De vraag zal misschien al eens gesteld zijn maar waarom leveren horlogefabrikanten hun horloges niet standaard met quick release ipv push pins?
Gemak dient de mensch toch? ![]()
Die pinnetjes zijn gewoon lelijk en kunnen overal achter blijven haken.![]()
Ja ieder zn mening natuurlijk, ik heb er zelf weinig last van aan de achterkant ![]()
Ook nog nooit blijven haken en ik ben aan de wilde kant ![]()
Hier is mijn domme vraag. Als er bij een advertentie staat als:
“Inspected and Serviced by our authorized team of watchmakers”
En vervolgens zie ik onderstaande smeerboel. Mag ik dat dat met een korrel zout nemen? (Voor zover je dat niet altijd mag)
Geautoriseerd door de directeur Lage kosten-hoge marges.
Als er niet bij staat door wie ze zijn geautoriseerd of gecertificeerd is dat in 9 van de 10 gevallen door henzelf op basis van een goed gevoel.
Directeur en Toezichthouder uitgifte certificaten. Tevens conciërge
Vaak als er staat dat het uurwerk is “nagekeken” door een “ gecertificeerde “ horlogemaker is er vaak echt enkelt naar gekeken. Wat mijn inziens alleen maar positief is , want hoe minder er aan vintage is gerommeld hoe beter. Geef mij maar een vintage waar niet is aan gepolijst , niet is geserviced en nog mooie patina op is ontstaan
Gewoon een bedrag apart reserveren voor goed onderhoud
Hangt van de verkoper af maar meestal heb je dat zeker gelijk in.
Deze specifieke advertentie stond specifiek in kapitalen SERVICED bij. Ik zou dan verwachten dat hij daar niet zo smerig uitkomt omdat schoonmaken toch wel een essentieel onderdeel van service is.
Echter is dat laatste volledig een aanname van mijn kant daarom heb ik hem in dit topic gezet. Dat is wellicht een onjuiste ‘domme’ aanname van mijn kant.
Je kan ook niet verwachten dat de slager zijn eigen vlees afkeurd toch ? ![]()
‘Wij van wc-eend’ toch wel.