Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Voor mij is het een Scuba en geen MM ! 200 Mtr?

Weet niet zeker of dit echt de opvolger is van de SLA021. Deze heeft namelijk geen monoblock kast en is qua prijs ook goedkoper (3000 euro) dan de SLA021 (3200 euro). Voor een merk is het gek en onlogisch om een opvolger van een model goedkoper te maken dan z’n voorganger. Denk dat het eerder een model ernaast is.

1 like

Sluiting en de caseback trouwens ook zijn inderdaad hetzelfde als op de modellen van rond de 1000 euro. Gemiste kans.
Maar voor mijn gevoel is Seiko de laatste jaren vooral bezig om zoveel mogelijk geld te verdienen met zo min mogelijk inspanning.

Er zijn eerlijk gezegd maar 2 dingen die ik minder vind aan de SPB077j1.

  • sluiting op de band
  • kunststof afstandsring tussen dial en glas

Beiden hebben ze niet aangepakt.

Die nieuwe marinemasters lijken een soort midden tussen de mm200 en de ‘oude’ mm300! Smoelt toch wel wat anders zo op het eerste gezicht.

Ja, 200m, kinetic, air diver’s op het deksel, en dan nog maakt wat jij vindt voor Seiko nog steeds niet uit. Daarom vind ik deze ook zo leuk… :wink:


Niet mijn foto, heb alleen het horloge.

Zit overigens al vier dagen om de pols, best heel lang voor mijn doen!

7 likes

Ja vind ik ook net zoals deze.




Maar vind hem wel heel mooi die van jou!

3 likes

De marinemaster van afgelopen vrijdag

De marinemaster die sinds gisteren ook in de collectie zit

17 likes

Mijn 381e Seiko maar eerste MM!

19 likes

16 likes


11 likes

Oja, mag hier sinds kort gelukkig ook mee doen :innocent:

14 likes

9 likes

‘No X’

Binnenkort mogelijk in het blauw…

16 likes

ja,die zijn ook mooi! :+1:

1 like

Exemplaar in een andere kleur erbij of zet je deze te koop (niet doen, krijg je spijt van)?

1 like

Deze verkopen kun je alleen maar spijt van krijgen…

Is deze hier nou toegestaan of niet?

Groeten
Rutger

4 likes

Dit is geen Marinemaster, maar een Seiko uit de reguliere Prospex lijn. Die overigens wel qua kast vorm/ontwerp iets weg heeft van een Marinemaster kast, maar dat is dan ook het enige. Sorry.
Desalniettemin wel een erg mooi horloge en voor z’n prijs een absolute topper.

2 likes

Haha, nog in leven!? :sweat_smile:
Zou wel om verkoop gaan idd…:face_with_peeking_eye::open_mouth:

1 like