Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Misschien bandjes besteld van materiaal, dat in de EU niet is toegestaan?

1 like

Niet aangedacht maar met Suede en Epsom mag dat de pret niet drukken.

1 like

Dat is vreemd! Achter het mobiele nummer op de site zit meneer Tuns zelf, die kan je altijd een appje sturen. Mocht je het nummer niet vinden, dm me even en stuur ik het je per pb.

1 like

Numeriekeloze Dials Only :crazy_face:

1 like

Eens een vraagje?
Hoe kan ik uitloggen op HF ?
Kan ik nergens vinden.
Alvast bedankt voor de uitleg

Klik rechtsboven op het plaatje van je naam.
Dan de onderste uit de rij aanklikken. En daar zie je onderaan uitloggen staan.

Maargoed waarom zou je? :man_shrugging: :grin:

Te veel domme vragen misschien :joy:

3 likes

Ik ben een paar dagen weg voor werk maar zie vanmiddag dat het glaasje van m’n Staudt aan de binnenkant beslagen is. Wat condensvorming dus na een hele benauwde dag.

Ik heb de kroon uit getrokken.

Maar moet ik zo snel mogelijk de caseback er af of kan dat wachten tot ik dit weekend bij mijn horlogemaker terecht kan?

En als dat toch zo snel mogelijk moet, kan een generieke juwelier zoals Gassan of S&C dat ter plekke doen? Ik ben in Eindhoven en wil hier morgen niet een enorme side quest van maken.

En hoe kan ik dan het open horloge het beste vervoeren? In een zipback oid? Ik heb niks bij qua watchroll oid aangezien ik met maar één horloge op stap ben.

Dank!

Ik heb een tijdje geleden de Rolex van mijn vrouw die niet meer zo waterdicht bleek, te lang dicht laten liggen voordat ik hem wegbracht voor een beurt. Dat heeft een hoop extra schade opgeleverd in het uurwerk.

Ik zou zsm het achterdeksel eraf laten halen (kan iedere juwelier met enige kennis van zaken) en hem open laten zodat eea kan drogen. En dan snel naar de horlogemaker ermee.

2 likes

Dank. Ik kan morgen even hier bij de genoemde juweliers langslopen idd. Weet niet zo goed hoe ik ‘m dan thuis moet krijgen aangezien ik met OV ben (de horror…).

Afsluitbaar zakje vragen dan maar.

1 like

Heeft er iemand een goed adres voor stoffen bandjes, Nomos stijl maar niet voor een Nomos prijs?

Plaatje voor de sfeer:

AliExpress is hier perfect voor. Beetje rondkijken, paar bandjes uitproberen, en een week of twee later alsnog bij Nomos bestellen. :upside_down_face:

6 likes

Ik zoek een spierwitte en die hebben ze niet. Dus wellicht nog een meer duurzaam adresje achter de hand?

1 like

Nu maak je het wel lastig. Gegarandeerd dat het uit China komt als je significant minder wilt uitgeven dan bij Nomos.

Dus hup, niet te bang zijn.

ballin

1 like

En bij Nomos komt het niet uit China? Zou straf zijn.

1 like

Al eens bij CNS (cnswatchbands) gekeken?

1 like

China is prima. Met duurzaam bedoel ik kwalitatief goed en niet dragend als een strakke rol schuurpapier zoals 95% van de stoffen Ali bandjes.

Dank! Zie de stoffen banden alleen niet in two-piece.

1 like

Volgens mij worden de textielen bandjes van Nomos in Frankrijk gemaakt. :slightly_smiling_face:

De producten van CNS zien er verdacht veel uit alsof ze ook gewoon van AliExpress komen.

1 like

Zou heel goed kunnen. Waarschijnlijk heb je gelijk.
Ik bestel er met enige regelmaat, vanwege het assortiment.
Kwaliteit is redelijk, prijs-kwaliteit verhouding vind ik goed.

1 like