Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

dat leek mij ook, maar ik weet dit gewoon echt niet

okay, bedankt, dat stelt gerust

Groot verschil met automaten is natuurlijk dat de aandrijving daarvan mechanisch is, en de nauwkeurigheid van het horloge samenhangt met de conditie/het presteren van die aandrijving. Ik heb dus ook geen idee in hoeverre onderhoud gericht is op de aandrijving/energievoorziening of de overbrenging van aandrijving

1 like

Nope. Ik blijf volharden.:grin:

1 like

Eh ja, zo bedoelde ik het ook.:grin:

1 like

Hebben meer mensen dit? Dat je al een miljoenmiljard bandjes gekocht hebt en dat het iedere keer weer een miskoop blijkt te zijn waardoor je ze weer in nieuwstaat te koop aanbiedt?

2 likes

Ik flikker ze weg zodat niemand ziet wat voor miskoop ik weer gedaan heb.:crazy_face:

2 likes

Nee. Als iemand dat zo vaak doet en te koop zet, zal het wel een handelaar zijn.

Of iemand met agorafobie en alles online bestelt, maar niet terug durft te sturen. Hoe die fobie heet, weet ik niet.

1 like

‘Koopwoede’ misschien? :joy:

1 like

Yes. Ik koop soms eerst een AliExpress-versie als ik het niet zeker weet. Deze bijvoorbeeld:

Bevalt goed en ga ik uiteindelijk vervangen door een Fluco of iets dergelijks.

Of ik hier nu iets mee opschiet weet ik niet, want de 15 euro die ik nu naar China heb overgemaakt is waarschijnlijk niet ver van de afschrijving die ik had gehad door gewoon ineens de Fluco te kopen en te verpatsen als 'ie niet beviel. :smiling_face_with_tear:

In het geval van reeds gedragen bandjes noem ik die fobie “goed fatsoen”. :wink:

3 likes

Dat is de tweede keer deze week dat ik deze naam voorbij zie komen. Ik ga me er eens in verdiepen!

1 like

Nooit van gehoord. Klinkt als een linkse hobby.

7 likes

Dat ik toevallig een lichtjes links-progressief angehauchte deugkneus ben heeft er niks mee te maken. :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Is het groene deel opgeheven?
Bij mij staat plots al het Rolex gerelateerde in het rood.

1 like

Dank je.

Wordt ineens wel een stuk onoverzichtelijker zo. :roll_eyes:

1 like

En het scheelt geen forumruimte :joy:

Ik zie verder ook helemaal geen voordelen, alleen nadelen.

3 likes

Ehhhh in het algemeen gestelde vraag:
Hoe verplaats ik als Tl 3 een topic naar de juiste rubriek, kan daar eigenlijk niks over vinden, alvast bedankt voor de moeite van het beantwoorden.

Ga naar de titel, klik op het potlood rechts naast de titel en verander dan daaronder (pulldown) de rubriek en dan OK (uitgaande van mobiel maar browser zal niet veel anders zijn).

2 likes

Is er een plek om generieke Half-Links te kopen? Weet dat dit waarschijnlijk wel vloekt qua brushing/dikte, maar de half link zou toch grotendeels verdwijnen in de on-the-fly adjust clasp.

1 like