Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Dit is toch wel een end game duiker. Zo gaaf!

2 likes

Kijk dat is een echte!!!
Heel mooi. :star_struck:

1 like

Ach, als Seiko zegt dat de SJE101J1 een Marinemaster is, dan zijn de SLA021/023J1 dat ook…

Het staat er op…

6 likes

Hier staat het ook op. :smiley:

7 likes

Maar is het niet!

2 likes

Maar waarom niet dan?

Los van het feit dat het geen 300m rating heeft, is het omdat de nieuwe Marinemaster uit de Prospex koker lijkt te komen en een andere serie is dan de Marinemaster Professional?

Ik probeer het ook voor mezelf even te positioneren en helder te krijgen.

2 likes

Is deze zo origineel met deze wijzerplaat?
Dit is de enige echte voor mij en van mij.

5 likes

daar zeg je het al hè

4 likes

Dat snap ik, maar dat staat los van het model of de modelrange. Want is tenslotte ook een “Prospex”. Maar daarmee is het niet gezegd dat als Seiko dit positioneert als een Marinemaster het er geen is.

Het antwoord wat ik dan nog steeds boven tafel wil krijgen, waarom mijn model dan geen Marinemaster is of kan zijn.

Want in de redenering die ik lees betekent het dus dat dit dan geen Volvo is?

Omdat ik dit de enige echte voor mij is?

2 likes

Die X vind ik maar Niks.
Beide een Volvo !!
En Beide een Seiko !!

2 likes

Puristen kunnen een andere mening hebben maar Seiko is er duidelijk over @koetsjh :grin::+1:

Ik hoor een evolutionair iets aankomen. Iets met Vikingen en zo, gasten die ruig helemaal los gingen de wereld over, plunderend en zo. Nu zijn de afstammelingen van diezelfde Vikingen nog redelijk ruige typjes, maar wel degenen die rondrossen in rubberboten met toeristen in de fjorden (of booreilanden bemannen en onderwateronderhoud plegen op 50m diepte). :crazy_face:

Het klinkt echt zoiets als: “Vroeger waren de schepen van hout en de bemanning van ijzer, maar nu zijn de schepen van ijzer en de bemanning zijn houten klazen.” :thinking:

Tsja, het overtuigt me nog niet steeds waarom “mijn” Marinemaster geen Marinemaster zou mogen zijn, anders dan dat het een Naam/Puristending is.

En dus:

En zo ist. :smiley:

2 likes

Ik snap je wel, zit nu een beetje te stangen. :wink:

1 like

Wat zijn de correcte dimensies van een MM300 eigenlijk?

Nu weten we het wel.

1 like

De Sje099. Erg gave kleur in het lichtblauw. De indexen slaan een beetje groen uit.
Een vrolijke zomerse Seiko :smiley:
Met 39mm en bezel oogt ie in het begin echt klein, maar het went wel snel. Eigenlijk gewoon een heel prettig formaat :+1:

10 likes

14 likes

Ik ben enorm enthousiast over deze aangekondigde Marinemaster. Precies wat ik zoek :sunglasses:

13 likes

Vind m veel lijken op de Sumo

2 likes