Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

@Pjotr

Deze bijvoorbeeld.

Er zijn ook goedkopere uitvoeringen van andere merken .
Weet je iig waar je naar moet zoeken.

3 likes

Ah, dank je wel!

Dag allen,
Bezig om eventueel een horloge over te nemen.
Zwarte rondje is volgens verkoper de opening van de ring. Mijn vraag: hoort er origineel dan nog een soort van afsluitring (gele lijn) overheen of is het zo in orde?

Iemand enig idee?

Misschien een foto van het horloge in een brand only topic posten? Dan herkennen waarschijnlijk meer leden het horloge.:thinking::slightly_smiling_face:

Vandaag een leuk horloge voor de vrouw gekocht ( nieuw bij Amazon).
Om de pols op tijd gezet maar hij loopt niet. Is het normaal bij Seiko dat er geen batterij inzit kan me dat bijna niet voorstellen.

Alvast bedankt voor de hulp

Dat zou niet zo moeten zijn… …waar staat die L voor? (weet je vast ook niet :thinking: :no_mouth:). Originele doosje en alles er bij? Als-ie incourant is, kan-ie zomaar meer dan twee jaar op de planken hebben gelegen. En dan is-ie leeg. Gauw vervangen! Stuur maar een PB mocht je in regio Rotterdam wonen. Zacht prijsje. :wink:

1 like

Geen flauw idee dat stickertje zat er gewoon op

Kroon aangedrukt? Zit er mog een plasticje tussen ergens?

Anders retourneren aan de verkoper of zelf maar de batterij vervangen

1 like

Domme opmerking, maar dat mag in deze topic toch? Werkt ie wel op batterijen?

3 likes

Goeie, net nog even dubbel gecheckt zit niks tussen denk dat het een gevalletje is wat Peter zegt zou het anders ook niet weten.

1 like

Geen domme vraag, zeker niet. Omdat er noch Quartz, noch Automatic op staat. Toch denk ik hier 100% zeker een kwartsje te vermoeden.

1 like

Die bestaan niet maar dit zegt de beschrijving

1 like

4N30 is een quartz uurwerk

2 likes

Toch een vrij jong model dus… Trek de kroon nog eens uit en druk hem dan nog eens in? Ontbreken secondenwijzer helpt hier ook niet…

1 like

Heb dit ondertussen al een stuk of 6x gedaan, en nee het gebrek aan een wijzer je staart je suf op dat kleine plaatje maar er gebeurd bar weinig. :expressionless:

Edit: bedankt allenmaal voor de snelle reackties :ok_hand::+1:

1 like

He gossie. Minst leuke optie maar wel de meest zekere - terug en garantie. Als ik hem open maak - hoe zorgvuldig ook - ga je dat zien. Onvermijdelijk met klemdeksels. Weg garantie.

2 likes

Ja klopt, ga morgen nog eens kijken of ik hem zelf voorzichtig kan open wippen en anders terug of naar iemand met meer kunden dan ik.

1 like

Zou ik niet doen. :no_mouth: Dit soort kastjes zit altijd muurvast, zeker indien nieuw.

1 like

:beer: als ik uurwerk wat op plaat staat goochel lijkt het idd quartz te zijn

Quartz it is

:beer:

Dan lijkt het erop dat je 'm met een leeg batterijtje hebt gekregen

2 likes