Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

11 likes

Ervaren jullie ook een haat-liefde verhouding met de Marinemaster? Het ligt niet aan het formaat, maar iets doet me iedere keer twijfelen… of zal het aan het bandje liggen? Komende dagen maar eens wat meer dragen en rouleren met banden. Nog tips?

6 likes

Snap het wel. Het is het formaat! vind ik ook. Op de foto lijkt hij groter.

4 likes

Veel van band wisselen zorgt er hier voor dat ik hem leuk blijf vinden. Heb inmiddels 2x miltat en een zooitje natos en zulus liggen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heb hem om deze reden ook eerder weggedaan en had na 1 week spijt en na 2 maanden liep ik alleen maar te griepen dat er weer een moest komen.

Banden is wel een ding. Heb nu een zwarte Isofrane en gele Isofrane besteld en de crafter met sluiting en “gewoon” staal. Maar dan houdt het wel een beetje op voor mij idd.

1 like

bij staat de marinemaster alleen te koop omdat ik explorer 1 heb besteld en het kwa maat maar vooral gewicht wel erg ver uit elkaar ligt …
sommige zullen dat geen probleem vinden maar bij mij werkt dat niet :see_no_evil:

blijft wel denk ik de beste duikersklok die ik zo zou kunnen bedenken :thinking:

ik draag m op de “oude marinemasterband” niet het soepelste maar oogt super :yum::+1:

9 likes

Ja op mm300 rubber is ook een top combinatie!

1 like

Net nog even in mijn archief gedoken voor je. Hier nog een paar voorbeelden:

Die laatste nato is mijn persoonlijke favoriet. Bond nato (zwart/rood/groen). Krijgt het horloge een beetje een vintage Rolex gevoel. Nato is van watchgecko. Zij hebben een hele mooie met vintage kleuren.

9 likes

Deze vind ik zo het mooiste. Ben niet zo van de NATO banden op een MM300.

4 likes

Bij het passen viel ik direct over de diepte van de wijzerplaat tov de bezzel.

Dat vind ik nou juist het mooie aan de MM300. De diepte icm het gebolde glas. Geeft hele mooie vervormingen onder verschillende kijkhoeken.

1 like

Op verschillende soorten rubber doet hij het ook erg goed. De variaties zijn eindeloos :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl:

1 like

vind dat veel goed staat :grimacing::+1:

6 likes

Ik zal vanavond de MM300 band er eens op zetten. Zal qua comfort wel even wennen zijn.

1 like

Ik heb een tijdje geleden deze tip van @Mipnick gekregen. Dat werkte erg goed. Band zit een stuk lekkerder.

2 likes

Ik heb hem nu precies drie jaar en draag hem nog steeds elke dag. Het eerste jaar heb ik nog veel gewisseld van banden. Had een tropical band van Uncle Seiko en een Angus Jubilee van Strapcode gekocht, die waren favoriet. Het laatste jaar wissel ik het liefst tussen de twee originele banden. Die zijn uiteindelijk toch het mooist. Ik wissel elke 3 of 4 maanden, zoiets, dat houdt het leuk.

Ik draag die van mij vaak op een CB band, die zitten lekker, vooral in de zomer.

7 likes

Goede tip van @Mipnick, maar ik voel hem nog niet… morgen eens kijken.

Ik heb eventueel ook nog een Waffle, maar die houd ik dan voor woensdag :sunglasses:

5 likes

Je voelt hem zelfs niet eens meer……… dan heeft die tip van @Mipnick bij jou wel heel erg goed geholpen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Ik draag die van mij al een paar maanden op een simpele Seiko band (DAL1BP in 22 mm). Zeer tevreden mee.

4 likes