Heren, na al het moois hier in dit topic overweeg ik heel serieus een SLA023 aan te schaffen. 1 vraag aan jullie, een veelgehoord kritiekpunt is het gewicht (overall en topzwaar door de hoogte en gewicht van de kast). Voor af en toe dragen lijkt me dit niet zo’n probleem, maar is dit iets om echt rekening mee te houden als daily? Gaat dat vermoeien of is een goede fit wel te vinden?
Draagt prima, ik vind het een comfortabel horloge, maar ik ben grote zware horloges gewend.
Is inderdaad een flinke jongen maar van mij mogen ze wel een beetje aanwezig zijn. Overigens draagt hij een stuk lichter als hij op (crafter blue) rubber zit.
Heb nog de oude hexad op mijn Save the Ocean. prachtkwaliteit maar je moet wel van gewicht houden. Liefhebbers van Titanium, look away 


Ik draag mijn 017 uitsluitend op de Crafter Blue en is het horloge dat ik het meeste draag (vrijwel dagelijks). De CB zorgt ervoor dat de kast goed blijft zitten op mijn pols en het gewicht laag blijft. Horloge en bandje echt een aanrader.
Mee eens, zolang het gewicht niet begint te vermoeien bij dagelijks gebruik. Altijd lastig beoordelen als je bij de juwelier staat!
Ok, en hoe zit het met de verstel mogelijkheden ivm de lange links van de stalen band? Is die wel goed pas te krijgen?
Ja, voor mij wel, maar de korte schakels van de oude band zijn inderdaad beter ik heb deze op de sbbn017 zitten.
Helemaal geen schakelprobleem is ook een optie, MN straps zijn heerlijk flexibel en rekbaar, vooral de vintage variant.
Ik heb hem ook eens gepast vandaag. Lug to lug kan die wel op mijn 18cm pols, ook al komt dat niet echt over op de foto, maar wat is die hoog! De diepte van de kast is wel echt geweldig!!! Laat ik het zo zeggen, hij is echt super gaaf, maar het is wel erg wennen.
Lijkt totaal niet op een 18cm pols… Waar meet jij, net voor je elleboog? 

De mijne draagt perfect vind ik zelf op mijn 17,5cm pols.
Hahaha yup het is echt 18cm. De omtrek zegt natuurlijk niet altijd alles. Mijn pols is maar 5cm breeg, maar wel redelijk hoog denk ik. Nu vind ik dat mijn iPhone de horloges ook altijd groter fotografeert dan ze in werkelijkheid zijn . Zal denk ik wel aan de lens liggen?
Dit is bijv. een 38mm khaki Field. Heel klein en schattig in het echt, maar een reus op de foto.


)










