Verkopen de Rolex AD ook pre-owned horloges? Zijn de prijzen op schiphol na de douane wat je in de vitrines ziet exclusief btw ?
Nee technisch gezien niet in de winkel zelf. Maar sommige zoals Schaap hebben wel een pre-owned afdeling waar ze dat wel doen.
Da klop!
Misschien ook een tip, welke S&C zân pre own afdeling heeft? Alvast bedankt.
S+C in Rotterdam ook. Die hadden naast het pin apparaat vorig jaar een vitrine staan met Pre-Owned 2e hands, naast het pinapparaat. Het voelde een beetje als de bak met sokken die bij de C&A voor de kassa staat.
Gassan heeft ook een pre-owned afdeling maar S&C heeft volgens mij een uitgebreideren pre-owned strategie met de overname van Burger en anderen
mobira?
2 vragen die me al een tijdje bezig houden en hier waarschijnlijk op zân plaats zijn .
-
Hoe zit het nu met het servicen van een horloge dat online is gekocht? Ik weet dat het mogelijk is om dit bij een plaatselijke AD aan te vragen, maar wordt hier een bijdrage voor gevraagd naast de kosten voor de service?
-
Hoe zit het met de garantie van een een horloge dat online gekocht is? Als de garantie kaart gestempeld is, is dit dan te verhalen bij elke willekeurige AD of alleen bij het adres van aankoop?
(Aangezien een garantiekaart veelal internationaal geldig is)
Bij voorbaat dank!
Nou, goud is nogal een stukje zachter dan staal en heeft een lager smeltpunt. Dus lastiger te verwerken lijkt me niet.
Rolex voert dat ook aan met hun gebruik van zachter 904 staal vs âgewoonâ 316 staal. Pure verkoop praat lijkt me. ALS er een verschil in verwerking is in een tijd van computergestuurde machines is een zachter materiaal MAKKELIJKER (en dus goedkoper) te verwerken en polijsten. Vraag maar aan iemand die ooit goedkope messen heeft geslepen. Goedkopere messen van zachter staal slijp je in no time scherp (maar zijn bij gebruik dus ook zo snel weer bot). Een Rolex glimt fantastisch mooi, is dus makkelijk te polijsten, maar is zo zacht dat de eerste krasjes er al in komen als je er uberhaupt aan DENKT om âm om te doen. Geeft niet, is een keuze. Voordat ik hier een hele discussie ontketen. Maar is dus geen argument voor duurdere verwerking.
Korter: MAND!
In Nederland loopt de wettelijke garantie via de verkoper. Fabrieksgarantie kan je ook contact openemen net de fabrikant direct. Een AD zal volgensmij als dat een Breitling Boutique is geen kosten in rekening brengen want zij zijn de Fabrikant. Anderen zijn meer een verkooppunt en doen dat daarom misschien wel.
Service staat los van de aankoop als het niet onder garantie valt of service door de verkoper aangeboden. Dus daarvoor ga je naar een horlogemaker en als het een merk eigen uurwerk betreft waar onafhankelijke horlogemakers niet aan kunnen/willen werken dan is soms de fabrikant de enige optie. Service rekent vaak servicekosten omdat ze bij automaten vaak nogal wat werk moeten doen om een goede offerte op te maken.
Een AD heeft standaard prijzen voor een servicebeurt van een horloge, waar het ding gekocht is maakt niet uit. Sterker, hoe zouden ze moeten zie waar het gekocht is? Ze kunnen alleen weten of iets bij hun gekocht is of niet.
Als de garantiekaart van de fabrikant is zal de AD gewoon 100% van de kosten op zich nemen/doorberekenen. Als de garantiekaart van een grijze dealer is dan moet je ect bij die dealer zijn.
Ik ken verhalen van mensen hier op het forum die een JLC Polaris online kochten die dead on arival was. Naar de JLC dealer gebracht en 5 weken later als nieuw terug gekregen
Hoe dragen jullie een tropic band met één brede keeper? Er steekt bij mij een flink stuk uit.
En was dat dan wel kosteloos, of moest er dan toch nog de knip worden getrokken?
gratizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
JLC geeft 8 jaar internationale garantie
Bedankt @BWings en @Parachrom!
Erg verhelderend en prettig dit toch te weten.
Dank voor de duidelijke en informatieve reacties!
Ik heb had eigenlijk geen idee wat een AD was waar men steeds naar toe ging. Ik ga er van uit dat het een algemeen horloge dealer betekent, daar kom ik meestal niet verder als met mijn neus tegen het raam gedruktđ€§
Een AD is eigenlijk niks meer dan een verkooppunt dat een contract heeft met de fabrikant van een merk.
Dus eigenlijk een merkdealer?
Ben ik nu echt de enige bij wie de polsen juist dunner worden bij deze temperaturen??? Zelfs de Speedmaster op stalen, originele band is niet meer draagbaar, terwijl hij krapjes afgemeten was? Net snel gewisseld naar een nato⊠Of ben ik dan echt zo oud dat ik ik last krijg van dehydratie?