Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Bedankt

1 like

Mijn domme vraag van vandaag:

Heeft deze band zijn beste tijd wel gehad of hoort dit zo? (Of iets er tussenin)?

Dat lijkt me wel heel dramatisch.

Dat denk ik nou ook weer niet.

Feitelijk is dat natuurlijk al na een dag het geval.
Van dragen is er nog nooit een beter geworden. :wink:

2 likes

Dat is helder. Danku!!

1 like

Verzekeren jullie dure horloges? En zoja, bij welke verzekeringsmaatschappij?

Alleen mijn duurste en in principe ‘blijver’.

Mijn huidige, te weten Univé.

Er is veel over geschreven met veel mitsen en maren.

https://www.horlogeforum.nl/search?q=verzekering

1 like

Bot gezegd… nee

Dit dus ook niet, maar deze community drijft op mensen zoals jij. Daar mag je trots op zijn en we zijn je dankbaar.

:grin:

Het ging niet over mij maar toch bedankt. :joy:

1 like

Ik kan niet voor iedereen spreken natuurlijk, en het hang ook van de afstand tussen de gaatjes in de band af, maar:

Tot twee gaatjes verschil maak ik regelmatig mee, afhankelijk van temperatuur en vochthuishouding.

Hebben jullie ook dat zodra je een horloge om doet, je pols ietsje opzwelt? Ik merk altijd dat een horloge wat strakker zit na een tijdje, en ook minder glijdt (dit zal wel wrijving zijn van vocht op de huid)

Het gros van wat ik heb ligt bij DNK, daar is het verzekerd.

3 likes

De Nederlandse Kluis
(In alle ‘grotere’ steden beschikbaar)

2 likes

En om de pols niet, daar had ik soms wel wat moeite mee. Met de kostbaarhedenverzekering is het om de pols, zowel binnen als buiten huis, verzekerd tegen taxatiebedrag.
Toegegeven, daar heb ik geen zak aan als ik een ander horloge draag en ze leggen een knuppel in mijn nek.

Ik heb met deze 2 vaak succes. De Bergeon is echter erg duur:

1 like

Wat ik altijd doe is als hij stilstaat, de tijd doordraaien tot de datum zelf verspringt dan is het na midernacht en dan zet ik alles goed.

4 likes

Hier hetzelfde, al stop ik rond half 6 om eerst nog de datum goed te zetten, alvorens ik de tijd goed zet.

1 like

Ja. Ik heb een kostbaarhedenverzekering bij NN. Verlies of schade is in principe altijd gedekt.

2 likes

Afgelopen zomer heb ik een nieuw bandje besteld en ontvangen. Zojuist heb ik het bandje gemonteerd op het horloge. Bij het vervolgens om willen doen van het horloge blijkt dat de band alleen door de gesp heen kan door deze schuin te houden en behoorlijk wat kracht te gebruiken.

Is dit ‘normaal’ bij herringbone bandjes? Omdoen is wel een uitdaging zo.
Wat kan ik hieraan doen?

1 like

Zou even contact opnemen met de verkoper. Lijkt alsof de taper van het korte en het lange stuk anders is. Zijn de bandjes aan de gespzijde even breed?

1 like

Nou, zit nog eens goed te kijken en ik vermoed dat er een verkeerde maat gesp op het bandje is gemonteerd. Er lijkt spanning op te staan op de plek waar de gesp aan het bandje is gemonteerd.

Edit: beste om inderdaad even contact op te nemen en kijken of er wat geregeld kan worden. Heb het bandje al wat maanden ongebruikt in huis.

1 like

De batterij van mijn moeder haar Reverso is leeg en ze vroeg me waar ze heen moest.

Hij is jaar of 8 geleden gekocht bij S&C. Lijkt me een beetje overkill om nu naartoe te gaan voor een batterijtje maar de eerste de beste in de lokale winkelstraat is misschien weer een risico.

Wat zouden jullie doen?