Naar een JLC dealer. Want als iemand het vern**kt ga je jezelf voor de kop kunnen slaan.
een normale horlogemaker, of een JLC gecertificeerde om ook de waterdichtheid bijvoorbeeld met een originele seal te garanderen na 8 jaar
Dank, zo is het ook. Stuur haar wel naar S&C of Ace. Voor die paar tientjes niet gaan lopen knoeien.
Een vraagje, ik hoor hier heel vaak dat je bij een duiker de pushers of de kroon het best niet gebruikt onderwater ivm het garanderen van waterdichtheid.
Wat is dan het nut van een duikchronograaf?
@Fate_Amenable_To_Change jij vertelde me vorige keer wat meer over die ISO standaarden van een duiker, heb jij hier zoals gewoonlijk een uitgebreide uitleg over?
Met @Sand even een expert getagged
Een mening van een amateur: een duikhorloge hoort geen chrono complicatie te hebben. Liefst zo weinig mogelijk die kan kapot gaan. Je surface time kun ook met de duikring volgen.
Waar is het een beetje nuttig? Om de start goed in te schatten bij zeilwedstrijden, en om snelheden van de competitie in te schatten.
Bij een duikbootrace
Op een zeilboot wil je ook een robuust en waterdicht horloge.
Nee, sorry man. Ik vind duik-chronografen volkomen kut. En nutteloos.
Duidelijk .
Ow ja daar had ik helemaal niet aan gedacht .
Het is inderdaad redelijk nuteloos vond ik als je het niet mag gebruiken tijdens het DUIKEN .
Weer een vraag , de seconde wijzers van Grand seiko worden blauw ‘gevlamd’.
Gebeurd dit dan ook met de GMTwijzer of het logo op de dial? Of mischien andere details?
Sommige merken doen het ook met schroeven of andere wijzers.
Heb er niet voor doorgeleerd, maar deze blauwe wijzer is gelakt.
Ja in de foto is hij heel helder maar in een video is het zowat als de secondewijzers, daarom dat ik het me afvroeg. Ik vraag me af (als het antwoord nee is) of dit te moeilijk is ofzo. Want ik zou het een beetje raar vinden dat je dit bij de seconde wijzer doet maar voor derest nooit, behalve op schroeven die je niet ziet .
Heb je een voorbeeld? Op basis van je foto en tekst begrijp ik de vraag niet helemaal. Ik zie een gelakte GMT-wijzer en een zilverkleurige secondewijzer.
Ondertussen pak ik een pilsje
Dan is het dus een waardeloos duikhorloge . Een timer is namelijk wel handig om decompressiestops te maken. Maar dan heb je ook een dieptemeter nodig en horloges die beide hebben zijn zeldzaam
Ik verbaas me er al langer over dat duik horloges alleen een ring hebben en geen andere functies. Ik weet van oris, iwc en blancpain dat ze versies hebben met dieptemeter. En de blancpain heeft ook een decompressiestop timer. Blancpain budget ga ik waarschijnlijk nooit hebben, maar die iwc staat wel op de longlist. De oris is eigenlijk nutteloos omdat die het diepste punt niet onthoudt, dus dan weet je als duiker nog weinig.
ik denk dat er geen duiker is die nog vertrouwt op een duikhorloge…