Het Grote incoming topic Deel IX

Ik oordeel niet hoor, ik heb zelf 5 keer een Grand Seiko SBGN GMT gehad, waarvan 3 keer de blauwe 005 :face_with_peeking_eye:

Dat is de vloek van die favorieten die gemakkelijk terug te kopen zijn zeker?

Geniet ervan alleszins! Het is een mooie allrounder voor de aankomende warmere dagen :+1:

3 likes

Mooi! Een MK1 dus?

Hou m nou eens

Dude kom op …

Iets met koffie en melk. Eerst eens passen.

1 like

Op weg ernaartoe met radio 538 op de achtergrond?

Wow, gefeliciteerd, gefeliciteerd en gefeliciteerd!

1 like

Hmmm, verkeerde foto. Een mk2.

2 likes

Aanhouder wint ?

1 like

Gaaf! Explorer blijft een schitterend apparaat. Heerlijk in balans en toont wellicht ook waarom eenvoud zo’n krachtige term kan zijn.

1 like

Wabi sabi en het valt heel erg mee. Sterker nog, behalve door bandenwissel na drie ? jaar geen krassen.

Als dit al gebeurt is het de (rand van) de zichtbodem die de huid raakt.
Heb het ding 1 maal gepoetst met een zilverpoetsdoek, maakt m ietsje mooier, eventjes.

is een uniek materiaal, helemaal in de Tudor-samenstelling. Niet te vergelijken met 316 of titanium of getegimenteerd of met wat dan ook.
Prachtige kleur. Prachtig, zwaar, materiaal.
Het zilver van Sinn ken ik niet trouwens, dat is dat sieradenspul.

Lang verhaal kort: absolute aanrader.

3 likes

De regel op hf is niet haten op aanwinsten van anderen.

Heb een 925 gehad maar heel zacht is mij niet opgevallen evenmin veel verkleuring vanwege de gebruikte legering.

4 likes

Laat ome @joostkiefte maar even lullen, wat dit horloge betreft, ik heb deze meermaals mogen aanschouwen bij een kopje koffie met @HorlogeHalle, en dit ding is fantastisch. Één van de mooiste horloges die Tudor ooit uit heeft gebracht, in mijn optiek.

Ik denk dat je er plezier van gaat hebben. Degenen die dit kopen ervaren hem meestal als sticky in de verzameling, wat je niet in dezelfde mate van de gemiddelde Pelagos of BB58 kunt zeggen.

8 likes

Uit de oude doos
0173376534135-0782601pebm

11 likes

Ik houd het heel erg netjes, ik zeg niks onwelvoegelijks en heb zeker niks tegen jou, je karakter, of verdere uitlatingen op een ander gebied.

Het wss even puur een droge constatering dat de 925 niet zo kwetsbaar is als je 'm wilt doen voorkomen. Mijn advies dat de poster je even laat lullen, specifiek in casu dit horloge.

Degenen die ik ken met een 925 ervaren hem namelijk als een fijne, net even anders ogende duukert/beater, en 'm zeker ook niet hoeven de mollycoddelen. Ook het grootste contactpunt met de pols, de bodem, is een plakkaat saffier.

Mocht je over het woord lullen vallen, dan spijt me dat voor je. Ikzelf vind kleurrijk taalgebruik wel een verrijking, dus duid het mij niet euvel, alsjeblieft.

Eigenlijk vermijden we dat uit piëteit wanneer het om een NA of incoming gaat. Ten eerste omdat het mosterd na de maaltijd is, ten tweede omdat ik er vanuit ga dat degene die zoiets specifieks koopt zich al geïnformeerd heeft, en ten derde om de feestvreugde van een ander z’n nieuwe aanwinst niet te bederven.

Bij een NA moet je of alleen “gefeliciteerd, super cool” roepen, en als je al iets anders roept moet dat bijna wel zijn omdat je de poster of de voorgeschiedenis van de aankoop goed kent.

11 likes

Zat er ook al naar te kijken :grimacing::grimacing:
Geweldige keuze, veel plezier :ok_hand::+1::+1:

1 like

een pak veren is sowieso beter dan pek en veren :smiley:

1 like

Heel wat herrie over zilver. Maar geen nood, ik kan gerust zeggen dat ik mijn huiswerk zo goed als mogelijk gemaakt heb. Ik val wel op aparte horloges, net dat tikkeltje anders, waardoor je het gevoel hebt iets om je pols te hebben wat net iets minder mainstream is.
Kan natuurlijk ook gewoon mijn roze bril zijn. :sweat_smile:

Het is je vergeven. :innocent: Nooit leuk om met een allergie te leven, ik ben allergisch voor aarbeien…
image

Thanks! Zo’n opmerking van Fate maakt mijn dag (week) goed. :smile:
Heb trouwens een 2021 exemplaar kunnen kopen in UNWORN status, dus blijkbaar is het horloge niet voor iedereen zo fantastisch.

Inderdaad, een echte Quality Watch! :grin:
Dankjewel allemaal :pray:

6 likes

Maar iemand voor voor blanke burgerbal (Tattaa) uitmaken hierboven, als die zijn welverdiende pensioen aankondigt, mag wel ? Hou toch op met lullen Ken… de regels worden hier bepaald door de mod`s , niet door jou, en dat kleurrijke gezever van je, of die semantische preekjes voor je eigen genot, hou je maar voor jezelf.
Meningen zijn geen feiten, en die van jou zeker niet !

1 like

Gefeliciteerd !
En vraag ; is dit dan een speciale legering met zilver ? Want zilver en goud zijn kwetsbaarder dan bijvoorbeeld staal. Ook wel weer makkelijker te poetsen natuurlijk !

1 like