Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Deze

8 likes

:ocean::anchor:

5 likes

4 likes

Bij Brunott Rotterdam gaven ze aan toen ik er naar vroeg vorig jaar dat onderhoud bij een 8L35 uurwerk in een mm300 of een sbdx tuna wordt geadviseerd na ongeveer 5-6 jaar gebruik.
Dat heeft ook te maken met het controleren van de pakkingen en de bijbehorende druktest. Tijdsduur van het onderhoud was iets van 10 werkdagen/500 of 600 euro dacht ik.
Uiteraard alles onder voorbehoud van een niet 100% zuiver geheugen.

2 likes

5 likes

7 likes

3 likes

Crosspost van mijn sbdx017 op nieuwe angus jubilee. Echt een top combi.

11 likes

Schaamteloze cross post. De MM300 op de nieuwe Zuludiver.

5 likes

4 likes

Tof. Die groffe Angus schakels passen bij de MM kast.

1 like

8 likes

6 likes

Een vraag voor de Marinemaster bezitters: waar kan ik het beste mijn SBDX001 naartoe brengen voor een servicebeurt en heeft iemand een idee wat de kosten ongeveer zullen zijn en hoe lang ik 'm ongeveer kwijt ben?

Klok loopt 25 sec/dag vóór en de amplitude is 195. Ik gok met dat soort getallen dat ie aan een beurtje toe is…

Gewoon contact opnemen met Seiko Nederland
Daniël Pichotstraat 17-33, 3115 JB Schiedam
Telefoon: 010 400 9899

1 like

Thanks. Zojuist gebeld. Apart verhaal.

Inleveren bij een Seiko dealer naar keuze, deze stuurt het horloge door naar Seiko Nederland voor een beurt.

Op de vraag wat de kosten zijn kreeg ik te horen dat elke dealer zelf de marge mag bepalen richting klant. Apart.

Het loont dus blijkbaar de moeite om even rond te bellen. De ene dealer zal meer vragen als een ander. Al lijkt me dat dan ook weer grappig als je bij Seiko werkt en allemaal dealers aan de telefoon krijgt die de prijs van een beurt willen weten :slight_smile:

1 like

`Ik ben ook benieuwd wat de kosten zullen zijn

1 like

Misschien kan Perry @Voordeligbijdetijd meer duidelijkheid verschaffen?

1 like

Ik heb de mijne wel eens laten opsturen naar Seiko servicecentrum. Werd door de plaatselijke juwelier iets van 15 euro voor gerekend, verzend en servicekosten. Vond ik prima, had het horloge namelijk niet daar gekocht.

1 like

Ik kreeg bij Ton van Grinsven een opgave van 400-450 euro. Uiteindelijk afgeregeld en net gemaakt + nieuwe pakkingen en waterdicht getest teruggekregen van Seiko NL. Een beurt was nog niet nodig hadden ze bepaald. Kwam uiteindelijk op 90 euro. Dat vond ik goede service in ieder geval!

2 likes