Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Een brown chamois deer leather strap. Maar heb nog geen shop gevonden.

1 like

Vintage watch strap suède?

Vintage watch strap distressed?

1 like

Misschien een stom vraagje, maar waarom is de voorgrond van het Forum zo zwitsers? :building_construction:

Mja daar zoek ik vaak ook op, maar is het net niet of pokkeduur

1 like

Dat is wel leuk met een Vostok :thinking: Ik hou wel van wat raars. Is dat hier al eens geprobeerd?

1 like

@anon53002072EV kom er maar in!

2 likes

Ah ik heb het al gevonden. Het kan dus gewoon (dacht ik eigenlijk al), mits het juiste horloge uiteraard.
Mooi, deze week de Vostok erin, leuk. Ik moet hem poetsen omdat het messing dof/roestig wordt, kijken of de vaatwasser dat werkje voor mij oplost :nerd_face:

2 likes

Cool! Welke gaat het worden?
Ik heb er sinds kort ook 1… gewoon een top horloge.

1 like

Amphibia. Daar heb ik ooit het chroom eraf geweekt met zo een zoutzuur badje, maar het messing wordt dus dof en krijgt vieze plekken.
Oplossing : de vaatwasser. Met tablet, want dat schijnt volgens sommigen hier weer schadelijk te zijn :slightly_smiling_face: Mooi, dan doe ik dat dus juíst.
Morgen maak ik wel ff een fotootje.

6 likes

Hahaha! Ben benieuwd naar het resultaat !

1 like

Beetje late reactie, maar je hebt gelijk: bij hacking wordt slechts de balans stopgezet. Ik had echter de uitleg van Mark na ca. 15 min in het volgende filmpje verkeerd opgevat:

Vergeet het glansspoelmiddel niet voor de extra bling bling.

1 like

3 in 1 tabletjes :nerd_face: wassen knippen spoelen.

1 like

Ik heb ook een paar vraagjes :blush:

  1. Ik heb helaas meer automaten dan watch winders. Hoe kan ik een automaat het best wegleggen (voor korte tijd en langere tijd)? Bv face-up of juist face-down of bandje dicht en op zn zijkant?

  2. En als het een automaat betreft zonder hacking, zal deze natuurlijk nog even doorlopen tot zn reserve op is. Maar een automaat met hacking, kan je deze beter opwinden en kroontje uittrekken of ook laten doorlopen tot zn reserve op is?

Hoop dat iemand een zinnig en onderbouwd antwoord heeft :wink:

Groetjes, Ricardo

Deze vraag met antwoorden staat al in dit topic :wink:

1 like

Haha ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om bijna 2000 berichten door te nemen. En gelukkig maakt de vragensteller niet een nieuw topic aan zoals enkelen hier die de zoekfunctie weigeren te gebruiken. :wink:

Hier is ie:

Mij mening? Lekker dragen en je niet opwinden. :wink:

2 likes

Welk kleurboek heeft hier het ‘Jouw f*ck off horloge-topic’ dichtgevlagd?! Na drie uur heb ik eindelijk de juiste foto geschoten, is hij dicht :face_with_symbols_over_mouth:

6 likes

Kleurboek? Haha die kende ik nog niet!

Lekker hier plaatsen dan!

1 like

Klopt, dat zou ik ook niet doen, maar het forum heeft ook een goede zoekfunctie ingebouwd. Dat is de knop ongeveer naast jouw avatar met een loepje als afbeelding. :wink:

Deze dus. Later op de dag even testen :nerd_face:

4 likes