Het Grote Incoming topic (deel 3)

Fraaie plaatjes waar je hebberig van wordt! Nog ff geduld!

1 like

Damnnnn… het is dat ik al een Explorer heb, maar deze in het zwart is een stunner wauww

1 like

Staat/stond?een Explorer te ruil voor oa een vintage Speedy. Vind Explorer zwarte dial echt te gek.Maar om die nou te gaan ruilen met een beetje cash up tegen mijn 145022…Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen

15 likes

Nee natuurlijk niet.
Lekker houden die Speedmaster.
En ondertussen sparen sparen sparen voor de Explorer.

Next goal is 14060. Maar ben pas 45 jaren oud,heb dus nog alle tijd van de wereld.

2 likes

Dan heb je nu al een brute collectie of wat

Nee hoor.Heb net ruimte gemaakt door een Mark XVI en een 35705000 te verkopen.
De IWC was het niet voor mij en de Speedy had ik naast de 145022…dan weet je het wel. Was echt op zoek naar een nieuwe daily als opvolger van mijn huidige. Paar AT’s gehad en dat is het dan ook wel. Maar die 14060 gaat er op zeker in de toekomst nog eens komen!

2 likes

Nadeel van meerdere automaten is dat een enkeling stilvalt, als je deze een paar dagen niet draagt. Ik ben een fan van een watchwinder, voor als ik het horloge niet draag. Waarom? Omdat ik ontzettend lui ben! Geen kennerstheorieën over slijtage, dikker wordende olie etc. etc. … nee, gewoon omdat ik lui ben. Telkens weer aanslingeren, datum goedzetten enzo. Het is me gewoon teveel werk. Geen zin in. :innocent:

Nu had ik nog een ‘Beco Technic Carbon Expert’ staan, maar die is me iets te groot (geschikt voor twee horloges) waardoor ik die al tijden niet meer gebruik. Ik was op zoek naar iets (betaalbaars) kleiners, iets wat ik bij wijze van spreken op mijn nachtkastje neer kan zetten en zo kwam ik nu terecht bij een ‘Klarstein Cannes’ (55 euro bij Amazon).

10006662_0005_front_Klarstein_8PT1S_Uhrenbeweger_1_Uhr_Pianolack_reedit

Ik ben benieuwd! :sunglasses:

3 likes

Ik ben sinds kort pas over op een watchwinder en het bevalt mij ook uitstekend. :+1::sunglasses:

2 likes

Vind ik eerlijk gezegd de beste reden om er een te kopen, en niemand die daar iets van kan zeggen :joy:

2 likes

Tja. Wij zijn helemaal niet (meer) gewend om meerdere horloges te dragen … :joy::joy::joy:
Meestal komt er gewoon gelijk een nieuwe. Een horloge krijgt de tijd helemaal niet om ‘stil te vallen’. :wink:

1 like

:laughing: inderdaad…

…én we zijn allemaal lekker lui. :ok_hand::rofl:

1 like

Watchwinder is alleen niet perse goed voor een horloge… het is toch langer in gebruik. Af en toe stil vallen is wat dat betreft helemaal niet erg.

Overigens wel een van de redenen dat ik liever geen horloges met datumfunctie heb… Die zet je zo op tijd en gaan :wink: .

1 like

Jawel. Omdat ik lui ben. Dat schreef ik net. :wink:

Dat het “niet per se goed is” is al heel vaak en op vele plekken bediscussieerd. Ik wil die discussie hier eigenlijk niet herhalen, maar be my guest hoor. Het is net als als bij de eeuwige discussies over wel of niet onder water met een horloge waar volgens de fabrikant gewoon mee gezwommen kan worden, maar alle ‘kenners’ vinden van niet. Zinloos.

1 like

Mij maakt het niet uit hoor. Jij moet lekker met je spul doen wat je wilt.
Die discussie herhalen vind ik wel interessant. Ik houd wel van wat relletjes.

Zelf heb ik liever geen horloges met datum, scheelt de datum goed zetten. Zeker bij vintage zonder quickset. Brr…

Overigens zwem ik gewoon met horloges.

Ja dat is duidelijk. :see_no_evil:

:rofl: :joy: … i know!

Vind een datum wel handig als ik voor het schap sta, kan ik even rekenen hoe ver ik van de THT zit.

Uitslag van de discussie is dat niemand het weet :laughing:

2 likes

Nog beter. Oeverloos gelul met wederzijdse frustratie over een issue waar nooit een goed antwoord op gaat komen.

1 like

Tissot 14k hunter uit omstreeks 1903. Wel een damesversie denk ik; diameter is 34 mm

.

18 likes