Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

15 likes

Na 4 jaar mm300-loos ben ik blij dat ik er weer een heb!
Een sbdx001, net zoals de vorige die ik had.

Nu gaat ie nooit meer weg.

19 likes

En waarom deed je de vorige weg ?

1 like

Moet je inderdaad nooit weg doen.
Is inderdaad een Icoon van een horloge zeker de 001!
Mijn gaat ook nooit niet weg. Ook mijn OSD niet. Beide toppers.
Uiteindelijk wordt het ook steeds moeilijker om eraan te komen.
Want de echte liefhebbers houden hem natuurlijk.
Zo mooi.

10 likes

Tja dat weet ik ook niet meer. Soms doe je gekke dingen.

3 likes

Ook deze gaat nooit weg :+1::heart_eyes::heart_eyes:
Alleen die kleur al, gewoon zwart als het donker is, grijs als het bewolkt is en schitterend blauw als de zon schijnt, alle mm300 zijn geweldig :grinning_face_with_smiling_eyes:

9 likes

Damn, dit gaat me weer geld kosten. Maar weer m’n zoveelste Crafter Blue maar weer bestellen. Ruikt deze ook naar vanille?

Qua staal blijf ik terugkomen op de originele band, die past perfect bij mijn dikke pols. Rubber heb ik nog niet de juiste kunnen vinden. Maar die oranje ziet er echt kek uit.

9 likes

De 017 op (Strapcode Militar) Engineer.
Veel beter in balans qua gewicht en uiterlijk.

6 likes

Best wel een verschil van kleur tussen de kast en band, ik zou me eraan storen.

5 likes

Klopt, ik heb de Hexad, Angus J-Louis Jubilee, Super-O Broyer én de Super Engineer II (voor andere Seiko’s) en geen van deze banden passen bij de wat gelige kleur van de Diashield “coating”. Ook mede daarom heb ik de stalen band die bij deze dikke klats hoort. Mij past 'ie toevallig wel goed om niet zeggen perfect, dus die mazzel heb ik dan wel weer moet ik eerlijk bekennen.

2 likes

Ik heb ook al een paar jaar zo’n 22mm rupsband liggen en het kleurverschil is wel te zien, maar vooral het gewicht is iets wat me tegenstaat, vooral omdat ik eigenlijk veel meer een MN band op de tuna heb.

3 likes

mn op zn dikke klok? wordt dat niet top zwaar?


licht in t donker

10 likes

Dat valt mij heel erg mee.
Zowel de 1000m titanium tuna en de stalen 300m tuna wegen zonder band ongeveer 100 gram en de vintage MN straps kunnen dat prima hebben.
Vooral de 300m tuna is een grab-and-go op die band, niet nadenken, pols er door, clip vast en het zit goed.

4 likes

op titanium zal t meevallen idd. Mijn 300mm zal te zwaar zijn

Eindelijk binnen!

24 likes

Wat een bruut :star_struck:
Je kunt 'm goed hebben, veel plezier ervan!

1 like

Op die 3e foto lijkt het net alsof er zo’n cartoon filter overheen ligt.

1 like

Volgens mij de enige zonder filter :joy:

1 like

Het zal door de kleursamenstelling komen, het ziet er wel cool uit in ieder geval :sunglasses: