Het grote hulp-met-de-collectie-topic

Alhoewel de Sub prachtig is (en ik hem zelf ook niet snel weg zou doen…) geeft die wel de meeste mogelijkheden , financieel gezien.
Als je die er uit doet heb je de ruimte om zowel een SMPc in het blauw als een El Primero toe te voegen aan je collectie volgens mij? Zeker als je daarnaast nog 1500 euro ter beschikking hebt.

1 like

De sub en de speedy zijn beide iconen van hun respectievelijke merken Rolex en Omega. Ik zou zelf de exploder, de damasco en de Seiko eruit doen en waarschijnlijk aanvullen met een icoon van een ander merk. Bijvoorbeeld de Breitling Navitimer. Maar ook een Monaco zou mooi passen als je daar van houd.

Een andere route is om een Rolex only collectie op te bouwen. Dan gaat de speedy, damasco en de seiko eruit voor een mooie Datejust bijvoorbeeld.

Ik zou een blauwe Oris big crown pointer date kopen.
En de sub verkopen omdat dat ik daar niets mee heb. Maar dat is nogal een unpopular opinion en een kwestie van smaak.

Yep. De SKX voor als je je schuur gaat verbouwen, die andere twee de deur uit en wat kleur voor kopen.

1 like

Gooi één van de twee Rolexen er uit. Ik stem voor de duiker. Gooi dan de Damasko of SKX er uit. Gegeven de Explorer zou ik de Damasko er uit gooien.

En koop dan eens iets wat geen zwarte toolwatch is.

3 likes

Ik heb hetzelfde probleem. Maar alles behalve zwart is voor mij ook elke keer een lastige. Vind gekleurde horloges snel vervelen. Zwart verveeld nooit.

Mooie crème of zilverkleurige wijzerplaat, even uit je gebruikelijke hoek en gelijk ook maar een een bandje van leer, bijv

![image|690x449](upload(upload://mbEBVFLtogLc59v3VPY9ntNz9kU.jpeg)

Succes

Sub houden, speedy houden. En dan een navitimer of een monaco kopen zoals @ChowMonkey al adviseerde.

1 like

Ik zie echt alleen ‘budget’ staan. Dat kan zomaar zijn volledige budget zijn hè…

1500 euro voor een nieuw horloge.

Maar dank u allen tot zo ver! Ik ga eens speuren wat ik op de markt tegenkom. Altijd fijn om eens meningen te horen van anderen!

1 like

En… De keuze is gemaakt. Zojuist deze opgehaald:

Nomos Tangente 38

12 likes

Ik ben zelf nieuw hier, maar mijn idee zou zijn om voor ong 1500e de Laco Pilot watch origional scoren.

Maarja, ik heb zelf een ding voor mil spec horloges/Fliegers… En ik zie dat ik ook nog eens te laat ben voor een nuttige bijdrage haha

3 likes

Na een flinke verkoopactie heb ik nu na vandaag met de speedmaster als NA dit in de kist… (opklikken voor scherp).

De Tag Heuer F1 chrono was mijn eerste luxe horloge. Valt momenteel beetje buiten het verhaal maar blijft in de kist. Is een prettige beater. Misschien als er een keer een aardig bod op komt dat ie alsnog weg kan maar het hoeft niet. De speedmaster en de submariner zijn de basis van de nieuwe collectie. De Colt 44 doet lekker mee met al z’n Breitling DNA alhoewel ik die uiteindelijk liever als automaat zou willen hebben dan de superquarts die het nu is. Maar geen haast ermee.

Ik ga het hier niet bij laten. Gelukkig vind mijn vrouw het leuk om mij gelukkig te zien dus ik kan er af en toe wat bij verzamelen. Ik wil geen los zand collectie meer. Ik ga ook niet meer flipperen want de basis blijft zo staan. Wat ik zelf denk dat er in de loop van de tijd bij kan is een Navitimer, een Monaco, een Panerai met lekker veel lederen banden en een Datejust. Volgorde van aanschaf niet belangrijk. Ook is er interesse in een IWC Ingenieur 3227-01 als daar nog aan te komen is.

Wat vinden jullie er van? Wat zouden jullie er nog bij zien?

8 likes

Ik zie dat jij dezelfde voorliefde hebt voor zwarte wijzerplaten en staal; wellicht dat de gegeven tips voor mijn collectie ook van toepassing kunnen zijn op die van jou.

1 like

Klopt. Ik zal niet snel kleur aanbrengen in de verzameling.

Dan zou ik je als liefhebbers onder elkaar een Explorer aanraden ;). Ik gok dat je niet echt een voorkeur hebt voor dressers. Een 214270 is wellicht wel geschikt als een sportiever ‘net’ horloge.

2 likes

Zit zelf te loensen naar een Datejust 16234

4 likes

Hele mooie basisdie je hier hebt!
De Sub en Speedy als basis behouden en een DJ lijkt me een hele mooie toevoeging.

De Tag Heuer, ik vind het een erg gaaf model maar het is zonde dat de waarde zo snel is gedaald. Om deze reden zou ik het zonde vinden om te verkopen en zou ik hem zeker behouden.

2 likes

Niets tegen de Explorer, maar ik zou inderdaad voor een Datejust gaan. Die is toch een stap meer richting het ‘net’, en daarmee een grotere aanvulling op je verzameling. :+1:

1 like

Prachtig mooi,

Ik heb zelf weinig met Tag en Breitling maar dat is uiteraard persoonlijk.

DJ er bij of ipv zou niet misstaan :stuck_out_tongue_winking_eye::ok_hand::+1:

1 like