Na hier al 4,5 jaar rondgefietst te hebben begrijp ik het volgende nog steeds niet.
Hoe kan het dat deze gekleurde blokjes regelmatig van plaats wisselen?
Wat zit daar voor mysterieuze reden achter?
Strange very strange indeed.
I ask myself the same question.
Het zal vast en zeker al een keer uitgelegd zijn, maar voor mij is het nog steeds een vraagteken.
Waar staat de NA voor die ik regelmatig bij nieuwe topics zie staan?
Nieuw/net aangeschaft
New arrival
Net aangekomen
ZoietsâŠ
Wordt niet aanbevolen, omdat je bij opwinden / tijd instellen tijdens het dragen aan de pols zijwaartse kracht uitoefent op de opwindstift.
Ah top, bedankt.
Ik zat zelf al na te denken en kwam niet verder dan âNot Availableâ maar dat leek mij wat bijzonder bij verkoop topicsđ
Ze staan niet bij verkooptopics maar bij âalgemeenâ. Als je ze opent, lees je ook vaak dat iemand blij is met de binnenkomst van zijn of haar Nieuwe AanwinstâŠ
De meeste gebruikte afkortingen op H.F.
Thanks chat gpt
Ăberhaupt waarom zou het open moeten ?
Ik maak graag dingen open . Bijvoorbeeld als ik het uurwerk wil reguleren.
Wat mij betreft alleen in uiterste gevallen - lang geleden dat ik mijn geduld zo verloor.
Is het wel een schroefdeksel?
Goede vraag ja - is ook nog even door mijn hoofd gegaan. Ik zou dat wel kneuterig vinden, geloof ik. Ik dacht dat bij Hamilton misschien een specifiek tool vereist was.
De postbode heeft 'm net afgeleverd. Ik zie zo gauw geen uitsparing. Eerst maar eens passen en kijken hoe ie 't doet. Bedankt voor het meedenken.
Lijkt op de achterdeksel van mijn Certina Podium. Die zit er in geperst. Heeft ook geen uitsparing. Ik heb het gedaan met een scherp mes en heel voorzichtig. Beter laten zitten als de afregeling niet heel dringend is.
Aha, ik wist niet dat dat ook voorkwam. Ik heb me al voorgenomen om er gedurende de garantietijd niet mee te gaan pielen. Bij een schroefdeksel durf ik dat wel maar dit hier kun je niet doen zonder dat het zichtbaar is en dan ben je je garantie kwijt. Op de timegrapher lijkt ie wel buiten specs te lopen, dus ik kijk even hoe hij 't op de pols doet en ga dan nog even met de dealer bellen.
Is het normaal dat je bij een no-date variant van een horloge alsnog een uurwerk met datumfunctie krijgt? Ik zie er niks van, maar hoor wel de datumschijf gaan om middernacht.