Edit: 20 is genoeg!
Klopt. In een automaat zit een veer, die slipt als hij volledig is opgewonden. Je kunt dus niet teveel opwinden. Hoeveel windingen is afhankelijk van het uurwerk (veel factoren), maar bij een automaat zoân 30 a 40
Het uiteinde die als het waren vorkt, kan slippen in de trommel maar de trommel voorkomt dat de veer afrolt. Het slippen wordt bevorderd door een speciaal soort vet in de trommel wand.
Maar je hoeft niet met de hand te winden hoor. Bij een Seiko caliber met Magic lever (weinig slijtage) zie ik hier ook geen enkel voordeel in en zou ik een paar keer snuffelen, tijd goed zetten en omslaan. Niet slecht bedoeld, het is leuk dat de 4R van Seiko hacking en handwinding heeft. De âSeiko Shuffleâ is gewoon een heel stuk praktischer