Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Ik denk dat 99% van de duikhorlogebezitters nooit duiken of zullen gaan duiken.

Blijft over de eierwekker.

En voor mij de functie van fidget spinner als ik aan het peinzen ben …

(Prachtig overigens, die Carrera van hierboven)

2 likes

Mijn vraag is dus, zijn er op de dial bij GS nog andere details die worden geblauwd door een vlam?
De secondewijzers worden op deze manier blauw gemaakt maar GS gebruikt ook voor andere detail blauw. Dus mijn vraag is blauwen ze die andere details (naast secondewijzers) ook op de moeilijke manier of kleuren ze die gewoon?
Ik ziu het namelijk stom vinden dat deze truc alleen maar bij de secondewijzers zou worden toegepast want waarom.zou je het dan niet bij alle details doen die blauw zijn?

:point_up_2:

Beste forumleden,

Recent heb ik een Rolex Explorer (bj 2018) aangeschaft met doos, omdoos, groene tag en bezelprotector. Echter zat er geen Rolex warranty card bij.

Kan ik het horloge alsnog laten servicen door Schaap & Citroën/Gassan en dan een Rolex servicepas krijgen voor 2 jaar? Of kan ik hierdoor alleen terecht bij externe horlogemakers?

Garantie is al verlopen, dus je kan zonder kaart langs gaan bij Gassan. Je krijgt een service kaart als een complete revisie is uitgevoerd.

2 likes

Onlangs heb ik in een van mijn weinige niet-automaten de batterij laten vervangen. Eerste horloge, een Prisma, gekocht na een vakantiebaantje in 1984.

Tot mijn schrik liep het horloge de eerste uren veel te langzaam, wel een half uur op zes uur. Daarna werd het een half uur op twaalf uur.

Twee dagen later loopt het weer zeer precies en dat is nu na een maand gelukkig nog steeds zo. Hoe kan dit?

4 likes

Top heel erg bedankt voor je reactie, Sowon :heart:!

Stopwatch, dieptemeter, onthoud diepste punt laatste duik, kost niet de wereld.
Had alleen voor solar moeten gaan.
(Toch, al een jaar of 20(?), blij mee)

4 likes

We vragen het maar gewoon.
Beetje context: Ik ben linkshandig en draag mijn horloges aan mijn rechterpols. Hierdoor steekt de kroon onder mijn trui of shirt en wordt deze tijdens het dragen een beetje beschermd.

Alleen, zou het vanuit dat perspectief bezien niet veel handiger zijn om bij “rechtshandige” horloges de kroon links te doen? Ja, je zou dan moeten draaien met je linkerhand, maar aan een kroon draaien is niet een dusdanig complex iets waar je dominante hand zoveel meer voordeel bij heeft dan je minder ontwikkelde hand.

Ik zet mijn horloges altijd met mijn niet dominante hand en kan niet zeggen dat ik er nadelen aan ondervind. Of stellen veel mensen hun horloge bij terwijl ze het horloge nog dragen? (Want dat kan ik inderdaad niet, zal om de tijd te verzetten of op te winden het horloge af moeten doen.) Graag hoor ik jullie ideeën erover.

1 like

Precies. Koop een lefty…

1 like

kan ook goedkoper

5 likes

Inderdaad niks mis met een lefty, ik heb een doosje vol.

6 likes

Domme vraag misschien , al een puzzel bestelt
( eenmalige spam voor de actie van @Jurk )

2 likes

Zeker niet :raised_hands:

Je haalt je horloge toch van je pols als je m wilt verzetten/opdraaien?

Voor het dragen vind ik een lefty aan m’n linker pols juist fijn, boort de kroon niet in je pols. Dat is imho juist een voordeel van een lefty aan een linker pols.

2 likes

Zeker met de grotere fliegers met kegelvormige kronen.