De vraag zal misschien al eens gesteld zijn maar waarom leveren horlogefabrikanten hun horloges niet standaard met quick release ipv push pins?
Gemak dient de mensch toch? ![]()
Die pinnetjes zijn gewoon lelijk en kunnen overal achter blijven haken.![]()
Ja ieder zn mening natuurlijk, ik heb er zelf weinig last van aan de achterkant ![]()
Ook nog nooit blijven haken en ik ben aan de wilde kant ![]()
Hier is mijn domme vraag. Als er bij een advertentie staat als:
“Inspected and Serviced by our authorized team of watchmakers”
En vervolgens zie ik onderstaande smeerboel. Mag ik dat dat met een korrel zout nemen? (Voor zover je dat niet altijd mag)
Geautoriseerd door de directeur Lage kosten-hoge marges.
Als er niet bij staat door wie ze zijn geautoriseerd of gecertificeerd is dat in 9 van de 10 gevallen door henzelf op basis van een goed gevoel.
Directeur en Toezichthouder uitgifte certificaten. Tevens conciërge
Vaak als er staat dat het uurwerk is “nagekeken” door een “ gecertificeerde “ horlogemaker is er vaak echt enkelt naar gekeken. Wat mijn inziens alleen maar positief is , want hoe minder er aan vintage is gerommeld hoe beter. Geef mij maar een vintage waar niet is aan gepolijst , niet is geserviced en nog mooie patina op is ontstaan
Gewoon een bedrag apart reserveren voor goed onderhoud
Hangt van de verkoper af maar meestal heb je dat zeker gelijk in.
Deze specifieke advertentie stond specifiek in kapitalen SERVICED bij. Ik zou dan verwachten dat hij daar niet zo smerig uitkomt omdat schoonmaken toch wel een essentieel onderdeel van service is.
Echter is dat laatste volledig een aanname van mijn kant daarom heb ik hem in dit topic gezet. Dat is wellicht een onjuiste ‘domme’ aanname van mijn kant.
Je kan ook niet verwachten dat de slager zijn eigen vlees afkeurd toch ? ![]()
‘Wij van wc-eend’ toch wel.
Weekend! Tijd voor weer een nieuwe domme vraag.
Iedereen heeft het, waar het over horlogebandjes gaat, over millimeters en zo: 18mm, 20mm, etc. En dan gaat het over de breedte. Ik heb het liever over de lengte.
Ik heb belachelijk grote polsen. 21 centimeters meneertje. En een aantal van mijn horloges, en hun bandjes, passen nog maar nét. Het laatste gaatje. Met moeite. Zit niet fijn. Ik draag mijn horloges het liefst een beetje los, niet te veel. Boven gaat het einde van het bandje dan niet meer door de ‘passant’ (mooi woord, moest ik even opchatgpt-en) Dat zit niet lekker en ziet er niet uit.
Maar! Dus! En! Is er een (web)winkel die horlogebandjes verkoopt en niet alleen de beedte in millimeters aangeeft maar ook de lengte in centimeters? Wij mensen met grote dikke lichaamsdelen hebben het ook niet makkelijk. Alvast bedankt!
Stevige polsen! Maar de lengte maat is toch vrij standaard?
Bijvoorbeeld bij Molequin of Tuns kan je de maat kiezen als je een bandje besteld?
De meeste sites geven in de tekst de (standaard) lengtes weer.
Ik begrijp dat de keuze in lederen bandjes niet reuze is met zulke polsen.
Dat probleem heb ik dus ook, zelfs bij een horloge(nieuw) met alle schakels mag ik er 1 of 2 bij kopen en wat andere banden betreft laat ik ze bijna altijd maken want inderdaad alles wat je ziet is tekort…
Domme vraag in 3…2…1
Wanneer gaan de blauwe gedeeltes weer open? Het duurt nu al een week. Allemaal vanwege 1 gehackt account. Daar hebben nu alleen nog alle tl1’s last van. Terwijl zij er niks aan kunnen doen.
Ik mis het danig. Ik heb Marktplaats, Vinted, eBay, BonCoin, Chrono24, Buyee nu helemaal uit. De kans dat je daar wordt opgelicht is groter dan wanneer je iets koopt hier van een mede-forumlid. Betrouwbaarder, goedkoper, sneller, alles.
So please, with a cherry on top, kan er vaart gemaakt worden met het weer zichtbaar maken van de blauwe gedeeltes hier voor iedereen? Reuze bedankt, ook namens alle andere tl1’s.
Die zijn allang open.
Tenminste, in ieder geval voor TL3 en ik denk 2 ook wel.
Lezen is ook een vak
Meer geduld hebben ook.
Poosje braaf zijn en proberen TL2 te halen.
Als je er zo obsessief mee bezig bent misschien wel goed om even af te kikken😜. Het zijn maar horloges die je eventueel mist. Herken het wel hoor zo’n fase dat je continue op zoek bent maar echt gezond is dat natuurlijk niet.