Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Blijkbaar 500 st, voor US markt en met wat lijkt 2 manchetknopen in de doos.

Erg leuk en informatief overzicht

Bedankt voor het delen!

Met de nieuwste release 2025 erbij geheel compleet:

7 likes

Blijft mijn favoriet - de “oer” marinemaster

12 likes

Is een 600m. De poster gaat enkel over de 300m modellen :nerd:

2 likes

Ja, dat klopt.

Ik wilde graag na

SLA079

het lijstje compleet maken met

SLA081.

Maar, nogmaals je hebt gelijk.
De SLA081 gaat dieper…

We wachten op de SLA083…
Misschien wéér een 300 meter.

Enkele Live Pics van de nieuwe 600

Niks mis mee, toch?

18 likes

idd mooi maar mooier als die X er niet op zou staan…

1 like

Best een geslaagde duiker. Maar wat is die wijzerplaat klein zeg.

2 likes

Jawel,

Dail is veelste druk.
Poppenkast klok.

:skull_and_crossbones:

1 like

De manier waarop de lume erop ligt is wel wat minder mooi vind ik. Maar misschien zijn dat de fotos maar.

1 like

Het zijn Live Pics.

Maar ook ik vind de wijzerplaat raar klein t.o.v. het geheel.

Normaliter moet de lume ( dots ) Top zijn; maar ook hier vind ik ze " raar ".

Om dit horloge een poppenkast te noemen, gaat mij te ver. Maar ik zie wél kritiek punten die ik eerlijk gezegd niet verwacht had van een Seiko van 5K.

Is de bezel niet heel breed ?
Zodat de wijzerplaat kleiner lijkt

2 likes

Beetje brede bezel.

1 like

SBDX017
:saluting_face:

7 likes


SJE099 :slight_smile:

9 likes

Toch zie ik de nieuwe 079 (nog) weinig voorbijkomen. Heb het idee dat die net niet overtuigd zoals de sbdx017 zeker wel doet en begrijp je keuze. Ik heb uiteindelijk ook niet voor de 079 gekozen maar een SLA023, de blauwe.

Poppenkastklok … :joy:

15 likes

7 likes

13 likes

Cool, je hebt ook een SLA059. Zag ik nog niet eerder op het forum. Heb je’m al lang?

16 likes