Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Zeker, eens. Alleen mis nog een blauwe!

14 likes

Simpel. Als er Marinemaster op staat is dat ook zo. Ook als hij van Fortis is. Omdat Seiko dat OK vindt, en dat vice versa ook OK gevonden wordt. @Superduiker said it best when he said:

Een wijs man.

Maar als we hier natuurlijk niet welkom zijn wil ik ook nog wel een topic met “Show hier je SLAatjes en je SJEetjes” als titel openen hoor.

Kijk, @SuperDuiker lulde natuurlijk mooi uit z’n nek, maar de eerste 300m Professional Diver’s, de eerste Tunas en zeker ook de eerste 62MAS waren geen Marinemasters, omdat er simpelweg geen “Marinemaster” op stond. Het horloge wat hij in die post toont is gewoon een 300m Professional waar de marketing afdeling van Seiko die kreet op heeft laten printen. :rofl: :rofl:

De kreet “Marinemaster” is bij Seiko pas veel later uitgevonden in de jaren 90.
image

Alles wat geen Transocean SBCN005 is is natuurlijk geen OG Marinemaster. :slight_smile:

Is er hier in dit topic ĂŒberhaupt iemand met een SBCN005 Transocean?

Ik weet het goed gemaakt. We huren vanmiddag nog een boot, we varen naar een diep stuk noordzee, ik geef jou mijn Marinemaster, en ik laat jou met een stel loden kogels in de hand en de Marinemaster om de pols naar 225 meter diepte zakken om je vervolgens weer naar boven te takelen. Je mag tijdens het spartelen tegen de ketting stoten met het horloge, want harde coating. Geen probleem.

Iets zegt me dat de Marinemaster het overleeft en jij niet.

Tot slot wil ik nog even opmerken dat de Tuna ooit ontwikkeld is omdat een professionele duiker een klacht aan Seiko had gestuurd dat de 300m Professional eigenlijk een breekbaar muurbloempje was.

Maar goed. Ik heb nog nooit zo veel volwassen mannen zo veel emotie zien tonen over de vraag of een marketing-tekst op een horloge geprint had moeten worden.

13 likes

10 likes

14 likes

Wat een knaller. Sinds een paar dagen in het bezit van deze sla047. De groene wijzerplaat is echt ontzettend mooi. Na een aantal tudor en omega horloges is dit echt weer een verfrissing. Hopelijk nog lang plezier van.

17 likes

18 likes

Ik vind m zĂł mooi.

Alleen denk ik te groot voor mij.

2 likes

Ach wat is groot ?
Kan mij niet groot genoeg zijn.

2 likes

Wat is jouw polsomtrek?

2 likes

Oké 20. CM

2 likes

:flushed:

1 like

Ook prima te doen op een 17.5cm pols hoor :wink:

3 likes

Ik was ook bang dat hij te groot zou zijn en heb hem daarom nooit gekocht. Nu toch de knoop doorgehakt en ben er zo ontzettend blij mee. mijn pols is 17 en het draagt echt prima. Maar feit is dat het een duiker is (en wat voor een) en hij is vooral wat hoger dan een tudor of omega.

2 likes

13 likes

Al prijzen van bekend?

1 like

de SLA079J gaat in de USA voor $4550

2 likes

:point_up_2:

1 like

Mooier dan de SPB077, maar niet zoveel mooier.

nee, maar dat vind ik bij Seiko topmodellen sowieso vaak moeilijk