Voor mij is het een Scuba en geen MM ! 200 Mtr?
Weet niet zeker of dit echt de opvolger is van de SLA021. Deze heeft namelijk geen monoblock kast en is qua prijs ook goedkoper (3000 euro) dan de SLA021 (3200 euro). Voor een merk is het gek en onlogisch om een opvolger van een model goedkoper te maken dan z’n voorganger. Denk dat het eerder een model ernaast is.
Sluiting en de caseback trouwens ook zijn inderdaad hetzelfde als op de modellen van rond de 1000 euro. Gemiste kans.
Maar voor mijn gevoel is Seiko de laatste jaren vooral bezig om zoveel mogelijk geld te verdienen met zo min mogelijk inspanning.
Er zijn eerlijk gezegd maar 2 dingen die ik minder vind aan de SPB077j1.
- sluiting op de band
- kunststof afstandsring tussen dial en glas
Beiden hebben ze niet aangepakt.
Die nieuwe marinemasters lijken een soort midden tussen de mm200 en de ‘oude’ mm300! Smoelt toch wel wat anders zo op het eerste gezicht.
Ja, 200m, kinetic, air diver’s op het deksel, en dan nog maakt wat jij vindt voor Seiko nog steeds niet uit. Daarom vind ik deze ook zo leuk… ![]()
Niet mijn foto, heb alleen het horloge.
Zit overigens al vier dagen om de pols, best heel lang voor mijn doen!
ja,die zijn ook mooi! ![]()
Exemplaar in een andere kleur erbij of zet je deze te koop (niet doen, krijg je spijt van)?
Deze verkopen kun je alleen maar spijt van krijgen…
Dit is geen Marinemaster, maar een Seiko uit de reguliere Prospex lijn. Die overigens wel qua kast vorm/ontwerp iets weg heeft van een Marinemaster kast, maar dat is dan ook het enige. Sorry.
Desalniettemin wel een erg mooi horloge en voor z’n prijs een absolute topper.
Haha, nog in leven!? ![]()
Zou wel om verkoop gaan idd…![]()
![]()














