Het Grote Incoming topic (deel 3)

Zojuist als beater de sarb035 besteld. Ben erg benieuwd. Ziet er strak uit op foto’s en videos.

26 likes

Is dat een nieuw model? Ik ken het niet. Heb altijd een zwak voor Halios, veel waar voor je geld.

1 like

Yeah, de Fairwind.

Dit wordt mijn 3e Halios, vind het ook een erg leuk merk die goed spul levert.

1 like

Ik ga eens Googlen.

Ik heb er slechts twee gehad, twee keer een Tropik. :ok_hand:t2:

2 likes

Zijn ze echt zo goed?
Zie ze wel eens voorbij komen in blauw.

Halios? Ja dat is een microbrand op redelijk eenzame hoogte qua afwerking en overal kwaliteit.

Of de Fairwind? Die heb ik nog geen enkele gezien op HF. Ben benieuwd.

1 like

Bedoelde idd Halios.
Mmm… klinkt wel cool. Dank.
Vind die met de oranje en turkoois plaat mooi.

:+1:

1 like

Seaforth. Eens, die is tof.
Die heb ik gehad als duiker en daarna met een bronze kast (geen duiker).

1 like

Ik vind ze inderdaad goed. En vaak ook een eigen smoel. Ik krijg meteen weer zin om een Tropik op te duiken.

1 like

En nu is hij goed schoongemaakt en op een rallly bandje gezet. Bij het schoonmaken ook nog gezien dat deze een TAD wijzerplaat heeft in plaats van een T of R. Bij googlen bleek dit de eerste versie van de wijzerplaat te zijn (Applied Dial) welke alleen op de eerste versies zaten tm april 1969. En bij controle van de andere versie van Juni blijkt die inderdaad de gewone T versie te hebben.
Wat verder interessant is dat Seiko dit model op 21 Mei 1969 officieel bekend maakte en dat deze dus ervoor geproduceerd is. De oudst gevonden versie komt uit Februari.

Blijft alleen erg jammer van die krassen op de achterplaat maar goed.

13 likes

Ah Ja, die idd. Mooi horloge! :ok_hand:

:+1:

Wellicht dat ik er mij ook eens aan waag :ok_hand:

2 likes

Zeker mooi opgeknapt, ga je het glaasje nog wat op poetsen ?

1 like

Als je de bezel er af haalt kun je het zien. De vroege pogues uit de eerste maanden hebben dacht ik een ander glaasje dan de rest.

1 like

meer dan dit gaat niet lukken ga ik vanuit. Heb al wat polywatch erop gedaan maar dat was meer voor reiniging aangezien het hardlex is / lijkt. Wacht nog op reactie @koekoek over wat hij bedoelde met de metalen ring.
edit: daar was zijn reactie al hahahha

ah zo… Bezel verwijderen is niet aan mij besteedt. Eraf gaat me wel lukken maar erop niet meer gezien ik daar geen tools voor heb.

Oh ja, die dus :heart_eyes:

1 like

Prachtige combi, en die Oris is sowieso een plaatje! :star_struck:

1 like

Heb een foto gevonden. Op de eerste editie van de 6000 serie zat kennelijk een glaasje met een chromen zichtbare rand. Tot wanneer heb ik niet gevonden maar zal denk ik gelijk zijn met de aanwezigheid van de TAD dial.

Betekent dat mijn glaasje een vervanging is.

3 likes

Dat word zoeken dan…:sweat_smile:

1 like