Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

aah, je had het over quartz! Sorry. Ik dacht al, waarom zou je klagen over zo’n precies horloge :joy:

1 like

Een SBBN031 (een van de laatste die Rob van Monsterwatches in de verkoop had) en een S23626j1 sinds afgelopen zomer.
Ik ben er zeker blij mee, maar de 1000 meter titanium variant is eigenlijk een gigantische overkill aan horloge, zeker omdat ik de stalen 300m versie al had.
Staal heeft Seiko’s diashield, titanium heeft een coating van titanium nitride, hetzelfde materiaal dat wordt gebruikt als coating voor industriele boorkoppen. (Coolfactor!)

De 300m versie is practischer, want wat lager op de pols, grotere afstand van bandpinnen zodat de band wat makkelijker om de pols valt, schroefbodem van de kast, zodat de batterij een stuk eenvoudiger te vervangen is, geen kans op breken van de shroud (bij de 1000m versie is dit keramiek, erg krasbestendig, maar voor de slagvastheid durf ik daar geen uitspraken over te doen). Voor het gewicht maakt het niet uit, op een MN strap scheelt het 3 of 4 gram met de brievenweger (staal is zwaarder dacht ik).
Ook is het bij de 300m variant een heel stuk makkelijker om banden te wisselen, en met een 22mm breedte voor leer, rubber, nato of MN strap kom je altijd wel uit, voor staal is toch wel de 21.5mm endlink aan te bevelen om te gebruiken. De 1000m versie heeft geen doorgeboorde gaten, dus bandenwissel is een stuk lastiger, daarnaast is niet elke band even goed qua stijl te doen bij mat goud/geel met zwart.
Persoonlijke voorkeur, het bolle hardlex vind ik wat mooier dan het vlakke saffier.

5 likes

Sla021j1

8 likes

5 likes

:heart_eyes:

7 likes

Marinemaster300 Sla021j1

5 likes

Zeggeuh, is hier iemand van in of rond het Antwerpse die een SBDX017 of 001 heeft die ik 'ns gauw mag passen? Nu ik steeds dieper in de Seiko-wereld wordt getrokken heb ik wel zin gekregen in zo’n mm300…

Dankjewel!

Ligt in Brussel in een winkel, in de buurt an de Grote Markt.
Samen let nog leuk Seiko spul.

Heeft de Sla021j1 ingegraveerde cijfers en streepje op de bezel?

Hmm… Enig idee welke winkel? Nogal veel in die buurt :slight_smile:
Maar bedankt al, sowieso!

Cijfers en streepjes zijn ingegraveerd op de bezel :+1:

3 likes

En gelumed tot de 20 seconde

1 like

Green Time aux Herbes is de winkel.

Marinemaster300 Sla021j1

6 likes

Iemand ervaring met uncle seiko tropical strap op een mm300?
Lijkt me wel wat:

https://www.uncleseiko.com/store/p83/Uncle_Seiko_TROPIC_STRAP_in_Various_Sizes.html

11 likes

Wat vinden jullie van mijn groene MM aanwinst?

26 likes

Service van de MM.

Ik draag al een paar jaar een sub. Deze houdt echt heel strak de tijd. Hoe is dat met de MM 300 of de Sla019 ?
Heeft iemand daar ervaring mee. Is dit ook bij/af te stellen

En service voor een mm 300. Of SLA 019
Wat is een geadviseerde interval periode.?

Groet

15 likes

Ik zat ook met die vragen, ik denk dat de eigenaars hem in de verkoop doen zodra het horloge aan een onderhoud toe