Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Verwacht dat ze rond de 3K gaan liggen.

1 like

:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like

Er is een antwoord:

Niet zeker of ik fan ben van de structuur op de wijzerplaat. En een deftige sluiting had voor die prijs ook gemogen.

4 likes

6 likes

Ik zit echt al een paar dagen te popelen om deze knuppel hier in ‘t hok te gooien, mijn NA, net binnen, vers om de pols: ‘n SBDD003 Kinetic Direct Drive Marinemaster!

Het staat niet op de plaat, maar wel in de boeken van Seiko, dus het is er echt eentje. :innocent:
Ik vind ‘m gaaf!

10 likes

Iemand hier misschien enig idee of Seiko nog met een opvolger van de sla021 zal komen na de laatste mm300 releases? Dus een mm300 in de ‘originele’ verhoudingen en met monobloc kast?

De sla021 lijkt hier en daar nog wel nieuw verkrijgbaar maar het houdt niet over. Heb dit horloge, of een van zijn voorgangers, sowieso nog nooit ‘echt’ gezien of in handen gehad. Maar zit er de laatste tijd steeds vaker naar te gluren en over te lezen. Wat een gaaf horloge… (op beeld dan in ieder geval!).

Die is er inmiddels!

3 likes

Bedankt!! Maar eigenlijk ben ik vooral benieuwd of er misschien ook een nieuwe versie te verwachten is van de sbdx001, waarvan de sla021 denk ik de meest recente was? Monobloc kast, hoog, brede bezel/kleine wijzerplaat. Liefst ook de omlijste datum op drie zonder lume puntje ernaast gepropt.

Komt zo uniek en eigenzinnig over - voor mij veel meer dan die nieuwste marinemasters. Of zou Seiko daarvan definitief afscheid hebben genomen met deze laatste afslag die ze genomen hebben?

Dat is deze naar mijn weten en zie tekst in het artikel

Deze is geen monoblock

Voor mij is het een Scuba en geen MM ! 200 Mtr?

Weet niet zeker of dit echt de opvolger is van de SLA021. Deze heeft namelijk geen monoblock kast en is qua prijs ook goedkoper (3000 euro) dan de SLA021 (3200 euro). Voor een merk is het gek en onlogisch om een opvolger van een model goedkoper te maken dan z’n voorganger. Denk dat het eerder een model ernaast is.

1 like

Sluiting en de caseback trouwens ook zijn inderdaad hetzelfde als op de modellen van rond de 1000 euro. Gemiste kans.
Maar voor mijn gevoel is Seiko de laatste jaren vooral bezig om zoveel mogelijk geld te verdienen met zo min mogelijk inspanning.

Er zijn eerlijk gezegd maar 2 dingen die ik minder vind aan de SPB077j1.

• sluiting op de band
  • kunststof afstandsring tussen dial en glas

Beiden hebben ze niet aangepakt.

Die nieuwe marinemasters lijken een soort midden tussen de mm200 en de ‘oude’ mm300! Smoelt toch wel wat anders zo op het eerste gezicht.

Ja, 200m, kinetic, air diver’s op het deksel, en dan nog maakt wat jij vindt voor Seiko nog steeds niet uit. Daarom vind ik deze ook zo leuk… :wink:

Niet mijn foto, heb alleen het horloge.

Zit overigens al vier dagen om de pols, best heel lang voor mijn doen!

7 likes

Ja vind ik ook net zoals deze.

Maar vind hem wel heel mooi die van jou!

3 likes

De marinemaster van afgelopen vrijdag

De marinemaster die sinds gisteren ook in de collectie zit

17 likes

Mijn 381e Seiko maar eerste MM!

18 likes

14 likes